Gå til innhold

PC til TV

Sewero

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sapphire Radeon X1900 Series -> Philips 21PT166B/13.

S-video har begge, så spørsmålet mitt lyder, hva trenger jeg for å få overført bilde og lyd ifra PC til tv-en?

Regner ikker med den gamle tven har VGa utgang. Så det må nok bli en S-Video kabel. Denne kabelen overfører bare bildet så da trenger du en Minijack --> Phono kabel. Som ser noe sånn som dette:

106.079L.jpg

Minijacken stapper du inn i pcen din, mens den røde og den svarte kabelen stapper du bak i tven.

Lenke til kommentar

En god løsning som Teac sier her. Men hvis du bruker S-video i en inngang og lyden inn på en annen inngang, så må man vel switche mellom to kanaler på TV'en for å få enten lyd eller bilde.

Da kan du evt gå til innkjøp av en scart adapter som har inngang for både phono og s-video:

scart-adapter.jpg

Da vil du få både lyd og bilde inn på samme kanal.

Lenke til kommentar

Dette er noe alle elektroforhandlere bør ha. Hos oss (Lefdal) får du et kit med en s-video kabel, en 3,5mm jack til phono kabel, pluss det adapteret jeg linket. Fant desverre ikke link på nettbutikken. Om ikke alle har det kit'et, så er det mange som har kablene i allefall.

Noter deg kablene:

* s-video kabel

* 3,5mm jack til phono

* scart adapter med s-video inngang

Spør etter disse, så får du tak i dette nesten overalt. Clas, Expert, Elkjøp, Lefdal what ever :)

Lenke til kommentar
Vis dere finner ut hva som er best og hvor jeg få kjøpt det, helst med link.

Her har du adapteren. Litt i det dyreste laget. Om det strengt tatt er nødvendig med en slik er jeg ikke sikker på. Jeg har alltid klart meg uten slike.

Men en slik må du hvertfall ha. Regner med du har en Euronics i nærheten. Regner med du vet at en S-video gir en veldig dårlig bildekvalitet :p

Lenke til kommentar

På den TV'en tror jeg ikke du har noe annet valg enn det som er nevnt. Den har ikke annet enn scart, kompositt, s-video tror jeg.

Men ser ikke helt grunnen til å overføre bildet fra PCen og over til den TVen. Bildet vil ikke bli spesielt bra i tillegg til størrelsen på TVen og alt. Vil tro at størrelsen på skjermen til PCen er større enn 13" i utgangspunktet?! ;)

Lenke til kommentar
Jeg vil ha det som gir best bilde til en grei pris.

Gå for den på Euronics du. Phono --> minijack kabelen er veldig grei og bruke til mp3 spiller for å koble til anlegget. Det er hvertfall en kable jeg ikke klarer meg uten. Har sikkert 4-5 stk liggende.

Lenke til kommentar

Aha skjønner :)

Hvis du vil ha over bilde og lyd, så må du nok kjøre på med løsningen nevnt over. Denne pakken jeg snakket om med alle de kablene og det koster forøverig 199,-

Men om du ikke har en lokal Lefdal-forhandler i ditt område vil som sagt de aller fleste elektromarked ha de kablene hver for seg. Ingen vits å kjøpe slikt på nett og betale 69,- frakt ++

Lenke til kommentar
Så en scart kabel idag som forgreinet seg til S-video og mini-jack, kostet 299,- god deal?

Grei pris det. Regner ikke med at det er noe kjent merke. Viktig og huske på at jo mer du betaler for slike analoge kabler jo bedre bilde/lydkvalitet kan du forvente deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...