wil Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 jeg har Red Hat 8.0 installert, og det er ikke så vanskelig å forstå egentlig. jeg var ganske fort på nett, og alt var ganske bra, men jeg sitter jo i nettverk med 3 andre Windows maskiner, og da lurte jeg litt på hvordan jeg kan finne de 3 windows maskinene når jeg sitter i linux? er ikke helt sikker på hvordan jeg gjør det. håper noen kan gi noen tips. Håper på mange svar Lenke til kommentar
smetho Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Et ord: Samba. Trenger du dokumentasjon? Søk! Dette er et av de områdene som er best dokumenter! Kan desverre ikke hjelpe meg detaljer selv. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 http://www.linuxnorge.com/mal/mal.php3?/ne...amba/Samba.html Lenke til kommentar
magikern Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 hvis du har noen delte ressurser på win maskinene og en samba klient på linuxen cd /bin mount -t smbfs -o username=xxX,password=yyY //10.x.x.x/deltressurs /mappepålinuxsomskalmountestilwin jeg bruker: mount -t smbfs -o username=xxx,password=xxx //10.0.0.2/d /ws/d/ Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 xfsamba er fin til og browse et windows nettverk. Da kan du velge en share for og så trykke "mount windowsshare". Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå