Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan er Audibilene/WV/BMW konta japse ?


discostu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå ble jeg litt usikker.

Og kjøper ikke bil til racing, men er jo selvfølgelig en fordel at den kan dra litt, men absolutt ikke noe must.

 

Hvilke symptomer ser man etter for den feilen det er snakk om? Er det noen måte man kan sjekke om bilen er rammet av noe sånt når man titter?

Eksakt hvilke årsmodeller og bilmodeller er rammet? er det 95-99 ? A4?

Lenke til kommentar

Hvordan er det med import av audi fra utland? Feks sverige eller tyskland. Er det risky? En kompis av meg som mente på at jeg burde ta en titt på det da en kjenning av han fikk en 2005 modell til 95k noe som ville betyd enda billigere for en eldre modell.

Problemet er at jeg er litt skeptisk til import igrunn.

Lenke til kommentar
Lite gamp, men virker som mye bil for pengene? Eller?

Nei. VW har vel sjelden gitt veldig mye bil for pengene. Ellers vil jeg si meg enig med fb60, om at dette er kjedelige biler.

 

Hvilken type bil anbefaler du?

Det viktigste er jo at du liker bilen selv, ikke om andre gjør det. Hva med en 323F av nyere årgang enn den 323 du hadde? Du likte jo bilen, og 323F er jo en bra bil med et bra utseende.

Lenke til kommentar
Lite gamp, men virker som mye bil for pengene? Eller?

Nei. VW har vel sjelden gitt veldig mye bil for pengene. Ellers vil jeg si meg enig med fb60, om at dette er kjedelige biler.

 

Hvilken type bil anbefaler du?

Det viktigste er jo at du liker bilen selv, ikke om andre gjør det. Hva med en 323F av nyere årgang enn den 323 du hadde? Du likte jo bilen, og 323F er jo en bra bil med et bra utseende.

 

Likte jo bilen, men det var pga den var styla. Hadde den vært standard hadde den ikke vært noe særlig. Dessuten er det ike flust av ekstra utstyr i en 92 modell, men skal se litt på 323 også :)

Lenke til kommentar
Audi er bra biler, men delene koster vel over snittet?

 

Det stemmer. Reperasjoner på disse bilene er ikke av billigste sort for å si det sånn. Det kosmetiske koster også nokså dyrt. Hadde en 05 A4 1.8TQ for ca et år siden, og etter et mindre uhell ble støtfangeren og forstillingen noe ødelagt. Forstillingen måtte ikke byttes i helhet, men alikevel kom dette på litt under 40.000,-.

Men uten uhell skal ikke dette bli et større problem, for de fleste Audier er driftsikre biler.

Den nevnte modellen var også noe av en bensinsluker faktisk. Mistenker at turboen tok mye guffe.

 

Med det sagt vil jeg bare nevne at Quattro er nærsagt et must på disse bilene. Det er virkelig et suverent system, som øker både kjøregleden og verdien på bilen.

Det er noe av grunnen til at jeg heller ville gått for denne enn en uten Quattro. Jeg er vanligvis sær på km. stand og liknende, men jeg tør å påstå at Quattro overgår dette kravet.

Hvis du går litt opp i pris er noe som denne å anbefalle. Anbefaller å legge på noen tusen for et bedre objekt.

Lenke til kommentar

Bilen din var en bensinsluker fordi den hadde turbo? Den var ny. Hva med quattroen, tror du ikke den fører til økt forbruk? Quattroen på de to bilene du linker til er på ingen måte et suverent 4WD-system. Langt derifra.

 

Litt info om A6 fra den tiden:

 

ADAC in Germany reported a lot of other problems with A6 generally, including fuel pump, fuel tank, air-mass meter, wheel bearings, front wishbones, air filter, instruments, heated door mirrors and timing belts.
Endret av Sluquet
Lenke til kommentar

Ja, jeg mistenkte det sa jeg. Det var en nokså logisk antagelse fra min side, og jeg gjorde ikke noe mer research på den fronten. Jeg mener ikke ondt når jeg sier sånt, så du trenger ikke ta den tonen.

Det kommer vel frem av mitt foregående innlegg at jeg setter mest pris på A4en av de to jeg linker til. Alt jeg sier er at jeg MYE heller ville hatt en bil med Quattro, enn en uten.

Du er tydelig ingen fan av systemet, som da sikkert får ros av bileiere på grunn av at det er så dårlig.

Lenke til kommentar
Hvordan er polo'n ?

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ll&tot=null

Lite gamp, men virker som mye bil for pengene? Eller?

Skjønner ikke hvorfor så mange nevner at den er damekjørt, i mine øyne er det absolutt ikke noe ubetinget positivt. Når damekjørt blir nevnt ser jeg for meg en eldre dame, som absolutt burde hatt automatgir, aldri har kjørt på høye turtall, og clutch som er på randen til å slure, evt. den rake motsetningen.

