Christian86 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Etter litt frem og tilbake på portrettene mine, så prøvde jeg ut noen nye ting i dag knyttet til filters, justere histogrammet mer slik at det er justert på begge sider osv. Det er tre bilder lagt opp, de er justert forskjellig, så jeg undres hvilken av teknikkene som gir best resultat? Når det gjelder lyset så antar jeg at personen som fotograferte meg stod like ved CLS blits nr 2, så lyskildene ville ha vært svært sentrert, så ville satt enorm pris på om en kunne fokusere mer på teknikken (etterbehandlingen) Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 jeg liker huden best på den siste versjonen.. Men hudtonene er bedre på bilde nr2. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Jeg liker også den siste komposisjonen best. Den er litt lettere og ledigere. Men for en gangs skyld gripes jeg av ønsket om å klone bort noe. Det blå skiltet ser litt påklistret ut, og burde være enkelt å fjerne. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Hum, det var vel utgangspunkt bildet hvor jeg fikk beskjed av andre var preget av flatt lys og elendig bilde Hva kunne vært gjort bedre generelt på bildet for å få bedre kvaliteten? ' ps! Bildene er veldig komprimert da de egentlig skulle på et annet forum også takk for svarene. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Bruker du portraiture, eller noen form for støyfjerning? Ihvertfall ille hudbehandling på de to første der. Liker nok den siste best jeg. Dette er jo typiske bilder som ikke trengere mere redigering enn litt lett oppskarping, og en litsen S-curve. Enkle er ofte det beste Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Bruker du portraiture, eller noen form for støyfjerning? Ihvertfall ille hudbehandling på de to første der. Liker nok den siste best jeg. Dette er jo typiske bilder som ikke trengere mere redigering enn litt lett oppskarping, og en litsen S-curve. Enkle er ofte det beste fint for meg at dette er slike bilder jeg liker å ta, eller min stil da Egentlig er sport og natur mine favoritter, men på portrett er det enkle, menneskelige og ikke dramatiske osv som tiltrekker meg Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Det siste, definitivt. Herrehud tek seg best ut når den har godt med tekstur og detaljar. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Hvordan kunne siste ha blitt enda bedre da? Når det gjelder softing osv, Mr. Olsen mente dette kun var forbeholdt jenter, og jeg syntes jeg fikk en sinnsvakt kunstig utseende på meg, men hva mener dere? Har valget mellom filter som gjør det, eller unsharpen mask...hva ville dere valgt? Er det siste dårlig, eller bra? Endret 29. desember 2008 av Christian86 Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Enig med Olsen. (WOW) Softing er no-go for mannfolk. Hadde ikkje gjort nokon av delene. Hadde skarpa opp litt selektivt og jobba litt med curves. Det siste (hudtonane) er ok. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 ok, det jeg endret her var vel strengt tatt å få histogrammet mest mulig sentrert midt på, ikke langt på siden, det skulle vel gjøre flatt lys problemet noe mindre i hvert fall. Softingen har du rett i, tror jeg ville brukt unsharpen mask eller healing brush for å bli eventuell urenheter. Men generelt, hva kunne vært gjort anerledes i disse setningene for at ting kunne ha blitt enda bedre? Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Softing er forbeholdt jenter. Hudbehandling som går huden til å se jevnere ut er for alle =D Bruker patch tool til å fjerne urenheter også på gutter jeg ja, og så evt. litt dodge burning / en curve for å jevne ut huden. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Softing er forbeholdt jenter. Hudbehandling som går huden til å se jevnere ut er for alle =D Bruker patch tool til å fjerne urenheter også på gutter jeg ja, og så evt. litt dodge burning / en curve for å jevne ut huden. så det er det som mangler for å ha fått det bedre? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Av etterbehandling, ja. Sånn ellers er lyset temmeleg kjedeleg, der har du mykje meir å gå på. Og så make loove to the camera! ;P Lenke til kommentar
# offline Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Du ligner litt på "mini me" i bilde nr. 1. :!: Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 hvordan er disse kontra de andre? Lenke til kommentar
# offline Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Høyre oppe og nede synes jeg er best ut ifra bildebehandlingen som er gjort. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 1. og siste post? eller i firkanten? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Lysflekker i ansiktet er vist nok fyfy ifølge noen fotografer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå