Gå til innhold

BK: Enkelt og kjapt portrett av Espen

PMnormal

Anbefalte innlegg

Lyset er kanskje ikke ideelt for dere som er så flinke med det, men vi går jo ikke rundt med en reflektor i lommen hele tiden. Og jeg skyter når jeg ser noe jeg liker, og det gjorde jeg her. Litt instruering måtte jo til, men ikke så mye at jeg føler at det blir oppstilt. Eller hva synes dere? Jeg synes kvadratformatet passer ganske bra her.

Fra samme gåtur, men samme Nikkor 50/2.

post-76334-1230477984_thumb.jpg

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som snapshot ble det ganske bra.

men hvis du hadde gjort mer utav komposisjonen, så hadde det vært rett med mer luft bak ryggen hans og mindre vedsiden av ansiktet, samt litt mindre over hodet. :)

ellers flott lys synes jeg!

Endret av knappapap
Lenke til kommentar

Ja, han er blitt litt mørk på den ene siden av ansiktet, men som du sier så er det ikke alle som går rundt med en reflektor i lommen hele tiden.

Ellers er det som andre sier her, litt mye luft over hodet, og litt for lite luft på høyre side av bildet. Jeg synes han blir trengt opp i nederste høyre hjørne av bildet.

Men jeg liker det naturlige uttrykket du har fanget, og selv om jeg ikke helt liker at det går en kraftig sort stripe "gjennom" hodet hans, så er bakgrunn og forgrunn ganske tydelig skilt fra hverandre pga. kort fokusdybde. Alt i alt et fint portrett ettersom det ikke er oppstilt... og oppstilte portrett blir fort unaturlig.

Lenke til kommentar

Sterkt portrett. Blikket mitt flakket litt rundt, men lander fort i blikket hans. Alvor. Vandrer, aner en spøk i anmarsj. Savner ansiktet til ungen. Men ungen er med, og dette er portrett av Espen. Kult bilde. Jeg liker komposisjonen her. Litt uortodoks, og desto bedre. Tettere enn du pleier å gå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...