Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

opel vectra som førstebil?

sigset02

Anbefalte innlegg

Har selv kjørt mye opel vectra a, ville uten tvil anbefale vectra på det varmeste. Det er en god bil, med få feil. Jeg har selv kjørt en 1,8i, mye bil for pengene disse vectraene nå. Veldig god som førstebil også ettersom at de er forholdsvis sikre om du skulle være ute for et uhell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
GL er standar utgaven, CD har mer utstyr ( har en vectra B 1.8 CD sjøl og den har blant annet el-klima, kjøre-computer, rattsyring av stereo og alarm)

Tror nok jeg skal prøve å finne meg en CD-utgave da.

Klimaanlegg kunne vært veldig fint

Kjøre-computer (vet ikke helt hva det er, men sikkert fint det også)

Rattstyring av stereo (skal bytte anlegget til en med USB-plugg, så det har ikke så mye å si).

Alarm (skjønner ikke hvorfor ikke alle har det, det er jo ganske viktig!)

EDIT: Nytt spørsmål. Hva er "i"-en i eks. 1.8i ?

Endret av Scoob911
Lenke til kommentar

"I" står egentlig bare for "injection" som betyr innsprøytning. Det har bare med hvordan drivstoffet kommer seg inn i sylinderen. Alternativet er forgasser, noe som gir mindre effekt.

Innsprøytning, eller injection, er å foretrekke da forgasser er litt gammeldags.

Edit: Kan legge til at det er ytterst sjeldent at biler fra den tidsperioden du leter etter har forgasser, så selvom det ikke står noe om at det er Injection, så er det mest sannsynlig det. Det er viktigere å se om det er 16v eller 8v. Da er som sagt 16v best med tanke på effekt.

Endret av rublings
Lenke til kommentar

Er det bare 1.6 / 16V jeg burde holde meg unna, eller er det alle 1.6 motorene?

De fleste på finn.no heter bare 1.6, uten 16V eller 8V bak. De har vel fortsatt ventiler(?), men det blir jo vanskelig for meg å styre unna bare 16V, hvis det bare er den som er dårlig.

Lenke til kommentar
Er det bare 1.6 / 16V jeg burde holde meg unna, eller er det alle 1.6 motorene?

De fleste på finn.no heter bare 1.6, uten 16V eller 8V bak. De har vel fortsatt ventiler(?), men det blir jo vanskelig for meg å styre unna bare 16V, hvis det bare er den som er dårlig.

så lenge det er vectra b (fra 96) så er 1,6 16v ja

Lenke til kommentar
som sagt så har vi ikke hatt noen motorfeil på vår opel 1,6 l 16v enda. kan legge til at 2,0l til opelen er på topp 20 listen over motor med mest feil...når toppakninngen først går kan du forvente deg fort reperasjoner på opptil 15 000 kr

Har du en kilde på den lista ell? Vis et verksted tar 15000 for jobben for og bytte topppakning så har du rett og slett blitt rana forresten.

Scoob911: Som oftes ender det fort opp med motor eller blokk med innamt bytte vis oljeforbruket blir for stort og da snakker vi fort om 20 lapper

Lenke til kommentar
som sagt så har vi ikke hatt noen motorfeil på vår opel 1,6 l 16v enda. kan legge til at 2,0l til opelen er på topp 20 listen over motor med mest feil...når toppakninngen først går kan du forvente deg fort reperasjoner på opptil 15 000 kr

Har du en kilde på den lista ell? Vis et verksted tar 15000 for jobben for og bytte topppakning så har du rett og slett blitt rana forresten.

Scoob911: Som oftes ender det fort opp med motor eller blokk med innamt bytte vis oljeforbruket blir for stort og da snakker vi fort om 20 lapper

finner ikke lista, jeg tror jeg så den på dinside en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...