Gå til innhold

[Løst]Prosessoren min blir varm og PCen slår seg av

bendik91

Anbefalte innlegg

PCen min blir utrolig varm, spesielt når jeg spiller et eller annet. Med en gang jeg går ut fra spillet og tilbake på skrivebordet begynner prosessoren å kjøles ned. Det spiller ingen rolle om jeg skruer av spillet eller 'ALT+Tabber' ut.

PCen min:

Windows Vista Home Premium

XFX nForce 680i SLI

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Corsair TWIN2X 5400 DDR2 (2x1GB)

XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3

Fortron/Source Epsilon 700W

Den kjøpte jeg for halvannet år siden på komplett (pcbygger). Jeg har ikke hatt noe særlig med problemer med den. Problemene med varme startet for ca. 1 1/2 måneder siden. Som dere kan se på bildene nedenfor så kommer den opp i ca. 100 grader når jeg spiller. Ved ca. 103 grader slår den seg av. Jeg er veldig redd for at den har tatt skade av dette. Det var nå nylig jeg oppdaget at den kom opp i så høye temperaturer.

Tror dere det holder å kjøpe ny prosessorkjøler og hive på litt kjølepasta, eller er det like greit å kjøpe ny prosessor i samme slengen? Jeg vet ikke om den har tatt skade av temperaturen, men 100 grader høres litt ekstremt ut. Som dere ser er også temperaturen ellers i maskinen høy. Tror dere det er prosessoren som skaper den høye temperaturen i for eksempel kabinettet også? Kabinettet er forresten et Cooler Master Centurion 534 med standard vifter.

Standby:

post-111610-1230480243_thumb.jpg

Under spilling:

post-111610-1230480230_thumb.jpg

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er rimelig sikker på at komplett ville ha fortalt deg at garantien hadde gått ut for uansvarlig vedlikehold.

Til neste gang: Fjern støv sånn hver 3. månede eller støvsug område der maskinen er oftere.

Klikk også på knappen løst i høyre hjørne øverst for å fortelle andre forumbrukere at du nå ikke trenger mer hjelp.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...