Endret av Atald
Lenke til kommentar
Bilen din var en bensinsluker fordi den hadde turbo? Den var ny. Hva med quattroen, tror du ikke den fører til økt forbruk? Quattroen på de to bilene du linker til er på ingen måte et suverent 4WD-system. Langt derifra.

 

 

Hva er galt med quattro-systemet da? Så lenge motoren er rettstilt så er det torsendiff noe som betyr permanent firehjulsdrift. Men generelt er det ikke så mye positivt å høre om Audi fra dem som eier BMW. Noen av BMW-eierne er til og med helt ekstreme med å rakke ned på andre biler. Må være et kjedelig syndrom det å eie en BMW? Stadig vekk måtte rakke ned på andre biler for å fremheve sin egen? Glad jeg ikke er sånn. Gud så kjedelig det må være å holde seg til ett bilmerke.

 

Ja jeg kjenner mange med BMW og er godt kjent med deres holdninger. Om man argumenterer med ditten og datten som er bedre på de andre bilene så er det likevel ikke bra nok.

 

 

 

Ja, jeg mistenkte det sa jeg. Det var en nokså logisk antagelse fra min side, og jeg gjorde ikke noe mer research på den fronten. Jeg mener ikke ondt når jeg sier sånt, så du trenger ikke ta den tonen.

Det kommer vel frem av mitt foregående innlegg at jeg setter mest pris på A4en av de to jeg linker til. Alt jeg sier er at jeg MYE heller ville hatt en bil med Quattro, enn en uten.

Du er tydelig ingen fan av systemet, som da sikkert får ros av bileiere på grunn av at det er så dårlig.

 

Jeg må bare si at quattro er et bra og holdbart system som gir godt veigrep sommer som vinter. Særdeles moro om vinteren å titte mer ut siderutene enn frontruta. DET kalles å kjøre bredt. Vil vel heller ikke si at jeg er inhabil da jeg aldri har eid en Audi selv og har kjørt litt diverse biler. Det jeg ville få frem var at man bør prøve quattro ordentlig før man uttaler seg.

Endret av kremt
Lenke til kommentar

att BMW folk klager på quattro systemet er vel fordi de selv står fast på flatmark når det er glatt, har selv quattro av den gode gamle typen, og det er helt overlegent på vinterføre, både når det kommer til fremkommelighet og skikkelig grisekjøring på vinterføre, quattro er og blir kongen på haugen, Subaru har vel også et veldig godt 4WD system uten att jeg har prøvd det, men naboen har hatt gammel quattro og har nå Subaru, og han likte quattro best! dessuten tåler de jævlig juling før noe ryker

Lenke til kommentar
Hva er galt med quattro-systemet da? Så lenge motoren er rettstilt så er det torsendiff noe som betyr permanent firehjulsdrift. Men generelt er det ikke så mye positivt å høre om Audi fra dem som eier BMW. Noen av BMW-eierne er til og med helt ekstreme med å rakke ned på andre biler. Må være et kjedelig syndrom det å eie en BMW? Stadig vekk måtte rakke ned på andre biler for å fremheve sin egen? Glad jeg ikke er sånn. Gud så kjedelig det må være å holde seg til ett bilmerke.

 

Ja jeg kjenner mange med BMW og er godt kjent med deres holdninger. Om man argumenterer med ditten og datten som er bedre på de andre bilene så er det likevel ikke bra nok.

 

Kanskje du skal starte med å lese hva jeg faktisk skriver før du legger ut i det vide og det brede om noe som er helt irrelevant? Dette har ikke noe å gjøre med at jeg selv kjører BMW, jeg har hatt flere Audier og VAG-biler - flere enn deg også. Det er ikke snakk om å rakke ned på noe i det hele tatt, det er snakk om at Quattro på A6 / A4 fra denne tiden IKKE er SUVERENT slik noen påstår. Det er altså ikke enestående, ikke markedsledende. ikke helt uten noe som helst konkurrenter, det er ikke det eneste reelle alternativ til firehjulstrekk. Det er som du skriver et helt normalt system med mulighet for å overføre 67% av drivkreftene. Jeg skriver at det ikke er suverent - ikke noe mer, ikke noe mindre.

 

 

 

Jeg må bare si at quattro er et bra og holdbart system som gir godt veigrep sommer som vinter. Særdeles moro om vinteren å titte mer ut siderutene enn frontruta. DET kalles å kjøre bredt. Vil vel heller ikke si at jeg er inhabil da jeg aldri har eid en Audi selv og har kjørt litt diverse biler. Det jeg ville få frem var at man bør prøve quattro ordentlig før man uttaler seg.

 

Det er også fint å basere uttalelser på faktiske fakta, ikke antagelser - slik du antar at jeg ikke har har kjørt biler med quattro. Vel, du tar feil. Jeg har til og med eid en, noe du ikke har. Og, når du blir tørr bak øra, skjønner du kanskje at en A4 og A6 er ikke biler man kjøper for å ligge sidelengs langs veiene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...