Garrux Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Hei. Jeg har en HTC Touch HD og vil gjerne bruke den til internett. Men når jeg hadde vert innpå i 2 minutter hadde jeg allerede brukt 40 kr. No har jeg Telenor Kontant, men jeg lurte på om noen vet om et billigere alternativ. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Teac Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Hei.Jeg har en HTC Touch HD og vil gjerne bruke den til internett. Men når jeg hadde vert innpå i 2 minutter hadde jeg allerede brukt 40 kr. No har jeg Telenor Kontant, men jeg lurte på om noen vet om et billigere alternativ. Takk for hjelpen Grattis med telefonen. Jeg har også suglet på en slik, men kan ikke skifte ut Diamanten enda. Så ontopic. Du blir nødt til å få deg et abonnement. Du kan for eksempel starte et Chess abonnement og legge til tileggstjenesten Fritid. Da kan du surfe fritt mellom 17.00 - 08.00 på hverdager og fritt i helger og helligdager for 99,- per måned. Ellers så kan du gå for fri bruk. Det koster 449,- per måned. Regner med det første alternativet er det beste ettersom vi snakker om en mobiltelefon... Lenke til kommentar
-M- Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Også Netcom har samme muligheter som Chess. 20 kr/døgnet om du ikke har lagt til data-tjeneste. Lenke til kommentar
Sluagh Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 One Call har også fått noen sånne datapakker ser jeg. Jeg har ikke bruk for slikt selv akkurat nå men for de som trenger det er jo det kjekt Lenke til kommentar
Teac Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 One Call har også fått noen sånne datapakker ser jeg. Jeg har ikke bruk for slikt selv akkurat nå men for de som trenger det er jo det kjekt Disse datapakkene er helt greier dersom man skal kun surfe på mobilen, men dersom man bruker mobilen som modem og kobler den til laptop for eksempel synes jeg det blir i det minste laget. Selv har jeg vært oppe i 1gb i måneden når jeg gjør det på denne måneden. Det er en veldig grei måte og gjøre det på om du ønsker internett på hytta. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 De har jo "datapakke fri bruk" som passer til det. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 De har jo "datapakke fri bruk" som passer til det. Da snakker vi om 399,- i måneden. Noe jeg synes er dyrt til å være en tileggstjeneste til mobiltelefon. De tilbyr ikke noe mer en opptill 3,6 mbit. De har ikke fått 7,2 mbiit enda. Dette kommer i tilegg til abonnement til mobilen + bruk. Det blir en saftig regning per måned. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Hvem tilbyr raskere mobilt bredbånd enn det i Norge? Eller billigere kombinasjon av telefoni + mobilt bredbånd både til mobil og PC med fri bruk? Lenke til kommentar
dagmann Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) De har jo "datapakke fri bruk" som passer til det. Da snakker vi om 399,- i måneden. Noe jeg synes er dyrt til å være en tileggstjeneste til mobiltelefon. De tilbyr ikke noe mer en opptill 3,6 mbit. De har ikke fått 7,2 mbiit enda. Dette kommer i tilegg til abonnement til mobilen + bruk. Det blir en saftig regning per måned. Hastighetene de tilbyr vil til en hver tid avhenge av telenors hastighet på det aktuelle stedet. Om de skulle ha nett som støtter de hastighetene er det likevelt usikkert om din telefon støtter den slags overføringshastigheter. Endret 29. desember 2008 av dagmann Lenke til kommentar
Teac Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Hvem tilbyr raskere mobilt bredbånd enn det i Norge? Eller billigere kombinasjon av telefoni + mobilt bredbånd både til mobil og PC med fri bruk? Tror ikke du får noen bedre hastighet nei og prisene er nesten identiske. Men ser du på dekning så virker det som om Telenor kommer best ut i de testene jeg har lest. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 ...og med OneCall har man Telenor-dekning. De få stedene man har tilgang til NWN sitt nett kan man overstyre det ved å velge Telenor manuelt. Skjønner fremdeles ikke innlegget ditt. Noe jeg synes er dyrt til å være en tileggstjeneste til mobiltelefon. De tilbyr ikke noe mer en opptill 3,6 mbit. De har ikke fått 7,2 mbiit enda. Dette kommer i tilegg til abonnement til mobilen + bruk. Det blir en saftig regning per måned. Selvfølgelig blir det en saftig regning, fordi mobilt bredbånd fremdeles er dyrt. Men med de andre løsningene jeg har sett får man en ENDA høyere regning for samme telefonforbruk + mobilt bredbånd. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) ...og med OneCall har man Telenor-dekning. De få stedene man har tilgang til NWN sitt nett kan man overstyre det ved å velge Telenor manuelt. Skjønner fremdeles ikke innlegget ditt. Noe jeg synes er dyrt til å være en tileggstjeneste til mobiltelefon. De tilbyr ikke noe mer en opptill 3,6 mbit. De har ikke fått 7,2 mbiit enda. Dette kommer i tilegg til abonnement til mobilen + bruk. Det blir en saftig regning per måned. Selvfølgelig blir det en saftig regning, fordi mobilt bredbånd fremdeles er dyrt. Men med de andre løsningene jeg har sett får man en ENDA høyere regning for samme telefonforbruk + mobilt bredbånd. Så klart har dette noe med prioritering og gjøre. Trådstrater sier han har ringkontantkort og ønsker billigere surfing på mobilen. Da foreslår jeg for eksempel og bestille Chess-Fritid. Selføgelig om man surfer MYE og skal kanskje bruke mobilt internett istedenfor å ha et bredbånds abonnement hjemme så kan såklart fribruk være et godt alternativ, men jeg tror den vanlige mannen i gata ikke blar opp 450,- i måneden ekstra for å surfe litt ekstra på mobilen, da må det i såfall være som sagt for og erstatte bredbåndet hjemme, jobb sammenheng osv. Endret 29. desember 2008 av Teac Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Selvfølgelig. Det jeg svarte på, var: Disse datapakkene er helt greier dersom man skal kun surfe på mobilen, men dersom man bruker mobilen som modem og kobler den til laptop for eksempel synes jeg det blir i det minste laget. Selv har jeg vært oppe i 1gb i måneden når jeg gjør det på denne måneden. Det er en veldig grei måte og gjøre det på om du ønsker internett på hytta. Det var det du som nevnte i utgangspunktet. Min utheving. Trådstarter: Anbefaler deg sterkt å bruke Opera Mini. Jeg har selv HD og bruker hovedsakelig Opera Mini selv om jeg har fri databruk. Mindre data = både raskere og billigere lasting. Den eneste ulempen er at knappene i selve programmet er veldig små. I starten irriterte jeg meg over det, og bommet selv når jeg brukte stylus. Nå treffer jeg med fingrene uten problemer, så det er bare en tilvenningssak. Endret 29. desember 2008 av Peppep Lenke til kommentar
Peders Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg har netcom abb.. Skal på hyttetur nå, og der er det dårlig med innlagt nett. Men kan bruke mobilen min som modem. Er det slik at hvis jeg surfer hele dagen, så kan det max koste 20 kr? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå