Kapli Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Hei, Har googlet rundt, men finner bare krypterings programmer, er ikke interessert i å kryptere hele mapper eller hele usb sticken min, bare sette passord på noen mapper. Er dette mulig? Thanks in advance Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Bruk WinRAR og lag et passordbeskyttet arkiv? Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Hvis jeg har portable programmer inne i denne mappen, kan jeg kjøre disse fra winrar uten å måtte extracte hver gang da? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Ser du skrev at du egentlig ikke ønsket det, men jeg mener den beste løsningen vil være f.eks truecrypt. Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Problemet med krypterings løsningene er at jeg enten trenger administrator på maskinen for å mounte/dekryptere eller så må et program installeres på PC'n. Lurer på om det fins en måte å unngå dette og bare ha et passord på noen mapper som man må bruke for å komme inn. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Problemet er at du alltid uansett vil trenge et tredjeparts program på maskinen hvor du skal ha tilgang til den beskyttede mappen. Det som er praktisk med truecrypt er at du kan kjøre programmet på maskinen uten å måtte installere noe og når "mappen" du ønsker å ha tilgang til er åpnet for tilgang så kan du kjøre programmer direkte derifra da området fremstår som en vanlig USB disk for eks. Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Er klar over at truecrypt er det beste alternativet, men jeg kan ikke kjøre dette på skole pc'n min der jeg ikke har administrator rettigheter så ja :/ http://www.truecrypt.org/docs/?s=administrator-privileges Endret 28. desember 2008 av Kapli Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Kan du ikke få IT avdelingen til å installere det da? Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Tviler, virker som de har nok å gjøre med PC'er som ikke virker. Jeg fant et program som det virker som om du kan kjøre uten admin eller noe, bare et normalt program, http://www.penprotect.com/ men det trenger license :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå