AnaXyd Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Dine nyttårsforsetter! - Dine forsetter som skal skje det kommende året/årene Mange har sine finurlige nyttårsforsetter. Noen skal slutte å røyke, noen skal spise mindre, noen skal gjøre ditt, og noen skal gjøre datt. Men blir det i det heletatt holdt? Vår kjære venn Wiki's forklaring på ordet nyttårsforsett: Nyttårsforsett er en uttrykt mål, plan eller ønske for det nye året. Det kan være å begynne med noe nytt, slutte å gjøre noe, kutte uvaner, etablere nye vaner, øke en ønsket aktivitet eller minske en uønsket, for å gi seg selv en høyere livskvalitet. Blant populære nyttårsforsett er å spise sunnere eller spise mindre, slanke seg, lese mer, studere hardere, drikke mindre, drikke mer, røyke mindre, slutte å røyke, kutte ut godterier, trene hardere, se mindre TV, være god mot medmennesker, jobbe mer, jobbe mindre, spare mer eller bli en mer bevisst forbruker. For media er det vanlig å koble stoff om nyttårsforsett til kjendisstoff. Staten kjører gjerne en ekstra runde med Røykeslutt-kampanjen i forkant av nyttår og annonsering for nikotintyggegummi og -plaster intensiveres i denne perioden hvor mange har lett for å sette seg høye mål og fylle hodet med vakre intensjoner. Nyttårsforsetter er kjent for ikke å vare så lenge man egentlig har hatt til intensjon. La oss dele i plenum våre nyttårsforsetter, hva dere har tenkt, om det er oppnåelig osv. Er vel en tradisjon at trådstarter begynner, så here it goes: Jeg skal trene mer i året som kommer! Om det er oppnåelig er jo absolutt, da det er rom for mye her! Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Jeg kan nå si det at jeg ska prøve å begrense drikkingen av Cola til bare i helgene til neste år, samt begynne å komme mer i fysisk aktivitet (ikke att jeg har no fett på kroppen av det gjør noe... ) men spørs dette på lappen på bil står for døren til våren... Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Skal bruke mindre penger på snop, i løpet av en vanlig uke kan jeg bruke 300 - 500 kr på snop Hadde sikkert ikke gjort noe med litt mer trening heller. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Slutte og snuse, og få orden på økonomien. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Skal bruke mindre penger på snop, i løpet av en vanlig uke kan jeg bruke 300 - 500 kr på snop Hadde sikkert ikke gjort noe med litt mer trening heller. Klassisk... Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Skal bruke mindre penger på snop, i løpet av en vanlig uke kan jeg bruke 300 - 500 kr på snop Hadde sikkert ikke gjort noe med litt mer trening heller. Klassisk... jeg vet, jeg vet, men nå SKAL det gå Endret 29. desember 2008 av Jo Are Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Skal bruke mindre penger på snop, i løpet av en vanlig uke kan jeg bruke 300 - 500 kr på snop Hadde sikkert ikke gjort noe med litt mer trening heller. Klassisk... jeg vet, jeg vet, men nå SKAL det gå Nok en klassisk setning... Noe jeg ikke skal snakke så høyt om... Lenke til kommentar
Coraxx Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg skal trappe kraftig ned på alkohol + jeg skal få meg dame! Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg skal trappe kraftig ned på alkohol + jeg skal få meg dame! Ja dame hadde å vært fint. Hatt det som nyttårsforsett i noen år nå, uten hell Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) - Bruke mindre penger på kantine mat osv i skole tida - Ikke instalere mye dritt programmer ( ) - Begynne å treine. Aldri treina før. heh Klarer jeg å holde dette? Neppe Endret 30. desember 2008 av Core2dou Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 tren enda hardere enn 08 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Slutte å røyke og runke mindre Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Bli flinkere til å gi faen. Kutte ut nyttesløs forummisbruk. Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 + jeg skal få meg dame! THIS. Lenke til kommentar
frentix Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Nyttårsforsettet mitt er å overleve lenge nok til å tenke på det neste nyttårsforsettet mitt. Det er det hvert år. Lenke til kommentar
Lypsyls Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Det må vell bli og spare godt med peng Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 - Ha så lite fravær som mulig fra skolen. - Gjøre alle innleveringer på skolen. - Trene. - Bruke mindre penger på kantina og annet drit. Lenke til kommentar
Lypsyls Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 KOm på nokka mer Skal også gjøre det bra på skolen Ikke masse på pappa Få masse nye venna Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Slutte å røyke og runke mindre Gammal vane er vond å vende... Lenke til kommentar
Enya Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Blir vel å begrense pengebruken til under 1000kr i mnd, og øke sparingen betraktelig. (Starter med studier neste skoleår). Startet på forskudd med å sette 15k inn på BSU... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå