Gå til innhold

BK: Portrett, hvilket av fasene er best?

Christian86

Anbefalte innlegg

Etter litt frem og tilbake på portrettene mine, så prøvde jeg ut noen nye ting i dag knyttet til filters, justere histogrammet mer slik at det er justert på begge sider osv.

Det er tre bilder lagt opp, de er justert forskjellig, så jeg undres hvilken av teknikkene som gir best resultat?

Når det gjelder lyset så antar jeg at personen som fotograferte meg stod like ved CLS blits nr 2, så lyskildene ville ha vært svært sentrert, så ville satt enorm pris på om en kunne fokusere mer på teknikken :) (etterbehandlingen)

post-24104-1230476922_thumb.jpg

post-24104-1230476929_thumb.jpg

post-24104-1230476939_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruker du portraiture, eller noen form for støyfjerning? Ihvertfall ille hudbehandling på de to første der.

Liker nok den siste best jeg.

Dette er jo typiske bilder som ikke trengere mere redigering enn litt lett oppskarping, og en litsen S-curve. Enkle er ofte det beste ;)

fint for meg at dette er slike bilder jeg liker å ta, eller min stil da :)

Egentlig er sport og natur mine favoritter, men på portrett er det enkle, menneskelige og ikke dramatiske osv som tiltrekker meg :)

Lenke til kommentar

Hvordan kunne siste ha blitt enda bedre da?

Når det gjelder softing osv, Mr. Olsen mente dette kun var forbeholdt jenter, og jeg syntes jeg fikk en sinnsvakt kunstig utseende på meg, men hva mener dere?

Har valget mellom filter som gjør det, eller unsharpen mask...hva ville dere valgt?

Er det siste dårlig, eller bra?

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

ok, det jeg endret her var vel strengt tatt å få histogrammet mest mulig sentrert midt på, ikke langt på siden, det skulle vel gjøre flatt lys problemet noe mindre i hvert fall.

Softingen har du rett i, tror jeg ville brukt unsharpen mask eller healing brush for å bli eventuell urenheter.

Men generelt, hva kunne vært gjort anerledes i disse setningene for at ting kunne ha blitt enda bedre? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...