Ståle Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Ja, det er nok det. Du må ha akuratt samme versjon plate, som nøkkelen tilhører. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg bruker orginal Windows Home/XP når jeg innstallerer, men har kun 1 eksemplar av disse OS-platene...kan hende at det er derfor jeg ikke har fått til dette... Grunnen til at jeg har gjort dette er fordi at folk har ikke hatt disse selv... Det forklarer mye. CD-key på OEM og CD-key på tilpasset er forskjellig. Det vil si at på en maksin med DELL CD-key må du benytte en DELL-CD. Tilsvarende for andre merkevarer hvor produsentnavnet står på CD-key-labelen. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Ja, det er nok det. Du må ha akuratt samme versjon plate, som nøkkelen tilhører. Var det jeg tenkte meg... Innstallerer med koden som fulgte med plata jeg innstallerer med, og før jeg skal registrere koden på nettet, så endrer jeg den til den orginale som fulgte med pc-en til å begynne med... Dette funker kjempebra egentlig...men jeg får vel på en måte brukt orginal kode på en måte da også... Lenke til kommentar
Leif1990 Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 OEM Acer lisens på samme maskin = samme lisens key = reinstallere Acer's XP så mange ganger man vil forutsatt at det er samme maskin. Utrolig at noen ikke vet dette ... Svarer bare ut i fra mine erfaringer... Har ikke vært borti at du kan bruke samme lisens på samme pc før... selv om jeg har reinnstallert over 30 pc-er... Rare erfaringer du har... Acer (og andre) laptops som default leveres med en OEM lisens , og den lisensen følger maskinen og er forhåndsaktivert. Man må da selvfølgelig reinstallere OS med samme OEM medie som maskinen ble levert med det være CD'er eller recovery partisjon. Ts! Acer eRecovery skal du kunne starte ved boot av maskinen med knappe kombinasjon ALT + F10 e.l. Via den skal du kunne restore "factory defaults" fra skjult partisjon. Bruker veiledning for erecovery her http://www.acerpanam.com/synapse/data/7117...for%20%20DT.pdf Dette vel og merke hvis modellen din har eRecovery utilitien og gjenopprettings partisjonen er intakt. Før du begynner med noe er vel den beste ideen å undersøke i brukerveiledningene for din "eksakte" modell. Cd'ene du har kan være "brente" cd'er fra erecovery gjort ved førstegangs installasjon av OS. Hvilken fordel vil jeg ha av å ha disse restore cdene? Kan jeg bruke de på noen måte? Lenke til kommentar
Leif1990 Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Takk for hjelpen. Fikk opp recovery management når jeg trykket ALT+F10. Så fikset jeg det ved hjelp av de gamle backup-cdene som far tidligere hadde brent ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå