Gå til innhold

nybegynner trenger kjøps råd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nok veldig hipp som happ. Vet ikke så mye om Olympus'en, men Canon EOS 1000D og Nikon D60 er i hvertfall gode nybegynnerkamerahus som gir deg gode muligheter til å vokse fagmessig. Nikon D60 har vel sin svakhet i at autofokusen er litt tregere, noe som gjør det litt mindre egnet til raske snapshots sammenlignet med i Canon EOS 1000D. Nikon er kjent for nøytrale farger, mens Canon tilføyer en anelse ekstra varme i bildene. Hver sin smak.

Vil råde deg til å dra til en fotobutikk og prøve kamerahusene. Hvordan det ligger i hånden er viktig.

Lenke til kommentar

Selv har jeg Olympus E-520 og er godt fornøyd med den.

Vi har en Canon 1000D på jobben, greit kamera, men jeg liker ikke grepet på den samtidig som det føles veldig plastikk ut.

Nikonen har jeg ingen erfaring med.

Ta deg en tur i butikken og legg potene på kameraene, kjøp det som ligger best i hånda. Alle tar gode nok bilder.

Lenke til kommentar

Takker for tipsene :)

Etter å ha vært å prøvd labbene på de forskjellige var der absolutt ingen tvil !! det ble Olympus K520. For det første lå den best i grepet og så føltes den mye mer solid enn de andre ikke så plastikk følelse.

Den har også autofokus i liveview noen som var ett +

Taker igjen :)

Lenke til kommentar
Takker for tipsene :)

Etter å ha vært å prøvd labbene på de forskjellige var der absolutt ingen tvil !! det ble Olympus K520. For det første lå den best i grepet og så føltes den mye mer solid enn de andre ikke så plastikk følelse.

Den har også autofokus i liveview noen som var ett +

Taker igjen :)

Gratulerer med nytt kamera...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...