rhofset Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Dette er som sagt mitt første møte med linux. Prøvde først med ubuntu 8.10, men da får jeg ikke til å installere det. Det begynner å blinke på caps lock knappen og pc'en fryser totalt. CD-rom luka er det eneste som fungerer. Prøvde så med ubuntu 8.04 og da fungerer alt. Har også oppgradert fra 8.04 til 8.10 men da skjer det samme. Så nå bruker jeg 8.04. Fungerer som en drøm. Er fornøyd med mitt første møte med linux, men kommer ikke til å konverter min stasjonære og server til ubuntu eller en annen versjon av linux enda. Må prøve å feile litt på laptoppen førts. Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Mulig det er dumt spm. men brukte du samme brenne program da du brente ut 8.10 som 8.04? Endret 30. desember 2008 av cyclo Lenke til kommentar
rhofset Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Ja Nero Kanskje dårlig skrevet lengre oppe men prøvde å oppdatere via --> system --> oppdatering Altså oppdatering via internet, men det fungerte heller ikke. Så er 100 % sikker på at cd'en er ok. Endret 30. desember 2008 av cyclo Lenke til kommentar
GunnarK Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Når er det under installasjonen det stopper opp? Hvor langt kommer du. Får du opp tilbud om distribusjons oppgradering når du går på System -> Administrasjon -> Oppdatering Fungerer 8.04 fint, har du egentlig ikke så mye å vinne på å benytte 8.10. Endret 29. desember 2008 av GunnarK Lenke til kommentar
rhofset Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Det varigerer når det stopper opp. Men stopper altid opp før installasjonen er ferdig ved installasjon ifra cd. Under installering ifra distribusjons oppgraderingen så fikk jeg til å installere hele, men ved neste restart så går det noen få minutter og så stopper det helt opp. Er førnøyd med 8.04 så tror jeg holder meg der nå. Får vente på neste oppgradering om noen måneder. Får bruke kreftene på å lære hvordan ubuntu fungere isteden. Endret 30. desember 2008 av cyclo Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Så slapper vi litt av med quote funksjonen folkens (Og som vanlig skal ikke denne posten kommenteres, send evt. en PM) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå