Gå til innhold

Saddams fall

Anbefalte innlegg

Viss folk der ute så på BBC for noen minutt siden , så ser dere at folk ønsker americanerene velkommen.

Right back at ya , krigsmotstandere.

De hadde aldri klart dette uten hjelp fra USA , og ikke kom og si at oljen er det neste USA skal ha fra irak.

Rettighetene ligger nemmelig hos Frankrike Tyskland og Russland.

Godt jobbet USA!!

Jeg syns det er ypperlig at vi har en supermakt som tar ansvar!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hurra for bush.

Og ingen unger har noen gang blitt skadd under Saddam. Neeeeida. Er ikke FOR krig, men det er et nødvendig onde. En måned eller to med krig og elendighet, så noen måneder med en del elendighet. Deretter forhåpentligvis mange år med fred for det stakkars folket. Er jo synd på de som stryker med, blir skadet eller mister noen kjære, men noe må man desverre ofre for friheten. Tror de vil få det bedre, ikke verre.

Syns derimot FN skulle blitt enige, enten det var for eller imot. Det hasta ikke så forferdelig. Og ja, Bush suge pikk! Forbanna cowboy!

Lenke til kommentar

tror du seriøst jeg er mot krigen fordi det er hipt og hopt? er du for krig fordi det er å gå mot strømmen..? fordi det er unikt og viser individualisme? å ta et standpunkt for eller mot krig er da for fa3n ikke.. nei, vet du hva. det blir faktisk for dumt å argumentere.

hva skjedde i afghanistan, forresten? fikk de tak i skurken som stod bak 9-11?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Ja, det er ihvertfall mer håp for fred og rettferdighet når Saddam er borte.

FN ble aldri enige fordi Frankrike, Russland, Kina, bl.a. har hittil vært Saddams "nære" og pumpa masse penger inn i krigsmaskinen hans for å få deilige oljekontrakter så snart de kunne få inspeksjonene ferdiggjort og sanksjonen hevet.

Ja, Bush er idiotisk, enda bra at det ikke er bare han som utgjør styret av USA, da hadde det vært noen problemer!

Å poste et bilde av en lemlestet unge og si "hurra bush" er skammelig gjort. Tror du virkelig Bush hadde lyst å påføre skaden til den ungen? Tror du virkelig at denne krigen er om å skade flest mulig folk? Ja, i så fall har da USA mislykket med bare 1200 drepte sivile på 3 uker...

Rettighetene ligger hos Frankrike & Friends... Men egentlig ikke lenger. Saddam er borte og da er det ikke sikkert at de kontraktene eksisterer lenger en gang. Den nye regjeringen skal overse alle tidligere kontrakter å vurdere de med tanke på hvilke av de er best for det irakiske folk sin fortjeneste. Vært mange rapportet om at Frankrike fikk litt av et deal fra Irak som er veldig ujevnt i favør av Frankrike... Wonder why...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Og det ville være fordi alle andre arabiske land hater Saddam Hussein?

Er det derfor?

Eller er det fordi sanksjoner kommer til å bli løftet fra Irak snart, og da får de tilbake en store handligspartner igjen, som de har savnet svært mye de siste årene?

Eller fordi alle de irakiske flyktningene i andre arabiske land nå flytter tilbake til Irak, og de er sinte fordi deres venner flytter ifra dem?

Eller fordi USA frigjorde Irak isteden for dem?

Eller fordi USA har trappet opp allsidig om sikkerhet mot terrorisme?

:lol:

Ja, man ville tro at terroriske ville eksplodere etter denne krigen, men det er terrorisme trusseler som aldri har gått vekk siden frigjøringen av Afghanistan, jakten på terrorister globalt, og ødeleggelsen av disse virksomhetene verden rundt.

Paranoider har gått ut i media for å si at terror kommer til å øke sterkt nå, men alle logiske grunner sier egentlig at terror trusselen kommer til å være nøyaktig på likt nivå den har vært siden Osama måtte finne reir et annet sted.

Lenke til kommentar
tror du seriøst jeg er mot krigen fordi det er hipt og hopt? er du for krig fordi det er å gå mot strømmen..? fordi det er unikt og viser individualisme? å ta et standpunkt for eller mot krig er da for fa3n ikke.. nei, vet du hva. det blir faktisk for dumt å argumentere.

hva skjedde i afghanistan, forresten? fikk de tak i skurken som stod bak 9-11?

Sier ikke du er, men finnes mang en mann som har gått i tog uten en gang å vite hva det er snakk om!

Drit i Osama. Hadde vært gøy om de tok han, men det er ikke poenget. Store deler av Al Quaida ble knust (utenom noen eksisterende celler rundt i verden ingen vet noe om), Taliban-"regimet" ble nedkjempet (du vet, de som gikk fra hus til hus i byer, drepte mannen og voldtok kvinner og barn, de som undertrykte befolkningen på mange måter, da særlig kvinner... Folket er nå fritt og vil snart kunne styre landet selv uten innblanding av andre. Det skjedde i Afganistan!

Lenke til kommentar

Nå kan dere som er imot krig regne litt her...

Etter gulfkrigen , til nå , er det rappotert ca 10.000 politisk motiverte drap.

La oss si at vi lar saddam sitte 10 år til , det sier seg selv hvor mange i opposisjonen som må dø da...

Og de som ser tv/leser avisa , husker vell kjøttkroken på poltikammeret , eller gummihjula som lå på bakken for at vaktene ikke skulle komme i kontakt med vannet som ble tilført elektrisitet for å torturere...

Og dere glemmer vell ikke de 60 generalene som ble drept av saddam FØR krigen startet , av hvilken grunn er uvisst....

Og nå kan alle krigsmotstandere ta denne pæra også , 100% oppsluttning fikk han ved siste valg (er det mulig?) (Å , han dreper jo opposisjonen!)...

Merkelig at folk springer ut i gatene og ønsker amerikanerene velkommen da...Og river ned og sparker på saddam plakater...

Kan ikke krigsmotstanderene innse at noe godt har komt ut av denne krigen...?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

NEI!

Fordi... USA var utro mot FN...

Og at noen folk verden rundt, og de mektige mennene i FN skal "lide" under USAs aggresjon... Helt forferdelig.

:lol:

Nei, men seriøst, hvis USA hadde nok penger til å betale Frankrike og gjengen, eller hadde garantert dem oljekontraktene sine etter krigen, så hadde de hoppet over på den "onde" siden. Med da måtte de ha gått offentlig med at denne krigen dreier seg mye om olje... Noe neppe USA, Frankrike, Russland, Kina, eller de andre hadde lyst å gjøre...

Russland var faktisk på vippen en stund. De håpet på at USA skulle garantere de oljekontraktene sine etter krigen, men så takket hver side for seg fordi det hadde vært media bombe om de hadde gjort noen oljeavtaler... Dessuten vil jo USA ha litt førsterett på oljemarkedet der siden det er de som ruller ut med 250.000 soldater og utstyr... Og at de andre veto maktene var skeptisk til noen "hemmelige" avtaler med USA for å starte krigen hjalp ikke heller... For de vil nemlig ikke dele Iraks gyldne rikdommer med USA.

Så, for å oppsummere:

Denne krigen var ulovlig, men bra.

Lenke til kommentar

La meg si en ting om Russland....

Di dreper , voldtar og torturerer sivile i tsjetjenia , hører ikke mye om dem fordet...

Jeg husker spesielt en politimann som for noen måneder snakkte åpent om hvordan det kunne opprettes et minimum av et selvstyre i tsjetjenia , det neste jeg så på nyhetene var at han var drept , skutt ned på åpen gate.

Av hvem vet vi ikke , men noen som tydelig tjener på okkupasjonen.

Det er overgrep du kan lete LENGE etter i Irak , selv om USA har truffet sivile der. Det er fælt , JA! Men sett dere inn i tsjetjenia konflikten , det er SYKE greier.

Jeg holder vanligvis ikke med muslimske ekstremister , men når de tok over teateret i moskva , så hadde jeg faktisk LITT sympati for det.

Det er noen rykter jeg også vil dele med meg.

1 Jeg har hørt at Putin drev etteretning i sin tid , og sprengte sivile i lufta for å så skylde det på tsjetjenske frigjørere.

2 Ryktene sier også at det aldri var meningen at de som okkuperte teateret ville drepe sivile , de ville sette ting på dagsorden

3 Noe så hennsynsløst det russerene gjorde for å løse konflikten. De skadet de sivile , med lunge skader og allt di fikk med seg , og "terroristene " som sovnet før de viste ordet av det , ble drept mens de sov...Skutt på stedet....

var det en rettferdig dom? Skutt på stedet...

Så her kommer jeg med en liten personlig mening , USA kriger hvertfall med noen gode hennsikter , men Russland, de kan bare dra seg til helvette ut av tsjetjenia!!!

Måtte de ble utsatt for boikotter og lignede....GRRR!!!

Lenke til kommentar
2 Ryktene sier også at det aldri var meningen at de som okkuperte teateret ville drepe sivile , de ville sette ting på dagsorden

Ja, det var jo en god unnskyldning... Jeg synes aldri man bør forsvare terrorvirksomhet. Det er forkastelig uansett hva som er bakgrunnen. Blir forbannet når jeg ser at folk bruker ord som "frihetskjempere" om terrorister. De dreper sivile bevisst, samme hva de hevder, og det er utrolig feigt og kan ikke kalles krigføring.

Dette må på ingen måte tolkes som om jeg støtter krigen i Tsjetsjenia.

Forøvrig kan jeg godt, som motstander av Irak-krigen, innrømme at det kommer noe godt ut av den, når Saddams redselsfulle regime fjernes. Samme hva slags styre det blir der etter krigen, kan det neppe bli verre. De som har fulgt med på mine argumenter i andre tråder, har da også sett at det er det prinsipielle i at krigen er ulovlig fordi den ikke har FN-støtte, som er min hovedgrunn til å være imot den. I tillegg mener jeg at man uansett burde latt freden få en sjanse, ved å gi FN-inspektørene den tid de ba om.

Vi må huske at et ønske om regimeskifte i et annet land ikke er noen legitim grunn til krig, samme hvor usympatisk dette regimet er. Jeg kunne godt tenke meg å fjerne Bush-administrasjonen, men ville da ikke støttet et militært angrep på USA av den grunn, selv i en hypotetisk situasjon hvor USAs militærstyrker var langt svakere og ville latt seg gjøre å slå.

Lenke til kommentar

Alex K , jeg forstår godt dine synspunkt.

Men krigføringen i Tsjetjenia er faen meg ikke godtatt noen steder den heller , men den blir ikke satt på dagsorden.

Kansje de helve**s russerene bør forandre på fremgangsmåten sin.

Dette som jeg sier nå , gjør at jeg HATER russere generelt :

Jeg kan ikke klandre sivile i russland for regjeringens handlinger , men fy fa*n jeg blir provosert når en fyr går ut offentlig , med et forslag til minimum av selvstendighet , blir skutt noen timer senere....NOEN FUCK**s timer senere...

Et sted må den ordren ha kommet fra...Og det er unge russiske soldater som begår overgrepa...

Og som jeg sa , terroristene i teateret sa jeg følgende om : Jeg støtter ikke ekstremister , men akkurat dem hadde jeg litt sympati for...

Russland gjør AKKURAT det samme i Tsjetjenia , bare på regjeringens ordre...

Årh...Jeg kan ikke beskrive sinnet mitt når jeg tenker på det en gang....

Lenke til kommentar
Alex K , jeg forstår godt dine synspunkt.

Men krigføringen i Tsjetjenia er skitt meg ikke godtatt noen steder den heller , men den blir ikke satt på dagsorden.

Nei, det har du rett i. Det er dessverre slik at mediene ikke gidder å bry seg om ting som ikke er nyheter lenger. Da får grusomhetene lov til å fortsette i fred. Tenk også på alle krigene i Afrika som vi hører lite eller ingenting om. Og tenk på hvordan det er blitt helt stille om situasjonen i Afghanistan. Det er ingen som bryr seg når nyhetens interesse er forsvunnet. Jeg merker det på meg selv også, og jeg synes det er trist.

Kansje de helve**s russerene bør forandre på fremgangsmåten sin.

Utvilsomt. Men akkurat som USA, har Russland vetorett i FNs sikkerhetsråd, så det er nok ikke mulig å få vedtatt noen resolusjon mot krigen i Tsjetsjenia.

Dette som jeg sier nå , gjør at jeg HATER russere generelt :

Jeg kan ikke klandre sivile i russland for regjeringens handlinger , men fy fa*n jeg blir provosert når en fyr går ut offentlig , med et forslag til minimum av selvstendighet , blir skutt noen timer senere....NOEN søren ta**s timer senere...

Et sted må den ordren ha kommet fra...Og det er unge russiske soldater som begår overgrepa...

Russland er nok ikke noe perfekt demokrati ennå, nei. De mangler jo demokratiske tradisjoner der borte. Synes likevel ikke du skal skjære alle russere over en kam, og si at du hater dem. Hat fører ikke til noe konstruktivt.

Og som jeg sa , terroristene i teateret sa jeg følgende om : Jeg støtter ikke ekstremister , men akkurat dem hadde jeg litt sympati for...

Russland gjør AKKURAT det samme i Tsjetjenia , bare på regjeringens ordre...

Beklager hvis du oppfattet det som om jeg mente at du støttet terrorister. Jeg blir bare så ergerlig av andre folk som mener at målet helliger middelet, og det er ikke så farlig om det går med uskyldige menneskeliv, fordi motivene våre er så gode.

Lenke til kommentar

Vel for å si det sånn så var eg imot måten usa gikk inn for krig i irak uten å vente på en bedre løsning sammen med FN men nå når de allerede har kriget og alt det der så er jo det bra at de har fjernet saddam jævelen. Irak har en bedre fremtid en noen gang. De kommer til å bli som qatar håper eg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...