Gå til innhold

Nødvendig oppløsning for RiksTV-signal

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer fortsatt med ny TV og et nytt spørsmål dukket opp forleden. Hva er anbefalt TV for dette - og nei, jeg tenker ikke på innebygd dekoder, men på oppløsning.

som en del tråder er innom, signalene fra Riks TV er ikke HD. Så mener jeg å ha lest at en full HD TV ikke er noe særlig vits el god dersom signalene er for dårlige. Stemmer dette?

Så spørsmålene mine er:

Med signal fra RiksTV, klarer jeg meg med HD-ready, el vil jeg ha utbytte av full HD

Og hva med 50 vs 100 hzH

gilvam

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lenge har du planer om å ha tv'en din da? Hvis du skal ha kun en vanlig standard dekoder tilkoblet tv'en ser jeg ingen grunn til full hd. Men hvis du da skal koble til Blue ray etterhvert, eller div tv.spill. Eller om et år eller to kjøpe HD'ready dekoder ser jeg fort vitsen igjen.

Hvis du da venter å ha tv'en din i kun en kort periode med bare tilkobling av standard dekoder: Nei, ingen grunn til full HD.

Hvis du vil ha den lenger, og ja...det vil ble forandring i både priser og kvalitet om en bitteliten stund vil jeg anbefale deg sterkt å legger noen kroner i full HD for at tv'en din skal overleve et år eller 10.

Lenke til kommentar
Hvor lenge har du planer om å ha tv'en din da?

Regner med å ha TV-en en stund, men regner også med å forbli på RiksTV. så avhenger jo også av deres planer. blueRay er per dags dato ikke planlagt.

Vet der skjer forandringer, men det gjelder vel ikke bare signal, men også selve Tv-apparatene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...