Bluebeans Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Heisann! Dette er et av de første bildene jeg har tatt uten festpyntede mennesker, alkohol eller sosiale aktiviteter. Jeg prøver med andre ord å ta fotografering til hobbynivå. Investerte i Canon eos1000d her for ei lita stund sida. Tenkte jeg skulle slenge opp noen bilder til kritikk i ny og ne for å lære litt, i og med at jeg er helt blank på teoridelen. Fikk ei fotobok til jul jeg tenkte å komme meg gjennom. Uansett, slenger oppp et første bilde Iso 1000 Blender: 10 Lukkertid 1/125 Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 uff, nå trodde jeg det var en ekte elefant:( Syntes elefanten blir litt for mye kutta, men en morsom ide Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Var litt usikker på croppinga ja. Synes bilde ble veldig kjedelig med hele elefanten, så jeg tok en bråsjanse. Kan prøve en ny variant senere i dag. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Jeg savner også mer av elefanten. Du burde ihvertfall ikke kuttet støttanna. Og jeg føler at hele snabelen bør synes. Tom PS. Og så burde egentlig elefanten vært rosa Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Jeg savner også mer av elefanten. Du burde ihvertfall ikke kuttet støttanna. Og jeg føler at hele snabelen bør synes. Tom PS. Og så burde egentlig elefanten vært rosa rosa?Hvorfor det? Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Jeg savner også mer av elefanten. Du burde ihvertfall ikke kuttet støttanna. Og jeg føler at hele snabelen bør synes. Tom PS. Og så burde egentlig elefanten vært rosa rosa?Hvorfor det? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Hvis du kjenner Toms alkoholvaner så forstår du det. Jeg synes ideen er kul, men det er litt vel mørkt. At ikke alt er med plager meg ikke så mye, for jeg tror det hadde fått et litt annerledes uttrykk med litt mer lys. Lenke til kommentar
emero Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 pffff... rosa elefanter ser du vel nok av i helgene, Tom Bildet liker jeg veldig godt, og fikser du croppingen blir det veldig bra. Lys, farger, skarphet og dybdeskarphet sitter finfint. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Morsom idé så absolutt. Jeg har ikke noe spesielt å utsette på komposisjonen eller bildet som sådan. Men jeg synes elefanten blir litt for "mye" tøyelefant. Noe den ikke kan noe for selvfølgelig, men det blir altså hakket for kunstig for meg (men ikke veldig mye for mye). Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Heisann. Takk for fin konstruktiv tilbakemelding. Inspirerende til senere Slenger opp en variant med hele elefanten. Er ikke helt fornøyd selv med denne varianten, tror det er pga av skyggen, men tenkte jeg skulle høre hva dere syns. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg ser hva du mener med skyggen. Men det kunne du ha brukt til din fordel. Hadde du flyttet elefanten til venstre og vinklet den i motsatt retning, så ville vi sett hele skyggen. Samtidig som siden av elefanten ville vært opplyst. Tom PS. Referansen til rosa elefanter kommer av at jeg vant en gang en rosa elefant på tivoli. Og den hadde passet til denne typen bilder. Men den elefanten har jeg ikke lenger. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Ro, ro til fiskeskjær. Hva fant Tom-en der? En flaske med rom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Ro, ro til fiskeskjær. Hva fant Tom-en der? En flaske med rom Alkohol og tivoli er aldri en god kombinasjon. Men det var ikke rom! Jeg tror jeg må se om jeg fortsatt har den elefanten i gjemt i et eller annet skap ... Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg hintet vel helst til bortforklaringen din på det med rosa elefanter. Tivoligevinst my ass Lenke til kommentar
pixarus Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Skyggen plager meg egentlig ikke Jeg føler egentlig bare at den er med å gjøre mer interessant. Kul ide! ;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå