kake_fisk Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Jeg holder på å lage en dll som kan konvertere bmp filer til jpg, men får mange errors jeg ikke vet hvordan jeg skal fjerne. Kan noen hjelpe meg? library BMP2JPG; uses SysUtils, Classes, JPEG, Graphics, ExtCtrls; function bmptojpg(load,save:PChar):double;cdecl; var bmp : TImage; jpg : TJpegImage; begin jpeg.TJpegImage.Create; jpeg.LoadFromFile(load); bmp.TBitmap.Create; bmp.Assign(jpeg); bmp.SaveToFile(save); bmp.Free; jpeg.Free; end; exports bmptojpg; begin end. Takk Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Hvilke feilmeldinger får du? Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Oi, sorry, glemte det. Build [Error] BMP2JPG.dpr(16): Undeclared identifier: 'LoadFromFile' [Error] BMP2JPG.dpr(17): Undeclared identifier: 'TBitmap' [Error] BMP2JPG.dpr(18): '.' expected but ')' found [Error] BMP2JPG.dpr(19): Undeclared identifier: 'SaveToFile' [Error] BMP2JPG.dpr(21): Undeclared identifier: 'Free' Lenke til kommentar
tasle Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Variabelen som er deklarert som bmp : TImage; burde vel være en TBitmap istedenfor en TImage Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå