Joachim_F Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Det er moro å være kreativ, noe smarte spillutviklere har utnyttet seg av i 25 år. Les mer Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) hehe, flashpoint var morsomt ja. 4 karer i en drabant, vs en T-72. "jeg tror jeg ser den, karer" *ba-boom!* Endret 28. desember 2008 av hobgoblin Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Syntes garrysmod burde fått noen priser jeg, det er da bedre en world of goo Lenke til kommentar
Morghus Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Speler Morrowind enda, takket være den sinnsvake mengden med mods som fins der ute. Spelet har blitt så fantastisk pent etterkvart Og Spore, strengt talt, er kanskje kjempegøy for ein stor gruppe mennesker, men den editoren skulle ha inkludert resten av spelet også, siden alt anna av spelet er dørgende kjedelig etter 3 timer. Endret 28. desember 2008 av Morghus Lenke til kommentar
Avean Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Mange kreative spill ja men syns ingen kan måles oppimot LittleBigPlanet. Der kan du faktisk bygge et kjøretøy som ikke finnes i verden fra før av fra bunnen av eller en skapning. Er ikke bare en bra fysikkmotor er jo utallige fysikkmotorer i spillet der. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Herregud som jeg savner et spill som Operation Flashpoint. Lenke til kommentar
entername Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Hei Muleg dette er flisespikking men blir det ikkje litt feil og nemne TrackMania uten og nemne Stunts? PS: Takk for nokk ein god artikkel Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Herregud som jeg savner et spill som Operation Flashpoint. http://en.wikipedia.org/wiki/Armed_Assault Lenke til kommentar
pippeungen Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Hva med FPS Creator? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Fin artikkel . Selv brukt en del tid på å lage maps til blant annet CS. Endret 28. desember 2008 av KnewtFan Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Slike artikler gir meg alltid et stort smil om munnen. Jeg blir så glad for at dere skriver om slike ting på Gamer, og ikke bare om alt det nye. Jeg elsker at dere skriver om det jeg vokste opp med på C64 og Amiga, og gir meg muligheten til å gjenoppdage alt det jeg hadde glemt. Du skriver veldig bra Joachim, og artiklene dine engasjerer meg hver eneste gang. Stå på! Hjelp oss gamlegutta med å mimre og kose oss med nostalgien. PS. Siden vi snakker om kreativitet må jeg nesten få lov til å nevne "Fantavision" på Amiga, samt "RSI Demo Maker". Det var programmer jeg brukte utrolig mange timer/dager/uker på. PSS. Dette husker jeg også jeg brukte en del timer på: http://www.youtube.com/watch?v=qSeYivHZpB8 Endret 28. desember 2008 av YellowCake Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Fin artikkel, men eg sakna spesielt ein type spel der du skal bruke ting og tang til å bygge eit maskineri. I hovudsak The Incredible Machine. Det er etter min meining dei beste spela av den typen. Lenke til kommentar
mESA Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Som nevnt tidligere, Stunts skulle kanskje vært med i artikkelen, ved siden av TrackMania. Skal si jeg lagde noen helsprø'e baner på det spillet. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Hei Muleg dette er flisespikking men blir det ikkje litt feil og nemne TrackMania uten og nemne Stunts? PS: Takk for nokk ein god artikkel Jeg tenkte det samme. Jeg er neste helt sikker på at Trackmania må være inspirert av Stunts. Men samtidig så tar jo TM konseptet enda lenger ut ved å inkludere hjernetrim-modus og deling over Internett. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Hei Muleg dette er flisespikking men blir det ikkje litt feil og nemne TrackMania uten og nemne Stunts? PS: Takk for nokk ein god artikkel Jeg tenkte det samme. Jeg er neste helt sikker på at Trackmania må være inspirert av Stunts. Men samtidig så tar jo TM konseptet enda lenger ut ved å inkludere hjernetrim-modus og deling over Internett. Og Stunts var vel igjen inspirert av Stunt Car Racer - http://en.wikipedia.org/wiki/Stunt_Car_Racer Men man kunne kanskje ikke lage egne baner på Stunt Car Racer. Endret 28. desember 2008 av YellowCake Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Jeg nevner ikke Stunts (selv om jeg kanskje burde), men jeg tar med Racing Destruction Set og Rally Speedway, begge bilspill som lot deg lage egne baner, og som kom ut lenge før Stunts. Grunnen til at Trackmania får så stor plass er egentlig ikke at det er et bilspill med et godt redigeringsverktøy, men måten redigeringsverktøyet er integrert i gameplayet (bl.a. gjennom puzzle-modusen) og måten det fungerer i forhold til å gi spillet nytt liv over nettet. Dette er områder hvor jeg mener Trackmania har vært med å pløye ny mark i spillindustrien. Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 problemet med moddingen er jo at mange spillutviklere ikke gir ut verktøy til det., sånn som ubisoft og eidos.. grrr.. sååå mange spill jeg ksulle ønske jeg hadde mods til, som hitman blood money, splinter cell 3 og 4.. men neiiiida, finnes ikke EN jævla mod, kun brett til splinter. Jedi Knight 2 og Jedi academy er de beste når det gjelder modding, finnes vel flere tusen mods, modeller og brett. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Må også nevne Universal Military Simulator fra tidlig nittitall på Amiga. Man kunne lage sine egne slag og terreng til slagene - f.eks. kunne man sette opp en flokk med huleboere fra steinalderen mot en moderne tanks, og se hvordan det gikk. Au, au for huleboerne. Lenke til kommentar
Martiino Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Fin artikkel, morsom å lese Kunne kanskje nevnt noe om Halo 3 med Forge, og alle mulighetene Bungie gir brukerne for å dele maps osv? for ikke å nevne filmklipp. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Banjo-Kazooie Nuts&Bolts er jo så og si bare om brukerlagd innhold! Tidenes beste konsollbasserte editor i 3D jeg har vært borti! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg