Gå til innhold

BK: Serie – Forlatt strand en desembernatt

RandiA

Anbefalte innlegg

BK: Serie – Forlatt strand en desembernatt

Tok noen nattlige bilder på Playa Des Amadores, brukte ikke stativ og hadde så vidt støtte for kameraet med lang eksponeringstid, tar gjerne tips om forbedringer på slike bilder.

post-92574-1230502045_thumb.jpg

Exif: 5– f/7.1 - ISO 200

Lens:17.0 - 50.0 mm

post-92574-1230502063_thumb.jpg

Exif: 4 - f/7.1 - ISO 400

Lens:17.0 - 50.0 mm

RandiA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bortsett fra stativ, som du allerede har påpekt selv, kunne du prøvd det i HDR.

Det er mange detaljer i bildene som forsvinner i mangel av lys, noe HDR kanskje kunne hjulpet å få fram. Pluss eksponeringen ville sett mer "riktig" ut gjennomgående i bildet.

Det andre bildet ville kledd tittelen bedre om hele stranden var med.

Synd stativ ofte er så mye mas å drasse på når man er ute å trør med kamera..men det er nok det eneste som duger etter solen har gått ned.

Lenke til kommentar

Nesten enig med Carny, dog ville jeg prøvd noe annet enn hdr. Lightroom har fått en nais liten verktøydingz som lar en pensle over deler av bildet som er for undereksponert eller over. Vanskelig å forklare men det jeg vil fram til er å prøve andre måter å få "high dynamicen" fram uten 3 bilder oppå hverandre.

Ellers kom det treet litt i veien, men det var nok tanken, men jeg synes det kom litt mye i veien for bildet. Ellers godt jobbet :)

Endret av Inc
Lenke til kommentar
skulle gjerne sett hele bukta på bilde 2. Evt endret lokasjon for å få alt med om det hadde vært mulig.

Her er et annet nattlig bilde av HELE bukten, valgte litt annen etterbehandling på denne (og er klar over at lyktestolpen ble dominerende og skjemmende....):

post-92574-1230548386_thumb.jpg

Exif:

Shutter Speed:0.5

Aperture Value: 7.1

ISO Speed: 400

Lens: 17.0 - 50.0 mm

Focal Length: 50.0 mm

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Jeg sitter på en altfor elendig skjerm til å vurdere bildene skikkelig, men det siste hang jeg meg litt opp i. Blandingen av det snodige gule lyset og den voldsomme støyen finner jeg besnærende. Jeg synes det har noe nostalgisk pent over seg. Det er veldig uperfekt, med stolpen som kommer opp i bildet osv, men det er den helheten med alt det uperfekte som fenger meg her. Du har tatt den langt mtp redigeringen denne gang, Randi.

Lenke til kommentar
Blandingen av det snodige gule lyset og den voldsomme støyen finner jeg besnærende. Jeg synes det har noe nostalgisk pent over seg.

Jeg får flashback til den gang jeg var guttunge og vi samlet og byttet bildekort. Dere husker sikkert typen - filmstjerne, bilder fra filmer, bilder fra fremmende strøk osv. Og mange av de hadde disse snåle fargene.

Tom

Lenke til kommentar
Jeg får flashback til den gang jeg var guttunge og vi samlet og byttet bildekort. Dere husker sikkert typen - filmstjerne, bilder fra filmer, bilder fra fremmende strøk osv. Og mange av de hadde disse snåle fargene.

Tom

:!: :!: Var det snåle farger altså..... :hmm:

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...