QPR225 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Hei,er ny i dette forumet så jeg vet ikke om jeg har postet dette emnet i riktig kategori, men jeg fant dessverre ikke noe annet passende kategori til å beskrive dette problemet. Jeg prøver og åpne den lokale C: og D: harddisken min, men det kommer en feilmelding opp: C:/resyclet/boot.com er ikke et gyldig Win32 program. Hva betyr dette og hva må jeg gjøre ? Har funnet ut at jeg må ''Utforske'' harddisken for å komme innpå den, altså feilmeldingen kommer opp når jeg trykker på ''åpne'' harddisken. Noen som vet hvordan jeg kan dobbeltklikke på harddisken for å åpne den, istedet for å høyre klikke også trykke på utforsk? Filsystemet til C: harddisken er NTFS og D: FAT32. Jeg formaterte ved å trykke på F10 knappen ved start. Skriver et til problem i samme slengen. Har et problem med at pcen min restarter noen ganger når jeg skrur den av, litt plagsomt at du må vente til windowsen har start ogsåa avslutte den igjen. Har hørt at man ikke må bruke ''slå på '' knappen så mye. Altså , dette problemet var før jeg formaterte pcen, men det skjer ennå. Før jeg formaterte pcen så var det en liten periode der den ikke gjorde det, men da frøs pcen så mye at jeg bare formaterte den. Har skjekket temperaturen før den skrus av, men den ser ikke så varm ut. OS systemet mitt er Windows XP Home Edition og jeg har en Compaq Presario datamaskin om informasjonen skulle være til hjelp. Setter pris på om noen gidder å svare og beskrive hva jeg må gjøre, for jeg har ikke så mye peiling på data^^ Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Det er myew du ikke sier om systemet ditt. Hvilken harddisk gir feilmeldingen og hva er korrekt feilmelding (korrekt skrevet)? Hvilken harddisk ligger operativystemet på? Hva er gjort i forkant at "problemet" ditt dukket opp? Har du søkt på Google med feilmeldingen? Har du søkt tter virus etc og i tilfelle med hvilke nantivirusprogram? Hva sier disk_management? Lenke til kommentar
QPR225 Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Beklager, tenkte ikke så mye igjennom det. Når jeg prøver å åpne begge harddiskene så kommer det den samme feilmeldingen, operativsystemet ligger i D harddisken. Jeg har prøvd å restartet pcen uten hell, i tillegg tatt et søk med Spybot Search And Destroy. Ja, jeg har googlet feilmeldingen uten hell. Forresten, jeg skjønte ikke det med diskmanagement, hva vil det si ? Som sagt så er jeg ikke så flink med data. Lenke til kommentar
umarex Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 har du prøvd og formatert en gang til ? Kan hende det er bare en liten feil som Windows gjorde når du prøve og formatere, så om du ikke har prøvd og formatere igjenn, så gjør det nå og se om det virker, vist ikke, har du garanti ? Lenke til kommentar
QPR225 Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Vel, vil helst ikke formatere igjen da jeg har installert mange programmer Men ,ja skulle håpe at det fantes en løsning der jeg kunne dobbel klikke me venstre muse knapp i stede for å trykke høyre museknapp også derretter ''utforsk''. Ikke et så stort problem heller da^^. Endret 3. januar 2009 av Thunder25 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå