Nerothos Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Hei =) Har kjøpt meg domene og ønske at de som kommer inn på den siden skal automatisk bli omdirigert til en annen side. F. eks om man går inn på www.eksempel.no blir man videreført til www.eksempel.diskusjonsforum.no? Takk for eventuelle svar =) Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 http://letmegooglethatforyou.com/?q=http+redirect Lenke til kommentar
Teac Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Hei =) Har kjøpt meg domene og ønske at de som kommer inn på den siden skal automatisk bli omdirigert til en annen side. F. eks om man går inn på www.eksempel.no blir man videreført til www.eksempel.diskusjonsforum.no? Takk for eventuelle svar =) Gå innpå kontrollpanelet ditt hos domene leverandøren din. Der vil du finne dns konfigurasjon. Der inne vil du finne noe slik som DNA A record eller noe i den duren. Her skal du skrive inn adressen til webhotellet eller siden du vil at domene skal peke til. Lenke til kommentar
Nerothos Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Takk for svar! Jeg prøver å redigere DNSen, men finner ikke ut IPen til nettstedet jeg vil den skal føre til. Prøvde å skrive inn URLen, men stod bare at det var ugydig IP? Hvordan finner jeg IPen til en side? Takk =) Lenke til kommentar
Teac Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Takk for svar! Jeg prøver å redigere DNSen, men finner ikke ut IPen til nettstedet jeg vil den skal føre til. Prøvde å skrive inn URLen, men stod bare at det var ugydig IP? Hvordan finner jeg IPen til en side? Takk =) Bruker du et webhotel, så ville jeg sendt en mail til support og hørt hvilken navneserver du skal redircte domenet ditt til. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Takk for svar! Jeg prøver å redigere DNSen, men finner ikke ut IPen til nettstedet jeg vil den skal føre til. Prøvde å skrive inn URLen, men stod bare at det var ugydig IP? Hvordan finner jeg IPen til en side? Takk =) Prøv start - Kjør - CMD + Enter og skriv inn f.eks. ping vg.no + Enter Da vil du som oftest få opp en IP adresse du kan benytte. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Det er to måter å gjøre dette på, via DNS eller via videresending. DNS: Du må via kontrollpanelet til domenet ditt sette opp en A-record mot IP adressen til serveren som webhotellet ligger på. Dersom du ikke har tilgang til et kontrollpanel så kontakter du kundeservice hos leverandøren og gi beskjed til dem om å gjøre det. Du kan også bruke CNAME-record. Forskjellen er at A-record går mot IP adressen mens CNAME-record går mot ei adresse/domene. Et A-record mot ei IP adresse vil kun fungere dersom webserveren som svarer er satt opp enten til å svare på det domenet eller på å svare på alt. Videresnding: Her må du allerede har et webhotell hos en leverandør. Deretter tar du via programmering, via config eller via HTML/frames å setter opp videresending. Du kan da bruke et programmeringsspråk/scriptspråk for å sende informasjon til nettleseren om hvor den egentlig skal gå videre(videresende eller statuskode). Leverandøren kan også ofte sette opp i sin webserver at forespørsler til din adresse skal videresendes til ei viss adresse. Det siste og enkleste alternativet er å lage ei HTML fil som du laster opp som inneholder frames med henvisninger til den egentlige adressen. Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 ved bruk av php kan det se slik ut <?php header('refresh:5;url=http://din.nettside.com'); ?> refresh:5 betyr at det tar 5 sek får du blir videresendt. Kopier koden og kall fila for index.php. Legges i root på den siden som du vil at folk skal bli sendt vekk fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå