Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]Kranglet med pappa om å ikke bli med på hytta på nyttårsaften

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Points: Han er heller ikke myndig, så det er opp til foreldrene. Det virker som folk flest som har vært 14 og ikke lenger er det vet at man i denne alderen ikke har rett på å bestemme hvor man skal være, om man skal være med på ferier eller om man får være hjemme alene. En naturlig del av oppveksten er å være med på familieferier man ikke vil være med på.

Lenke til kommentar
Javel. Det er tydelig at jeg har opplevd en valgfri barndom i motsetning til deres army-oppdragelse. Merkelig.

Nå er det ikke vi som er full på en mandagsnatt, men at en 14-åring ikke skal bestemme over livet sitt er ganske standard. At du sammenligner å nekte en 14-åring å være hjemme alene for å gå på fest framfor å være med familien på fjelltur med å gi faren en håndjobb er direkte forstyrrende.

Lenke til kommentar
Army? AHHAH, bare oppdratt med normal folkeskikk, men okei.

Normal folkeskikk? Hvordan kan folkeskikk blandes inn i et valg om hvor og med hvem man vil feire nyttårsaften?

Haha, du ser jo hva som har kommet ut av denne anti-autoritære oppdragelsen. Alle psykologer fordømmer den, med god grunn! Faren vil barnets- og familiens beste.

Ser ingenting anti-autoritært. Ja det er greit at foreldre beordrer ungene sine til å legge seg til riktig tid, gå på skolen, gjøre lekser osv. Men å beordre dem til å feire nyttårsaften med dem mot deres vilje? DET syns jeg er latterlig.

Lenke til kommentar
Javel. Det er tydelig at jeg har opplevd en valgfri barndom i motsetning til deres army-oppdragelse. Merkelig.

Nå er det ikke vi som er full på en mandagsnatt, men at en 14-åring ikke skal bestemme over livet sitt er ganske standard. At du sammenligner å nekte en 14-åring å være hjemme alene for å gå på fest framfor å være med familien på fjelltur med å gi faren en håndjobb er direkte forstyrrende.

Full og full. Tydelig at du aldri fikk gå ut tiden du var umyndig da du mener et par glass med vin og noen pils gjør deg full.

Sier kun hva jeg mener. Og jeg mener at dette er latterlig. Fortsetter gjerne diskusjonen utover natta, jeg er våken lenge.

Endret av Points
Lenke til kommentar
Army? AHHAH, bare oppdratt med normal folkeskikk, men okei.

Normal folkeskikk? Hvordan kan folkeskikk blandes inn i et valg om hvor og med hvem man vil feire nyttårsaften?

Haha, du ser jo hva som har kommet ut av denne anti-autoritære oppdragelsen. Alle psykologer fordømmer den, med god grunn! Faren vil barnets- og familiens beste.

Ser ingenting anti-autoritært. Ja det er greit at foreldre beordrer ungene sine til å legge seg til riktig tid, gå på skolen, gjøre lekser osv. Men å beordre dem til å feire nyttårsaften med dem mot deres vilje? DET syns jeg er latterlig.

Det virker på meg som om dette er en tradisjon, fordi det er "hvert år". Og nyttårsaften skal vel egentlig feires med familie opp til en viss alder. Faren er nok ikke dum heller, han har nok vært ung på nyttårsaften han og! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...