Gå til innhold

bk: Elefant på stranda

Bluebeans

Anbefalte innlegg

Heisann!

Dette er et av de første bildene jeg har tatt uten festpyntede mennesker, alkohol eller sosiale aktiviteter. Jeg prøver med andre ord å ta fotografering til hobbynivå. Investerte i Canon eos1000d her for ei lita stund sida. Tenkte jeg skulle slenge opp noen bilder til kritikk i ny og ne for å lære litt, i og med at jeg er helt blank på teoridelen. Fikk ei fotobok til jul jeg tenkte å komme meg gjennom.

Uansett, slenger oppp et første bilde :)

Iso 1000

Blender: 10

Lukkertid 1/125

post-25956-1230480192_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morsom idé så absolutt. Jeg har ikke noe spesielt å utsette på komposisjonen eller bildet som sådan. Men jeg synes elefanten blir litt for "mye" tøyelefant. Noe den ikke kan noe for selvfølgelig, men det blir altså hakket for kunstig for meg (men ikke veldig mye for mye).

Lenke til kommentar

Jeg ser hva du mener med skyggen.

Men det kunne du ha brukt til din fordel. Hadde du flyttet elefanten til venstre og vinklet den i motsatt retning, så ville vi sett hele skyggen. Samtidig som siden av elefanten ville vært opplyst.

Tom

PS. Referansen til rosa elefanter kommer av at jeg vant en gang en rosa elefant på tivoli. Og den hadde passet til denne typen bilder. Men den elefanten har jeg ikke lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...