Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan er Audibilene/WV/BMW konta japse ?


discostu

Anbefalte innlegg

att BMW folk klager på quattro systemet er vel fordi de selv står fast på flatmark når det er glatt, har selv quattro av den gode gamle typen, og det er helt overlegent på vinterføre, både når det kommer til fremkommelighet og skikkelig grisekjøring på vinterføre, quattro er og blir kongen på haugen, Subaru har vel også et veldig godt 4WD system uten att jeg har prøvd det, men naboen har hatt gammel quattro og har nå Subaru, og han likte quattro best! dessuten tåler de jævlig juling før noe ryker

 

Jeg tar alltid slike som deg dødsseriøst, mennesker som forteller at ting er "kongen på haugen" og så etterpå skriver at de ikke har prøvd konkurrentene, men naboen har en og han likte det ikke, da må det være slik. Nisse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er som oftest slik at BMW-folk har en tendens til å rakke ned på andre biler, men fanboy-tendenser finner man jo hos de fleste bilmerker. Kanskje det er fordi de er lei av at folk sier at bmw er "pakkis-bil" så de må kompensere med å si hvorfor den er som god som den er? Både bmw og Audi har hver sine pluss og minus. Jeg er mer Audi mann, selvom noen sikkert mener at jeg ikke har grunnlag for å uttale meg. Jeg har derimot kjørt både e34 M5 og e39 M5, og det er fantastiske biler begge to.

 

OT: Quattro-systemet i de bilene funker fjell. Det er kanskje ikke det beste som finnes på markedet i nyere audier, men det er et veldig bra system så lenge motoren er rett-stilt. Er motor tverstilt derimot, så er det ikke like bra.

Lenke til kommentar
Jeg tar alltid slike som deg dødsseriøst, mennesker som forteller at ting er "kongen på haugen" og så etterpå skriver at de ikke har prøvd konkurrentene, men naboen har en og han likte det ikke, da må det være slik. Nisse.

 

hva vet du om hva jeg har prøvd og ikke prøvd? sa jeg ikke har prøvd Subaru, eller jeg har prøvd flere subaru'er, men ikke fått prøvd de skikkelig på vinterføre

 

har prøvd mange 4wd biler, nye som gamle og ingen slår gammel quattro når det kommer til fremkommelighet de jeg har prøvd foreløbig, noe som begynner å bli en god del.

 

Kjører og liker Audi veldig godt, men har aldrig sagt Audi er verdens beste biler, for det er det ikke, kunne like godt hatt BMW jeg, fine biler, ikke umulig jeg kjøper en i fremtiden, eller et annet merke for den saks skyld

 

men den gamle quattroen er det ikke mange som slår på vinterføre (om noen), ferdig med det.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Det er også fint å basere uttalelser på faktiske fakta, ikke antagelser - slik du antar at jeg ikke har har kjørt biler med quattro. Vel, du tar feil. Jeg har til og med eid en, noe du ikke har. Og, når du blir tørr bak øra, skjønner du kanskje at en A4 og A6 er ikke biler man kjøper for å ligge sidelengs langs veiene.

Jeg har eid bil med torsen-diff, ja. Finfint system å komme seg frem med, men håpløst lite lekent med en daff oljebrenner. Må ha litt motor skal man ha quattro.

 

Har heller ikke sagt at det er biler man kjøper for å ligge sidelengs med. A4 og A6 er komfortable biler man trives bak rattet i. Har kjørt maaange timer i Audi, og blir nesten aldri sliten. BMW E30 derimot, det er en spartansk bil det, men også veldig gammel..... Livet er for mye verdt til at man skal drive å sladde rundt, jeg vil ikke havne i fronten på en trailer og få mitt legeme lagt i en kiste i starten på 20-årene. I tillegg kjører jeg veldig ofte på mange folk i bilen, og der har du noe av det verste jeg kan tenke meg: Å ha noens liv på samvittigheten. Derfor kjører jeg vettugt når jeg har med mye folk.

 

 

Når jeg skal kjøpe bil neste gang blir det verken VW, Audi eller BMW, rett og slett fordi ingen av de oppfyller mine krav akkurat da. Hva man bruker bilen til forandres stadig vekk, og man må tenke på det når man velger. Økonomi er jo også et aspekt, og tyske biler er jo ikke kjent for å være blant de billigste i innkjøp og drift. Forhåpentligvis kommer jeg aldri til og eie en BMW, mest fordi det ikke tiltaler meg. Men også noe pga imaget med de bilene.

Lenke til kommentar
Mindre spennende biler med nesten like dårlig kvalitet...! :)

 

Så audi/WV har dårlig kvalitet? Forklar gjerne hvorfor istedet for å bare spy ut slike påstander uten begrunnelse.

 

Hvordan er polo'n ?

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ll&tot=null

Lite gamp, men virker som mye bil for pengene? Eller?

Her skal du få svaret ditt: Hadde en 03 A4 for noen år siden, en katastrofe uten like. Dynamoen gikk sund, håndbrekket gikk sund, hele bremsesystemet måtte byttes, bilen brukte mer olje enn den skulle, cdspillern var ødelagt, det elektriske anlegget levde sitt eget liv.

Nå kjører jeg en 12 år gammel Toyota, hvor det ikke er noen problemer.. Tilfeldig?

Siden du argumenterte mot kvalitetsproblemene, kan du gjerne få argumentere for at vw/audi har god kvalitet. Takk

Lenke til kommentar
Mindre spennende biler med nesten like dårlig kvalitet...! :)

 

Så audi/WV har dårlig kvalitet? Forklar gjerne hvorfor istedet for å bare spy ut slike påstander uten begrunnelse.

 

Hvordan er polo'n ?

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ll&tot=null

Lite gamp, men virker som mye bil for pengene? Eller?

Her skal du få svaret ditt: Hadde en 03 A4 for noen år siden, en katastrofe uten like. Dynamoen gikk sund, håndbrekket gikk sund, hele bremsesystemet måtte byttes, bilen brukte mer olje enn den skulle, cdspillern var ødelagt, det elektriske anlegget levde sitt eget liv.

Nå kjører jeg en 12 år gammel Toyota, hvor det ikke er noen problemer.. Tilfeldig?

Siden du argumenterte mot kvalitetsproblemene, kan du gjerne få argumentere for at vw/audi har god kvalitet. Takk

 

Takk, det var et slikt svar jeg lette etter. Jeg kan desverre ikke argumentere FOR audi/wv, er nettop derfor jeg startet denne tråden for å høre andres erfaringer. Siden jeg har lite peiling på bil er det veldig vanskelig å tolke hva du mente i den første posten din, men et slikt svar du gav nå er sånt jeg leter etter. :)

 

Får fortsatt anbefalt japsebiler av folk jeg spør, det er jo forsåvidt greit nok, men ønsker å se litt på alternativer også.

 

Hvordan er da bmw bilene? Har egentlig aldri vært noe særlig fan av bmw, men så en stilig en til salgs i nærområdet nå nylig som jeg vurderer å ta en titt på. Er de driftsikre? Eller koster det sykt mye å ha de? Reparasjoner osv.

 

BMW-3 serie 1.9, 99 modell, 200 000km, 80000 kroner.

Gått litt mye men.

 

Tror igrunn jeg bør endre topic snart :p

Endret av discostu
Lenke til kommentar

Bmw er generelt gode biler. Gode kjøreegenskaper, lite problemer, bra design, gode motorer. Problemet som går igjen og igjen er at veldig mange er ungdomskjørte. Dette betyr at du kan ende opp med en bil som må bytte deler i hytt og pine.

Finner du en fin bil derimot, slik som denne e46, så tror jeg ikke du vil få noe spesielt med problemer. Bare normale slitedeler. Jeg ville derimot vært litt mer forsiktig hvis du kommer over en slik bil. Litt styling trenger ikke å bety at bilen er rævkjørt, men man bør være litt mer varsom.

Lenke til kommentar
Mindre spennende biler med nesten like dårlig kvalitet...! :)

 

Så audi/WV har dårlig kvalitet? Forklar gjerne hvorfor istedet for å bare spy ut slike påstander uten begrunnelse.

 

Hvordan er polo'n ?

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ll&tot=null

Lite gamp, men virker som mye bil for pengene? Eller?

Her skal du få svaret ditt: Hadde en 03 A4 for noen år siden, en katastrofe uten like. Dynamoen gikk sund, håndbrekket gikk sund, hele bremsesystemet måtte byttes, bilen brukte mer olje enn den skulle, cdspillern var ødelagt, det elektriske anlegget levde sitt eget liv.

Nå kjører jeg en 12 år gammel Toyota, hvor det ikke er noen problemer.. Tilfeldig?

Siden du argumenterte mot kvalitetsproblemene, kan du gjerne få argumentere for at vw/audi har god kvalitet. Takk

 

Høres mer ut som et dårlig kjøp enn som en dårlig bil spør du meg. Face it, du har blitt lurt. B6 er en deilig bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...