bruker9842 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Er en gutt på 15 fyller 16 til neste år(2009) og i det året du fyller 16 kan man jo begynne å trene på treningsstudio. Så lurer jeg på om jeg vil slutte og vokse vist jeg begynner og trene? Noen sier det og andre sier det ikke har noe og si. Vet dere? Lenke til kommentar
Battone Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Det er mange myter rundt styrketrening, en av dem er vel denne. Du kan jo lese denne om du vil.. Avliver en del myter. http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...p;mode=document Lenke til kommentar
bruker9842 Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Det er mange myter rundt styrketrening, en av dem er vel denne. Du kan jo lese denne om du vil.. Avliver en del myter. http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...p;mode=document så jeg vil ikke vokse å heller ikke bli noe større? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 "men at økningen skjer uten at musklene vokser på samme måte som den vil gjøre hos voksne." står ikke at du ikke blir større Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Haha. Slutte å vokse da eller? Du tenker på generell høyde og slikt? Hvorfor i all verden skulle noe slikt skje? Dette var nytt for meg Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Er en gutt på 15 fyller 16 til neste år(2009) og i det året du fyller 16 kan man jo begynne å trene på treningsstudio. Så lurer jeg på om jeg vil slutte og vokse vist jeg begynner og trene? Noen sier det og andre sier det ikke har noe og si. Vet dere? haha, EID. jeg begynte når jeg var 14 og jeg har vokst 3 cm på to år, (er 16) så ja...du stagnerer vel litt i høyde.. folk forventer at jeg skal bli nesten 2 meter høy, men det ser dårlig ut Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Folk forventer at du skal bli 2 meter høy, og siden du ikke blir det skylder du på styrketreninga? Ja, det var jo logisk Lenke til kommentar
Battone Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Dette er empirisk forskning på sitt aller beste. En 14-årings forventning om å bli 2 meter høy.. hmm. Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Dette er empirisk forskning på sitt aller beste. En 14-årings forventning om å bli 2 meter høy.. hmm. når far er 1.94, og mor er 1.95, forventer man litt høyde på gutten, hvertfall når avkommet gjerne blir høyere enn foreldrene. Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 når jeg tenker på det, mesteparten av familien min er veldig høy. onkelen min er 2.04, og gammelonkel er ikke langt ifra. det ser man på han^^ for å si det slik:P Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Av rein nysgjerrighet; Hvor høy er du egentlig? Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Genetically speaking, the heights of mother and son and of father and daughter correlate, suggesting that a short mother will more likely bear a shorter son, and tall fathers will have tall daughters. The age of the mother also has some influence on the her child's height. Yngre mor = Høyere barnIf people wish to be taller, they only need to wish for it. Thomas Jagd skriver HER en ypperlig tekst om forholdet mellom vekttrening og vekst. Teksten virker veldig seriøs og "korrekt", men det skal sies at han ikke oppgir noen kilder... Personlig ville jeg ikke bekymret meg det minste for et "problem" som dette. Endret 5. januar 2009 av -MK- Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Av rein nysgjerrighet; Hvor høy er du egentlig? jeg er akkurat 175 cm over bakken:) jeg begynte med aktiv styrketrening i 9ende klasse, og har siden da (går videregående nå, 2 år siden) vokst 3 cm. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Har du kanskje spurt når foreldrene dine sluttet å vokse. Ser at mange som blir over 190cm vokser etter de er 16 år.. Lenke til kommentar
bruker9842 Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Jeg har bare hørt at man kan slutte og vokse, og jeg vil jo såklart bli litt høyere er bare 1.66/67cm. Lenke til kommentar
bruker9842 Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Jeg har bare hørt at man kan slutte og vokse, og jeg vil jo såklart bli litt høyere er bare 1.66/67cm. Noen som vet om det er lavt når man er 15? Lenke til kommentar
Aksjeleif Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Jeg har bare hørt at man kan slutte og vokse, og jeg vil jo såklart bli litt høyere er bare 1.66/67cm. Noen som vet om det er lavt når man er 15? Å herre. Det er ikke så jævlig lavt. jeg er litt over 170 cm og er 15 år. Er litt lavere enn noen og litt høyere enn noen. Lenke til kommentar
Robols Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Plutselig kan dere skyte 10 cm i været. Det gjorde jeg i den alderen Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Det finnes ingen bevis for at korrekt utført styrketrening skal hemne vekst på noen som helst måte. Det finnes faktisk enkelte bøker der ute som forslår det stikk motsatte - men som sagt; ingenting er bevist, så alt som har med vekst og styrketrening å gjøre er kun myter. Lenke til kommentar
wûst Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Plutselig kan dere skyte 10 cm i været. Det gjorde jeg i den alderen Da har du sikkert høye foreldre (?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå