boffeeen Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Hei. Har i det siste fått mer og mer lyst på en PC jeg kan spille på nå og da (Jeg har en laptop som blir brukt til alt annet), og tenkte jeg kunne undersøke en evt pris her. Jeg er ikke ute etter å bruke mye penger, men vil også ha noe som varer. Jeg spiller vanligvis mye på Xbox Live, og er ikke interessert i spill typ WoW eller ultra grafixsZsz typ Crysis. Primært har jeg lyst til å spille CS, samt prøve ut CoD 4 (spiller egentlig dette på xboxen, men har satans lyst på promod), så det siser seg selv at den kanskje ikke trenger å være best specca i verden. Dog greit om den har gode oppgraderingsmuligheter. Trenger altså ikke mye lagringsplass og ting som ellers ikke er relaterte til spilling. PC-folket snakker titt og ofte om å bygge selv, og om dette gjøres kun ved å skru delene fast i hverandre, ser jeg ingen grunn til at jeg ikke skal kunne gjøre det sånn, enkelt og greit. Har lite lyst til å bruke mer enn 5k, og annet enn dt jeg sa om spill er det eneste kravet at det skal være mulig å få til et optisk lyduttak, så jeg får brukt headsettet ordentlig. Har sett på følgende på komplett, til en pis av ca 6100: Cooler Master Centurion 534, Sort, Corsair Powersupply 550W Bulk, black, Asus M3N78-VM, GeForce 8200, DDR2, m-ATX AMD Athlon 64 X2 6000 89W, Kingston ValueR. DDR2 PC5300 4096MB CL5, Asus Radeon HD 4850 512MB GDDR3, Samsung SpinPoint T166 320GB, Skjerm har jeg, skal kjøpe en mus snart (Logitech G5) og planlegger å bruke headsettet mitt (Astro A40) via 3.5 helt til jeg får optisk SPDIFutgang og kan bruke mixampen også. Høres dette greit ut? Endret 4. januar 2009 av xBoffen Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Når det gjelder det å bygge PC selv er det ikke noe jeg ville ha anbefalt deg om du ikke har interesse for det. Det er ofte noe man gjør for å lære, og det oppstår ofte problemer. Har du kun lyst på å komme fort i gang med å spille/surfe uten noe ekstra trial & error så ville jeg heller anbefalt deg å kjøpe en ferdigbygd PC. Ja, det koster riktignok litt ekstra, så det er opp til deg om du vil ta deg bryet. Selv har jeg bygget alle mine PCer oppigjennom, og jeg vil si det er meget lærerikt om en har interesse for det, men som sagt... jeg har også støtt på utallige problemer grunnet akkurat dette. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Men det blir på en måte litt av "moroa" å møte på problemer, lære, og kunne det senere Som sagt, hvis det er noe du interesserer deg for. http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10150 Sjekk ut den der, legg på skjermkort (Den dyreste.. Eller en annen) og fjern skjermen. Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Bygger du pc selv, så er det ikke så mye å spare på det uten at du har bare 1 års garanti mot en ferdigbygget pc som du som oftest har 3 års garanti på. Det beste for deg vil nok være å kjøpe en ferdig pc som du slipper garanti trøbbel med og som vil spare deg for mye bryderi hvis ting skjærer seg. Endret 29. desember 2008 av Uffda Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Vil strengt tatt bare gjøre det som er enklest mtp pris. Slo meg nettopp at en kanskje må holde endel på med software ved selvbygging, og mtp at jeg bare har interesse for bygging, så høres det kanskje lettere ut med en ferdigbygget a la komplett sin. Broren min bestillte nettopp et ganske heavy kit fra NetShop.no til over 13k, hvordan er deres billigere sett? (Kan strekke meg til rundt 7k dersom det blir nødvendig, skal ikke kjøpe på et par uker, minst) Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Doublepostsry. Når man kjøper på komplett, får en da 64 eller 32bit os? Og trenger jeg ekstra lydkort kun for tilgang på en 3.5mm utgang? Planlegger kjøp av et Creative et senere med optisk utgang. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Du får vel med Optisk Lyd utgang på de fleste hovedkort i dag da? Fikk ihvertfall med Optisk på både Asus P5nt-Ws og P5E3.. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Hovedkortet på komplett sin heter: Asus M3N78-VM Har den optisk SPDIF? Edit: Oppdatert førstepost Endret 30. desember 2008 av xBoffen Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Bump: Se førstepost. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå