Speik Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Jeg har veldig god hukommelse når det kommer til detaljer, som når hovedtemaet i lydsporet spilles, dialoger og replikker, regissøren og årstall osv. Ellers husker jeg veldig godt hva jeg syntes om filmen, men om du ber meg gjenfortelle handlingen tror jeg ikke jeg gjør det så bra på filmer jeg kun har sett én gang. Andre filmer derimot, be meg å resitere alle replikkene fra Pulp Fiction eller The Big Lebowski og jeg kunne klart det uten større problemer. Om jeg har sett en middelmådig film for en god stund siden tror jeg ikke jeg kunne ha gjenfortalt handlingen, men jeg kunne f.eks. ha informert om at det var regissørens debut. Endret 29. desember 2008 av Speik Lenke til kommentar
Kjakan24 Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 wh1te, er du flink til å huske detaljer sånn generelt? Ja, veldig. Tenkte meg det. http://vodpod.com/watch/427748-my-brillian...ake-me-a-genius 8 minutter ut i filmen begynner de å forklare forsjellen mellom gutter og jenter når det gjelder hukommelse. Det kan virke for meg som om du har en "jente" hukommelese. God på detaljer, men sliter med å huske "hele bildet". Veldig interessant dokumentar btw. Anbefaler deg å se hele. Denne filmen om hukommelse anbefalles på det sterkeste. Jeg har sett den et par ganger før på DC men nå fikk jeg se den på nytt. Takk for posting av den, og alle andre som er intr i menneske og hvordan vi fungerer . . . se den! Lenke til kommentar
Essem Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg har også problemer med dette. Når jeg ser en film vil jeg bare slappe av og la meg underholde, da orker jeg ikke å huske på handlingen lenge etterpå. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg er et levende leksikon. Jeg husker fargen på DVDen jeg så en gang i butikken, jeg husker cameoen til Clint Howard, jeg husker manusforfatter og hvem som skrev boken den er basert på, jeg husker hvor lenge den varer (pleier aldri å bomme med mer enn 7-8 minutter) og generelt så er jeg bare awesome. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg føler jeg sliter med det samme. Jeg ser ikke på tv, men hver gang min bror gjør det og jeg kommer innom så vet jeg ofte hvilken film det er, har ikke sett den eller noe, men jeg kan liste årstall, skuespillere og regissør. Jeg treffer veldig bra og fort noen ganger. Men handlingen av nesten alle filmer glemmer jeg veldig lett. På filmer jeg ikke liker er det umulig og vite noe om filmen, men jeg husker at jeg har sett den så jeg ikke ser den igjen. ^^ Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Tittelen glemmer jeg aldri. Jeg husker alltid året filmen kom ut. Jeg husker sånn ca. handlingen fra filmen lenge etter at jeg har sett den. Vanligvis pleier jeg å huske hvor lenge filmene varer. Skuespillerne og regissøren husker jeg så lenge de er kjente og ikke har sånne asiatiske navn det er umulig å huske på. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Kommer an på hvor bra filmen er. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Samtidig som jeg husker alt som er viktig, husker jeg nesten ingenting. Blir jeg spurt om å gjengi en film vil jeg høyst sannsynlig ikke greie det. Skriver noen derimot noe om filmen kan jeg med ganske stor sikkerhet fastslå om de har rett eller galt. Skulle de ha feil, vil jeg samtidig kunne argumentere for hvorfor de tar feil. Dette gjør at jeg svært skjeldent kan se samme film flere ganger. Jeg vil bestandig ligge fler steg foran handlingen i hodet mitt. Jeg har også problemer med å huske navn på både skuespillere, filmer og regissører. Jeg må som ofte bruke lengre referanselenker, med både skuespillere, karakterer, filmer og/eller regisører, for å komme meg frem til hva filmen heter. Heldigvis gjør IMDb dette arbeidet veldig lett. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Om det er en tittel som er allment kjent pleier jeg å huske deler eller det meste som skjer, men jeg har også oppdaget titler i Vote Historyen min som jeg ikke kan huske å ha sett. Da må jeg gå inn på dem og lese handlingsreferatet før jeg kommer på hvilken film det er. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Om det er en tittel som er allment kjent pleier jeg å huske deler eller det meste som skjer, men jeg har også oppdaget titler i Vote Historyen min som jeg ikke kan huske å ha sett. Da må jeg gå inn på dem og lese handlingsreferatet før jeg kommer på hvilken film det er. Jeg har gått inn på Notorious minst tre ganger for å sjekke om jeg virkelig har sett den. En av de mest forglemmelige filmene jeg vet jeg har sett. (Lurer på hvor mange det er av disse filmene? ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå