930A0029225AA4C28B8EF095B679285EAAE27078 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Hei, Har en maskin jeg ønsker å begrense tidsbruket på på visse dager. Dette ønsker jeg å gjøre slik at han ikke kan fjerne denne begrensningen. Først må den på tidspunkte jeg har satt skru av maskinen gjerne med advarsel. Utenom det må den ikke la han logge på mellom visse tidspunkt. Det jeg da ønsker er at han er full administrator, men han må ikke få lov å fjerne. Jeg har fundert litt på ideen og tenkte kanskje om jeg klarte å nekte hans administratorkonto å opprette nye brukere samt å ikke ha tilgang til "net user" kommendoen i "cmd.exe" så kunne jeg jo kjørt : "net user Bruker /times:Mandag-fredag,06-23" og så må jeg lage noe som skrur av maskinen i det øyeblikket. Og det er jo flere tidspunkt. I Heljer er det andre tidspunkt. Noen tips? Må være noe som er vanskelig å deaktivere. Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Jeg veit ikke hva han gjør når han sitter på datamaskinen, men hvis han surfer og driver mye på nettet kan du konfigurere adgangen til internett inne på ruteren. Dette hjelper selvsagt ikke hvis han ikke er på nett i utgangspunktet. Lenke til kommentar
930A0029225AA4C28B8EF095B679285EAAE27078 Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Må få dataen AV. han kan gjøre ting online. Kabal. ALT må av da ;P Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Må få dataen AV. han kan gjøre ting online. Kabal. ALT må av da ;P Du høres ut som en paranoid forelder som vil nekte sønnen tilgang? Skjønner ikke hvorfor du vil gjøre dette mot noen. Og for å gå tilbake til emnet. Jeg skjønner ikke spørsmålet. Lenke til kommentar
930A0029225AA4C28B8EF095B679285EAAE27078 Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Jeg er ikke foreldre. Men jeg er litt lei av at personen sitter opp til klokken 9 på morran og sover fra 10 til klokken 12. Jeg vil gjerne at han har en maskin men når han spiller klarer han ikke stoppe og jeg vil ikke barnevakt for han. Jeg trenger program som nekter han tilgang etter 23:00 og gir han tilgang 06:00 Da får han søvnen som han trenger. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Men samtidig skal han være administrator å ha tilgang til alt? Du klarer aldri legg inn ting på maskinen som han ikke kan fjerne/endre med administratorrettigheter. Lenke til kommentar
930A0029225AA4C28B8EF095B679285EAAE27078 Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Jeg fant et program istad som ikke funket så bra. Men det ga meg mulighet til å nekta han tilgang til å slette og opprette brukere. Samtidig så kunne det ikke lukkes fordi ctrl+alt+del ble blokkert. Og det fungerte på administratorere. Alt jeg må er en mulighet til å: Nekte han å opprette brukere Skru av maskinen med melding klokken XX (etter hvilken dag det er) Nekte han å logge på klokken XX og til XX Jeg kan f.eks dersom jeg kan skru av muligheten for å opprette brukere i den lokale gruppe policyen så kan jeg bruke: Start -> Kjør: net user Test /times:Søndag-Torsdag,21-06;Fredag-Lørdag,23-06 Dette vil nekte han å logge på i det tidspunktet dersom han logger av. Han får heller ikke logget på i sikkerhetsmodus og heller ikke på den innebygde admin kontoen. Så den er sikker Det jeg da trenger er muligheten for å blokkere han fra å endre klokken og lage brukere. Og etter det må jeg kunne ha noe som skrur av dataen på anslåtte tidspunkter. Jeg kan godt sette igang en planlagt oppgave som starter "shutdown -s -t 60 -c "Gå til sengs"" han forstår ikke det uansett. Men jeg må nekte han å endre tiden og lage nye brukere. Han er ikke kyndig. Men bare jeg får logget han av nå på valgte tidspunkt så kommer han ikke inn. Nå skrur jeg bare av dataen med fjernstyring. Men ønsker å gjøre dette automatisk! Lenke til kommentar
emilkje Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 For å gi han spesifikke restriksjoner som f.eks å endre brukere/schedule osv, så ser jeg ingen annen mulighet enn å opprette en domenekontroller på en annen maskin og deretter melde den aktuelle maskinen inn i domenet. Alle/spesifikke restriksjoner kan da styres fra domenekontrolleren. Hvis jeg ikke husker helt feil så må maskinen med domenekontroller ha Windows Server 2003 eller nyere. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Han kan ikke være administrator, fordi da vil han alltids kunne klare å omgå denne begrensningen uansett hva du måtte finne på. edit: dette er jo en service jeg lett kunne laget, hvis jeg gjør det, så kommer jeg tilbake til denne tråden. Endret 3. januar 2009 av GeirGrusom Lenke til kommentar
emilkje Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Riktig som du sier her GeirGrusom! Administrator vil han jo selvfølgelig ikke kunne være Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Stoppeklokke og campingstol forann sikringskapet. Alltid ein slager Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå