Gå til innhold

Ny pc, hovedsak til spill, ca 6k.

Anbefalte innlegg

Ja, sitter her med broren min og skal bestille og sette sammen en pc til han. Tenkte jeg kunne høre litt hva folk anbefaler her, i stedenfor å bare sette sammen noe random saker som ser bra ut på komplett. :)

Pcn burde helst dra de fleste av dagens spill på medium~ instillinger.

Tenkte på Intel basert prosessor (muligens E8400), skjermkort: HD4850, noe BallistiX minne 4 gig, Hovedkort ? aner ikke (helst støtte for crossfire da though. Fremtidige oppgraderinger) Kabinett? bare ta noe random som ikke er så alt for dyrt tenker jeg. PSU, corsair noe.

Dårlig forklart, men er bare noe jeg ser for meg kan være bra.

Om de som gidder kunne kommet med forslag osv til hva som kunne vært bra (helst komplette handlelister), hadde det vært supert! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sikter litt vell høyt for 6000 kroner.

> Kabinett

> Ekstra Kabinettvifte

> Hovedkort

> Skjermkort

> Ram

> Prosessor

> Prosessor kjøler

> Harddisk

> Brenner

Så kommer opperativsystem (om du vil ha deg på den lovlige siden)

Samt; skjerm, høytalere, mus og tastatur (om du ikke har dette fra før)

Til en Gaming PC vil dette være omtrent umulig å finne for 6000 kroner.

Lenke til kommentar

ca 6k

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...27-FABF5195D31F

Ville ikke dette oppsettet være en del bedre? Tenker stock vifta på E8400 holder, og så slang jeg med 2 ekstra vifter til kabinettet (bare tok med den 80 mm for en 50 lapp siden jeg ikke vet helt hva som passer til kabinettet, hehe) og ellers kan vi oppgradere fra 2 gig ram senere, slår av de to siste nå. (Klarer meg fint på 2 gig i XP selv så).

Så for meg noe litt annet enn det oppsettet du foreslo, men takk skal du ha for et veldig bra svar! :D

edit: ja, vi har alerede cd-rom (får høre om han vil ha ny) og skjerm osv. + OS. så det ekke noe problem.

Endret av Vegar m
Lenke til kommentar
ca 6k

Ville ikke dette oppsettet være en del bedre? Tenker stock vifta på E8400 holder, og så slang jeg med 2 ekstra vifter til kabinettet (bare tok med den 80 mm for en 50 lapp siden jeg ikke vet helt hva som passer til kabinettet, hehe) og ellers kan vi oppgradere fra 2 gig ram senere, slår av de to siste nå. (Klarer meg fint på 2 gig i XP selv så).

Så for meg noe litt annet enn det oppsettet du foreslo, men takk skal du ha for et veldig bra svar! :D

edit: ja, vi har alerede cd-rom (får høre om han vil ha ny) og skjerm osv. + OS. så det ekke noe problem.

hvis du hadde lest litt mer på komplett siden til kabinettet;

Vifter

Foran : 1 x 12 cm - ( 1 installert)

Bak : 1 x 12 cm - ( 0 installert)

Endret av Smurfn
Lenke til kommentar
ca 6k

hvis du hadde lest litt mer på komplett siden til kabinettet;

Vifter

Foran : 1 x 12 cm - ( 1 installert)

Bak : 1 x 12 cm - ( 0 installert)

Blei litt sen på å svare i min egen tråd, men men.

Så infoen på komplett, men har aldri bestilt ekstra vifter før. Så ogsa at det var noe saker på siden av kabinettet. Som ikke var 120 mm ihvertfall. Kansje bare luftehull men tenkte det var verdt en 50 lapp å teste det ut. Også lurer jeg på om alle 120mm vifter vil passe der? det er liksom ikke så mye annen info man får enn nettop størrelsen.

Takker for svar! :)

PCn er forresten ikke bestilt enda, så hvis noen han inspill på min / andres handlelister må dere bare si ifra altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...