Splaxter Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Hey 14 år å nyttårsaften er rett rundt hjørne avtalt med venner om å feste (feste er ikke info gitt til fattern) men plutselig ringte pappa å spurte om d va greit om vi for til hytta til noen kristne venner av pappa, jeg sa jeg ikke hadde lyst, men hadde ikke noe valg tydeligvis ? wtf hvorfor ringe? snakte me pappa i kveld å spurte om at jeg kunne være hjemme alene for jeg ikke ville på den dumme hytta og at jeg ikke likte folka han skulle være med "INGENTING Å DISKUTERE!!! DU E ALDRI MED PÅ NOE!!" var det endelige svaret i høy røst å han for å la seg noen som mener at jeg burde få velge selv? eller hvertfall at pappa kunne tenke på det? har også sagt at farmor å farfar kan passe på meg ettersom de bor i leiligheten over oss? btw er avholds så drikker ikke på fest Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Du burde ikke få velge selv. Dra på hyttetur med pappa og vær glad. Lenke til kommentar
Splaxter Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 dette er det første året jeg har spurt om å ikke dra, jeg kan godt være med pappa isteden for å være med de folka Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Du burde ikke få velge selv. Dra på hyttetur med pappa og vær glad. Støttes. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Du burde ikke få velge selv. Dra på hyttetur med pappa og vær glad. Støttes. +1 Hadde vi snakket om 16 år...hadde nok en diskusjon vært mere på sinn plass. Men så er det vel noe som heter: Så lenge du bor hjemme har du ikke stemmerett M.a.o kanskje du egentlig aldri ville få den diskusjonen før du blir 18 og er myndig edit: Legger til at så lenge din far spør...så burde jo egentlig ikke svaret ha blitt bestemt på forhånd, så må jo støtte deg i at den er litt kjip. Han burde jo egentlig ikke spurt deg om hva du ville når han hadde bestemt hva du skulle. Endret 28. desember 2008 av Goodall Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Støtter de fleste her. Du er kun 14 og har bare godt av å være med familien. Lenke til kommentar
hakristian Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Du burde si til din far i klartekst; uten å bli sint, at om han allerede har bestemt at du skal være med så ringer han ikke deg for å spørre. Det er ingen som liker å føle at de ikke har en fri vilje. Så blir du med på hyttetur og vær glad for at du får oppleve noe annet enn å trå hjemme Det er vel uansett ingen foreldre som klarer å dra på hytta, og la sin 14 år gamle sønn være alene hjemme uten å få nervøst sammenbrudd Lenke til kommentar
Strukt Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Du må nok bite sammen å ta deg en tur på hytta. Det hender at man må gjøre saker og ting man ikke helt har lyst til... Kanskje du kan ta med deg en bok eller noe som du kan slå ihjel tida med ? Endret 28. desember 2008 av Strukt Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Hey 14 år å nyttårsaften er rett rundt hjørne avtalt med venner om å feste (feste er ikke info gitt til fattern) men plutselig ringte pappa å spurte om d va greit om vi for til hytta til noen kristne venner av pappa, jeg sa jeg ikke hadde lyst, men hadde ikke noe valg tydeligvis ? wtf hvorfor ringe? snakte me pappa i kveld å spurte om at jeg kunne være hjemme alene for jeg ikke ville på den dumme hytta og at jeg ikke likte folka han skulle være med "INGENTING Å DISKUTERE!!! DU E ALDRI MED PÅ NOE!!" var det endelige svaret i høy røst å han for å la seg noen som mener at jeg burde få velge selv? eller hvertfall at pappa kunne tenke på det? har også sagt at farmor å farfar kan passe på meg ettersom de bor i leiligheten over oss? btw er avholds så drikker ikke på fest Tror nok ikke jeg hadde latt min datter gjøre det om hun har spurt meg om hun kunne vært aleine hjemme på nyttårsaften. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Nå har faren din også hatt en ungdom, så han vet vel hva som skjer når man er hjemme alene, og ingen grenser og regler. Men noe stor diskusjon/krangel løser vel ikke problemet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Om noen år tror jeg du kommer til å være veldig glad for at du bestemte deg for å reise på den hytteturen. Husk at tiden ikke kommer igjen. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg fikk velge mellom å være på hytta når det var julaften eller når det var nyttårsaften. Jeg valgte å dra ditt på juleaften. Var der fra 22 til 28, var kjempe koselig. Men jeg hadde jo nett, 20 tvkanaler og jeg fikk dra jeg hjem to dager før med toget Jeg synes det var kjempe fint at foreldrene mine lot meg være med å bestemme hva vi skulle gjøre i ferien. Synes faren din skulle latt deg vært med og bestemt også. Du er jo trossalt en del av familien Lenke til kommentar
Bata Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Vær glad du! Jeg vil være på hytta på nyttårsaften, men gjett hva? Jeg jobber. Det er ikke SÅ fett å feste da vøtt, det er 365 dager i året (det kommende iallefall) 51 helger igjen etter denne. Raskt summert er det 102 helgedager (mtp fredag, lørdag og søndag glemt ut). Lenke til kommentar
wûst Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Hadde jeg vært faren din hadde du aldri fått feiret med fjortis-vennene dine framfor å ha det koselig med familien og spise kalkun/ribbe. Ikke faen. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Fy faen så utrolig kjipe dere som har svart i denne tråden her er. Selvfølgelig bør han få velge selv. Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Selvfølgelig ikke!! Men det er normalt med litt opprørsk krangling i 14-års alderen. Vis klart hva du mener, selv om det ikke går denne gangen så si ifra at neste gang kan han bare spare seg med å spørre! Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Selvfølgelig!! Det er helt latterlig at noen skal bestemme hvordan en skal feire nyttårsaften. Lenke til kommentar
Quenyth Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Selvfølgelig!! Det er helt latterlig at noen skal bestemme hvordan en skal feire nyttårsaften. Ikke når man er 14 år. Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg er enig med flertallet i denne tråden. Reis på hytten og tilbring kvalitetstid med faren din. Og ta festingen en annen dag eller når du blir litt eldre Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Herregud, gutten er 14 år. Selvfølgelig må han gjør som faren sier! Loven taler ganske klart om at faren bestemmer, og gutten kan vente til han blir tørr bak øra før han begynner med ordrenekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå