Gå til innhold

Headphones til iPodbruk med en del krav.

.Lagrange.

Anbefalte innlegg

Rett på sak:

*Ikke vanvittig dyrt. Rundt 1K-2K

*Ikke noe stort og veldig avansert. Hvorfor?:

-Jeg bruker lav lyd av hensyn til hørselen min.

-Jeg bruker musikk på tur med bikkje og på buss, i tilleg til at jeg vil gjerne ha plass i sekken til både headset og skolebøker uten at headsettet står i fare for å bli knust.

*Noe annet enn Koss PortaPro.

*Gjerne farger - dog ikke dødningehoder...

Jeg er 100% grønn på hele lydverdenen så her håper jeg noen kan gi meg tips. Hvis det i det hele tatt finnes noe som oppfyller mine "krav" :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sennheiser HD 25 kan jeg trygt anbefale , de er ganske lydisolerende (slipper du å ha på så høy lyd for å høre musikken skikkelig i støyende omgivelser) er ikke så veldig store og er ganske så robuste , blir blant annet brukt av TV2 sine kameramenn ser jeg :p og ikke minst knall god lyd !

det som ikke helt passer til kriteriene dine er jo det at disse headphonene kansje ikke er det peneste å se til

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=108909

Lenke til kommentar

Nå har jo AKG K518 mye svakere konstruksjon en HD25 samtidig har K518 en håpløst lang ledning. Og HD25 og K518 har jo helt forskjellig lyd , en iPod vil jo heller ikke ha noe problem å drive en HD25 og i mine ører har HD25 langt bedre lyd en K518 , selv om den bare er tilkoblet en ipod .

Lenke til kommentar

Jeg har iallefall såpass peil at jeg ripper cd'ene mine i høyeste kvalitet og velger alltid musikkfiler med 320 kbps :) Men ang. iPod så kan det godt hende det er dårligere lydkvalitet, det kan jeg ikke så mye om. Ingen andre mer mainstream headphones som kan anbefales? Jeg har ikke peil på det som er mainstream i vanlige butikker engang :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Jeg har iallefall såpass peil at jeg ripper cd'ene mine i høyeste kvalitet og velger alltid musikkfiler med 320 kbps :) Men ang. iPod så kan det godt hende det er dårligere lydkvalitet, det kan jeg ikke så mye om. Ingen andre mer mainstream headphones som kan anbefales? Jeg har ikke peil på det som er mainstream i vanlige butikker engang :whistle:

Å rippe til 320kbps er vel ikke akkurat "peil", snarere "tar på høyeste innstillingen uten å vite hva det faktisk vil si". CBR er bare bortkasta plass, klarer du deg ikke med v2 VBR mp3 får du bruke et annet format. At du bruker ipoden sin hodetelefonutgang gjør det bare enda mer bortkasta

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...