Insomnis Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Hva er det som egentlig styrer strømmen til kontaktene i pc'n ? F.eks harddisken, er det hovedkort eller psu som sørger for at den får riktig styrke/mengde strøm. Og hvis det er hovedkortet, kan f.eks. da en defekt cpu skape problemer eller er det kun hovedkortet det står på. Jeg har en pc som er lei å få igang, men når den først er kommet igang så fungerer den. Problemet er feilmelding fra bios, og muligens en eller 2 bsod under boot før jeg endelig kommer inn i windows og kan bruke pc'n. Prøver å sikre meg før jeg sender hovedkortet tilbake (A7N8X DLX) Er ganske sikker på at det er hovedkortet ettersom flashing av bios har medført at noe av problemet ble borte i 3 dager før det kom tilbake igjen. Har misstanke om at hovedkortet mitt lider av en mild utgave av bios død -bios død er noe mange (overklokkere?) har opplevd med dette hovedkortet Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 HD får strøm direkte fra PSU. Det er kun CPU som får strøm fra HK (men HK får jo den strømmen fra PSU). Ellers har jeg ingen formening om hva problemet ditt kan komme av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå