Gå til innhold

Får ikke koblet til internett. "Local only". Zyxel router, Lenovo T400 pc.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en ny Lenovo T400 og en Zyxel Prestige 660HW-T3 ruter. Får koblet til routeren (maks signalstyrke), men kommer ikke på nett. Har prøvd "diagnose and repair" osv uten heldig resultat. Har også prøvd å resette hele routeren, uten at det forandret noe. Kommer på nett med kabel, men ikke trådløst.

Noen råd om hva som kan være feilen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har en ny Lenovo T400 og en Zyxel Prestige 660HW-T3 ruter. Får koblet til routeren (maks signalstyrke), men kommer ikke på nett. Har prøvd "diagnose and repair" osv uten heldig resultat. Har også prøvd å resette hele routeren, uten at det forandret noe. Kommer på nett med kabel, men ikke trådløst.

Noen råd om hva som kan være feilen?

Får du lokal ip adresse?

Kjør en ipconfig/release og ipconfig/renew i CMD.

Lenke til kommentar

Virker ikke som om jeg får noen ipadresse nei. Når jeg skriver inn ipconfig/release kommer beskjeden "Den forespurte operasjonen krever forhøying". Og når jeg skriver inn renew kommer det en annen feilmelding opp. Sier bl.a at "Kan ikke kontakte DHCP-serveren. Forespørselen ble tidsavbrutt. Kan ikke utføre operasjoner på Lokal tilkobling mens mediet er frakoblet"

Har testet med tre andre PC-er i huset. En av de, som har Vista, har også samme problem, mens de to andre, som har XP, fungerer. Alle fungerer med kabel forresten...

Lenke til kommentar
Virker ikke som om jeg får noen ipadresse nei. Når jeg skriver inn ipconfig/release kommer beskjeden "Den forespurte operasjonen krever forhøying". Og når jeg skriver inn renew kommer det en annen feilmelding opp. Sier bl.a at "Kan ikke kontakte DHCP-serveren. Forespørselen ble tidsavbrutt. Kan ikke utføre operasjoner på Lokal tilkobling mens mediet er frakoblet"

Har testet med tre andre PC-er i huset. En av de, som har Vista, har også samme problem, mens de to andre, som har XP, fungerer. Alle fungerer med kabel forresten...

Tror jeg ville ha kjørt en factory default på routeren og satt den opp på ny.

Lenke til kommentar

Har gjort det også. Etter det fungerte ene Vista-pcen en gang, men etter at den ble restartet, ville den ikke på nett igjen... Merkelige saker.

Er ikke noen basic innstillinger i Vista som gjør dette da? Den andre vista-pcen er en Toshiba U400, om det skulle bety noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...