Gå til innhold

eos450d kitt eller d80 kitt?

Anbefalte innlegg

hei

har skifta litt mening og derfor står det nå mellom canon eos450d kitt eller nikon d80 kitt(18-55mm)

Begge kittene koster omtrent det samme og som dere sier, og jeg selv har erfart, så er jo bygge kvaliteten/ergonomien til d80 en del bedre en eos450d!

Men ligger lissom i bakhodet at d80 er et to år gammelt kamera, men på en annen side, så har det jo en meget god søker og som sagt en bedre ergonomi en eos 450d

jeg har også sammenlignet det med d90, på dpreview, og med lav iso verdi, så er bilde kvaliteten så og si identisk :)

Det som trekker litt ned på d80 derimot, er at det gir mer støy på høy iso en eos 450d og at jeg ikke har peil på hvor bra kitt linsa(18-55) til d80/nikon er? Den har jo ikke IS, men vet ikke om dette vill gjøre en såpass stor forskjell, siden jeg ikke tar så veldig mye bilder under dårlige lysforhold + at dette ikke akkurat er noe tele linse!!!

Men noen som vet hvor bra linsa er på andre områder??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en følelse av at du ikke kommer til å være fornøyd med noen av de to kitzoomene over tid, Dan. Eller tar jeg helt feil nå? Isåfall bør du velge det kameraet du synes er best å ta bilder med, og det virker jo som om D80 er den modellen for deg. Uansett så bør ikke alder ha noe å si så lenge bildekvaliteten er på plass, og alt det praktiske er slik du vil ha det. Større søker er et stort pluss, men samtidig så er ikke D80 begeistret for umodifisert AI-optikk. Noe jeg synes er fryktelig trist.

Lenke til kommentar
Jeg har en følelse av at du ikke kommer til å være fornøyd med noen av de to kitzoomene over tid, Dan. Eller tar jeg helt feil nå? Isåfall bør du velge det kameraet du synes er best å ta bilder med, og det virker jo som om D80 er den modellen for deg. Uansett så bør ikke alder ha noe å si så lenge bildekvaliteten er på plass, og alt det praktiske er slik du vil ha det. Større søker er et stort pluss, men samtidig så er ikke D80 begeistret for umodifisert AI-optikk. Noe jeg synes er fryktelig trist.

takk for tilbakemeldingen!!

Stemmer at kitt obejektet ikke vill være bra nok i lengden, men problemet er at jeg må klare meg med kitt objektivet hele neste år(ville jeg tro) :(

Men kan du forklare meg mer detaljert det med umodifisert AI-optikk, er du snill :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...