Gå til innhold

Trenger gammel bios for LG X110

NoKeR

Anbefalte innlegg

Heisann!

Etter innlegging av siste bios fra LG sin hjemmeside, så har maskina en tendens til å bli skikkelig varm, og viften går ikke slik den skal.

Er det noen her inne som kunne ha hjulpet meg med å få tak på en gamlere versjon av BIOSen? Start LG Update og velg system information, der står det hvilken BIOS versjon du har.

Den jeg trenger er:

EN021IL1.10G eller EN021IL1.10F

Måten man får tatt ut BIOSen på er som følger.

Last ned følgende fil AFUWIN.ZIPog pakk ut til skrivebordet. Kjør filen uttrekk.bat

filen som da heter Save er den jeg da trenger ;) Siste BIOS ligger også med i fila du laster ned og den kan kjøres ved at man starter eafwin.bat. Ta kopi av BIOS før oppgradering. Det var der jeg var litt for kjapp. Les AFUWIN.txt for switcher.

Håper det er noen som kan hjelpe meg med dette, på forhånd takk!

God jul forresten ;)

Endret av NoKeR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ofte vil eldre BIOS-utgaver være tilgjenglig i arkivet hos produsenten. Har du sjekket?

Har sett på LG sine sider, men de er ustabile, og inneholder desverre kun den siste versjonen. Så vidt jeg kan se iallefall ...

Om det er noen som har noen lure måter å komme inn på FTP eller lignende til LG så gi meg gjerne noen pointers på det ;)

http://no.lgservice.com/index_b2c.jsp BIOSen ligger på denne siden.

Notebook - X110/XB110

Lenke til kommentar
Med hensyn til BIOS er det ikke mer vi kan gjøre enn å henvise til produsentens hjemmeside. Er den ustabil for deg vil den også være ustabil for oss.

Altså, om det er noen som har samme type maskin, så er det ingen problemer å lage en fil av en gamlere versjon av BIOS. Har sendt LG en forespørsel om å få tilsendt den gamle versjonen, men det tar vel år og dag før jeg får denne.

Det er jo flere enn meg som har denne maskinen. Så håper på at det er en eller annen som hadde orket å hjelpe meg.

Ber ikke noen legge inn den nyeste versjonen. Det jeg så pent spør om er om det er noen som hadde orka tatt seg bryet med å dumpe sin bios versjon slik at jeg kunne ha flasha min maskin med denne.

Vil jo selvfølgelig ikke at noen skal få en ustabil maskin.

Endret av NoKeR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...