endtrax Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Hei. Jeg har en TV som VGA inngang og jeg tenkte at jeg kunne utnyttet det best mulig med å kjøpe en VGA HD kabel. Fått koblet den opp og det er bilde på skjermen, men ingen lyd... Har pluget den hvite og rød inn i TVen men ikke noe lyd... Noen som vet hvordan man får fikset det? TVen er en 19' Samsung skjerm --> http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338804 Edit: Lyd funker med vanlig kabler, altså rød, hvit, gul.. Endret 28. desember 2008 av Mercurial Lenke til kommentar
Amored Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 kan hende du må fikse noen lydinnstillinger på tven. Eller så kan du jo bare bruke noen PC-høytalere eller noe sånn. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Er vel fordi kanalen på TV'en din som mottar VGA signaler ikke er beregnet for bilde og lydsignaler. Produsentene har no sett for seg at denne kanalen kun vil bli brukt som monitor. Lenke til kommentar
endtrax Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Har noen PC høytalere jeg ikke bruker, men hvordan skal jeg få koblet dem opp? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Skjermen har ein lydinngang som det er meint å bruke i lag med VGA-inngangen, antar eg. Med ein sånn kabel kan du kople raud/kvit frå Xbox-en til minijackinngangen på skjermen: Edit: Skal du kople til eksterne høgtalere som eg antar har ein minijackplugg for lyd inn så kan du bruke ein sånn plugg: Endret 28. desember 2008 av Zeph Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Ser at du har følgende inn/utganger: 1 x VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15) 1 x DVI-D - 24-pin digital DVI 1 x kompositt videoinngang 1 x lydinngang - stereo minijack 3,5 mm Tror nok den hvite og røde du har bakpå er en lydUTGANG hvor TVen gir ut lyden fra TV-tuneren til et evt eksternt stereoanlegg. Jeg håper ikke du har ødelagt hverken TV eller 360 når du koblet to UTGANGER til hverandre. Inngangen for lyd er en 3,5 mm minijack, og du trenger følgende kabel for å koble dette sammen: Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Den kabelen blir feil, ut frå Xbox-en har han phono hann, då må han ha phono hunn for å overføre lyden vidare og over i minijack som skal inn i TV-en. Som eg viste over. @Trådstarter: Du har to innganger, ein på venstre side av skjermen og ein på baksida. Den på sida er for DVD-spelarar med S-video eller kompositt, den bak er for komponent. Endret 28. desember 2008 av Zeph Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Stemmer det, det er male phono ut.. Sleng med to slike så er du i mål: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå