jowjow Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (usikker på om jeg burde ha plassert dette under temperatur, men det får så være) Hei, jeg tror jeg har et heller stort problem med pc-en min nå. Har nettopp kjøpt et nytt hovedkort, et MSI - P7N SLI. Jeg fattet misstanke når pc-en levde sitt eget liv. Everest ultimate registrer at hovedkortet har en temperatur på 75C-95C ved vanlig bruk. Dette er en verdi som selvsakt er alt for høy, jeg lurte på om noen hadde en idee hva som kan være galt. (Sidedøra på kabinettet er av) for min del lukter det en mindre kortsluttning? normalt skal temperaturen ligge rundt 40-50C i dette kabinettet. GPU, CPU og HDD-ene ligger på riktig temperaturintervall. Å jo, en siste ting, huden på fingertuppene mine kan bekrefte at Everest sin sensor funksjon (som jeg antar den tar fra BIOSEN) ikke er helt på bærtur når den oppgir temperaturene. takker;) Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Sjekk at kjøleribber er festet skikkelig på brikkene. Hender de kan løsne og eller være dårlig festa og da blir det fort varmt. Lenke til kommentar
jowjow Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Alle ribbene ser ut til å være festet skikkerlig, og er rikelig matet med pasta. Lurte inn etparr ekstra strips, virket som om det var en kabel-strømpe som var årsaken, nå ligger temperaturen rundt 50-60C, forholdsvis høyt fortsatt, men det er noe jeg kan leve med. Takk for tipset uansett:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå