imalas Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Hei er helt ferks med speilrefleks kamera men har bestemt meg for å handle inn ett. De som jeg har fallt på og vurderer er : Canon 1000D , Olypus K-520 , Nikon D60 Hva vil Dere erfarne brukere annbefale av disse 3 ? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Er nok veldig hipp som happ. Vet ikke så mye om Olympus'en, men Canon EOS 1000D og Nikon D60 er i hvertfall gode nybegynnerkamerahus som gir deg gode muligheter til å vokse fagmessig. Nikon D60 har vel sin svakhet i at autofokusen er litt tregere, noe som gjør det litt mindre egnet til raske snapshots sammenlignet med i Canon EOS 1000D. Nikon er kjent for nøytrale farger, mens Canon tilføyer en anelse ekstra varme i bildene. Hver sin smak. Vil råde deg til å dra til en fotobutikk og prøve kamerahusene. Hvordan det ligger i hånden er viktig. Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Selv har jeg Olympus E-520 og er godt fornøyd med den. Vi har en Canon 1000D på jobben, greit kamera, men jeg liker ikke grepet på den samtidig som det føles veldig plastikk ut. Nikonen har jeg ingen erfaring med. Ta deg en tur i butikken og legg potene på kameraene, kjøp det som ligger best i hånda. Alle tar gode nok bilder. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Av de tre som er foreslått, så vil jeg anbefale Olympus. Et annet kamera du kn vurdere er Pentax K-m. Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Pentax har også en K200D, men den blir muligens for dyr? Tom Endret 28. desember 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
imalas Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Takker for tipsene Etter å ha vært å prøvd labbene på de forskjellige var der absolutt ingen tvil !! det ble Olympus K520. For det første lå den best i grepet og så føltes den mye mer solid enn de andre ikke så plastikk følelse. Den har også autofokus i liveview noen som var ett + Taker igjen Lenke til kommentar
hean Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Takker for tipsene Etter å ha vært å prøvd labbene på de forskjellige var der absolutt ingen tvil !! det ble Olympus K520. For det første lå den best i grepet og så føltes den mye mer solid enn de andre ikke så plastikk følelse. Den har også autofokus i liveview noen som var ett + Taker igjen Gratulerer med nytt kamera... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå