fudun Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Begynner å bli så lenge siden jeg hadde elektronikk, nå har jeg plutselig bruk for det... Hmmm finner ikke boka fra vk1... Noen som vet noen gode websider som forklarer de elementære tingene, bare ikke altfor elementært? Akkurat nå trenger jeg egentlig bare å huske hva en Schmitt trigger gjør - noen som kan gi meg et hint? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Schmitt trigger brukes gjerne når et signal har lang stigetid, og man trenger et definert innslagspunkt. Kanskje bedre forklart her: http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase...ic/schmitt.html Lenke til kommentar
HoZZy Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 I en krets får du alltdi litt støy, som resulterer til at pulsen ikke blir rett. Når du kobler inn en shmitt trigger blir støyen på en måte fjernet og firkant pulsene blir fine igjenn :wink: Lenke til kommentar
vmh_redhat Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Ja, Den vill lese amplitudene i signalet (innenfor et vist område) og gjøre det til noen fine firkant pulser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå