PMnormal Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Lyset er kanskje ikke ideelt for dere som er så flinke med det, men vi går jo ikke rundt med en reflektor i lommen hele tiden. Og jeg skyter når jeg ser noe jeg liker, og det gjorde jeg her. Litt instruering måtte jo til, men ikke så mye at jeg føler at det blir oppstilt. Eller hva synes dere? Jeg synes kvadratformatet passer ganske bra her. Fra samme gåtur, men samme Nikkor 50/2. Endret 28. desember 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Jeg syns kanskje det var litt mye luft over hodet, men ellers så det veldig greit ut Lenke til kommentar
knappapap Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) som snapshot ble det ganske bra. men hvis du hadde gjort mer utav komposisjonen, så hadde det vært rett med mer luft bak ryggen hans og mindre vedsiden av ansiktet, samt litt mindre over hodet. ellers flott lys synes jeg! Endret 28. desember 2008 av knappapap Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 fin frem crop verktøyet ditt veldig fint bruk av tilgjengelig lys. Mistenker at om han hadde hoset litt mer mot deg så har du fått rembrandt lys her. Men aner ikke hvordan solen sto, så jeg gjetter bare . Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Det var ingen sol. Lyset var så flatt som det er mulig å bli, altså helt for jævlig. Jeg har nok croppet bort endel bak, i og med at luen til babyen på ryggen kom med i bildet. Men det er et snapshot, som nevnes knappapap. Endret 28. desember 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Ja, han er blitt litt mørk på den ene siden av ansiktet, men som du sier så er det ikke alle som går rundt med en reflektor i lommen hele tiden. Ellers er det som andre sier her, litt mye luft over hodet, og litt for lite luft på høyre side av bildet. Jeg synes han blir trengt opp i nederste høyre hjørne av bildet. Men jeg liker det naturlige uttrykket du har fanget, og selv om jeg ikke helt liker at det går en kraftig sort stripe "gjennom" hodet hans, så er bakgrunn og forgrunn ganske tydelig skilt fra hverandre pga. kort fokusdybde. Alt i alt et fint portrett ettersom det ikke er oppstilt... og oppstilte portrett blir fort unaturlig. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Sterkt portrett. Blikket mitt flakket litt rundt, men lander fort i blikket hans. Alvor. Vandrer, aner en spøk i anmarsj. Savner ansiktet til ungen. Men ungen er med, og dette er portrett av Espen. Kult bilde. Jeg liker komposisjonen her. Litt uortodoks, og desto bedre. Tettere enn du pleier å gå? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Ja, det er mye tettere enn jeg pleier å gå for tiden. Jeg har tatt noen slike bilder til artikler i det siste, men det er små bilder, ikke oppslagsbilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå