wûst Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Ja, ta festene når dere faktisk klarer å feste. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Selvfølgelig!! Det er helt latterlig at noen skal bestemme hvordan en skal feire nyttårsaften. Ikke når man er 14 år. Unnskyld meg men jeg blir faktisk provosert. Han synes ikke det er noe kult å feire nyttårsaften med fattern og skal selvfølgelig kunne velge selv. Herregud, han er da ingen barnehageunge. Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Han er 14, og faren bestemmer. Loven sier at faren bestemmer, normalt folkevett sier at faren bestemmer. Case closed. Lenke til kommentar
wûst Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Han er 14, og faren bestemmer. Loven sier at faren bestemmer, normalt folkevett sier at faren bestemmer. Case closed. +700 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Points: Han er heller ikke myndig, så det er opp til foreldrene. Det virker som folk flest som har vært 14 og ikke lenger er det vet at man i denne alderen ikke har rett på å bestemme hvor man skal være, om man skal være med på ferier eller om man får være hjemme alene. En naturlig del av oppveksten er å være med på familieferier man ikke vil være med på. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Så hvis faren sier at ungen må ta gi han en god handjob, så er loven slik og han må gjøre det? (Ja, jeg er litt barnslig nå etter et "par" glass med vin og en god del pils.) Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Det er det mest retarderte argumentet jeg noengang har lest. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Poenget (ja det er nicknamet mitt på norsk) mitt er at foreldre kan ikke drive å bitche ungen sin rundt og kommandere dem til å gjøre hva faen dem vil selv om ungen ikke er myndig. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Han er 14, og faren bestemmer. Loven sier at faren bestemmer, normalt folkevett sier at faren bestemmer. Case closed. +50000502023024505302640560546765023424545647652341! Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Javel. Det er tydelig at jeg har opplevd en valgfri barndom i motsetning til deres army-oppdragelse. Merkelig. Lenke til kommentar
wûst Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Army? AHHAH, bare oppdratt med normal folkeskikk, men okei. Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Haha, du ser jo hva som har kommet ut av denne anti-autoritære oppdragelsen. Alle psykologer fordømmer den, med god grunn! Faren vil barnets- og familiens beste. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Javel. Det er tydelig at jeg har opplevd en valgfri barndom i motsetning til deres army-oppdragelse. Merkelig. Nå er det ikke vi som er full på en mandagsnatt, men at en 14-åring ikke skal bestemme over livet sitt er ganske standard. At du sammenligner å nekte en 14-åring å være hjemme alene for å gå på fest framfor å være med familien på fjelltur med å gi faren en håndjobb er direkte forstyrrende. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Army? AHHAH, bare oppdratt med normal folkeskikk, men okei. Normal folkeskikk? Hvordan kan folkeskikk blandes inn i et valg om hvor og med hvem man vil feire nyttårsaften? Haha, du ser jo hva som har kommet ut av denne anti-autoritære oppdragelsen. Alle psykologer fordømmer den, med god grunn! Faren vil barnets- og familiens beste. Ser ingenting anti-autoritært. Ja det er greit at foreldre beordrer ungene sine til å legge seg til riktig tid, gå på skolen, gjøre lekser osv. Men å beordre dem til å feire nyttårsaften med dem mot deres vilje? DET syns jeg er latterlig. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Javel. Det er tydelig at jeg har opplevd en valgfri barndom i motsetning til deres army-oppdragelse. Merkelig. Nå er det ikke vi som er full på en mandagsnatt, men at en 14-åring ikke skal bestemme over livet sitt er ganske standard. At du sammenligner å nekte en 14-åring å være hjemme alene for å gå på fest framfor å være med familien på fjelltur med å gi faren en håndjobb er direkte forstyrrende. Full og full. Tydelig at du aldri fikk gå ut tiden du var umyndig da du mener et par glass med vin og noen pils gjør deg full. Sier kun hva jeg mener. Og jeg mener at dette er latterlig. Fortsetter gjerne diskusjonen utover natta, jeg er våken lenge. Endret 30. desember 2008 av Points Lenke til kommentar
Cr1mson Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) -misforsto- Endret 30. desember 2008 av Cr1mson Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Du er så tragisk barnslig at du burde blitt sperra i ett hunde bur istedenfor spør du meg <_<. Og faren din er ikke noe kjipere enn andre, virker som han er rimelig slack i forhold til mange siden du sitter og drikker deg drita på rommet? Hvem snakker du til? Meg eller trådstarter? Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Army? AHHAH, bare oppdratt med normal folkeskikk, men okei. Normal folkeskikk? Hvordan kan folkeskikk blandes inn i et valg om hvor og med hvem man vil feire nyttårsaften? Haha, du ser jo hva som har kommet ut av denne anti-autoritære oppdragelsen. Alle psykologer fordømmer den, med god grunn! Faren vil barnets- og familiens beste. Ser ingenting anti-autoritært. Ja det er greit at foreldre beordrer ungene sine til å legge seg til riktig tid, gå på skolen, gjøre lekser osv. Men å beordre dem til å feire nyttårsaften med dem mot deres vilje? DET syns jeg er latterlig. Det virker på meg som om dette er en tradisjon, fordi det er "hvert år". Og nyttårsaften skal vel egentlig feires med familie opp til en viss alder. Faren er nok ikke dum heller, han har nok vært ung på nyttårsaften han og! Lenke til kommentar
Modeswitch Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Om noen år tror jeg du kommer til å være veldig glad for at du bestemte deg for å reise på den hytteturen. Husk at tiden ikke kommer igjen. Hva mener du med det? Han vil jo huske på det som den festen han gikk glipp av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå