Gå til innhold

kameraet mitt datt i gulvet.


Anbefalte innlegg

hei.

skule feste kameraet mitt til et stativ, trudde jeg hadde fåt festet det ordentlig, og det hadde jeg jo. for det var ikke kameraet som datt av men den greia som du fester kameraet til stativet med. den hadde skrud seg av uten at jeg hadde merket det. så når jeg skulle ta med stativet (som kameraet var festet til) ut, så datt det ned i gulvet.:(

 

så nå har kameraet fått en rar dire lyd når det startes opp. det varer i ca. et sekund og det er akuratt når det startes opp. og det rare er at vis jeg holder handa bort mot søkeren så varer lyden kortere. kameraet mitt er et sony a350!

 

er det noen som vet va dette kan være?

garanti?

 

mvh trond

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Er det en veldig lav lyd? Jeg vet ikke om alpha 350 har støvfjerneren på sensoren men vist den har kan det jo henda at det er denne du hører? Bare at du ikke har hørt etter den tidlige. Isåfall er det helt normalt og ikke farligt.

Lenke til kommentar

Bygger litt på det dodger86 sier over:

Om jeg ikke husker feil har vel Sony-kameraer en sensor som merker når man har øyet (evt. hånden) mot søkeren?

Kan tenkes at den avbryter støvfjerningen om den merker det.

 

Prøv å få tak på et annet Sony-kamera og sjekk hvordan de oppfører seg. :)

Lenke til kommentar
garanti?

Bare for å bekrefte at dette hverken er garanti/reklamasjon eller angrefist sak!

japanfoto har sån superforsikring av kameraet. er det ikke sån at vis du er uheldig og mister det i gulvet. så kan du enten få ny eller få det reparert.

 

Har du superforsikring er det ikke noe problem. Gjelder i 4år.

Lenke til kommentar
garanti?

Bare for å bekrefte at dette hverken er garanti/reklamasjon eller angrefist sak!

japanfoto har sån superforsikring av kameraet. er det ikke sån at vis du er uheldig og mister det i gulvet. så kan du enten få ny eller få det reparert.

 

Har du superforsikring er det ikke noe problem. Gjelder i 4år.

ok. da må jeg ta meg en tur in til byen da:P

takk for hjelpa:D

Lenke til kommentar
Gaffateip å sinksalve er nok løsningen her :hmm:

Ja, og drikker man en flaske lakserolje i tillegg så er det et mye bedre valg enn å benytte forsikringen for å få nytt kamera ;)

C'mon. Det er morsomt å late som om man ødelegger ustyret og reparerer det i geriljastil. Been there, done that.

 

BTW, så dekker egentlig superforsikring absolutt alle skader så lenge man kan ha med det ødelagte objektet (eller deler av det) og kvitteringa. Fint for oss klumsete og surrehuer :)

Lenke til kommentar
Dirring under oppstart får en også hvis det er feil på motorene som driver bildestabiliseringen. Blinker SSS-ikonet i søkeren?

hvordan ser dette SSS ikonet ut?

det er en grønn prikk som blinker når objektiv beskytelsen er på, men når den taes av så slutter prikken å blinke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...