Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan er Audibilene/WV/BMW konta japse ?


discostu

Anbefalte innlegg

Bilen min brant opp idag (ja faktisk)...

En 92 modell mazda 323.

 

Bil må en jo ha så er da smått på utkikk etter en ny (selv om den gode gamle mazdan min ligger tungt igjen i mitt hjerte :cry: )

 

Har titta litt på en eldre Audi. Hvordan er de bilene i drift, reparasjoner og generelt?

Er de å anbefale? Eller br jeg kjøre på med en japsebil igjen?

 

Har ikke helt bestemt meg hvor mye jeg skal legge i bil enda, men mellom en 40-80k tenker jeg meg.

Endret av discostu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer an på hva du legger i "eldre". Audiene fra siste halvdel av 90-tallet har ikke det beste ryktet på seg hva gjelder feil, men de fra tiden før og etter dette går for å være gode. Personlig ville jeg valgt hvilken som helst Audi foran en 323. Da jeg heller kan leve med å måtte ha en komfortabel bil på verksted en gang eller to framfor å ha en bøtte på hjul som jeg aldri får fri fra.

 

Nå sier du ikke noe om hva du budsjetterer med, men den her syns jeg virker kurant.

Lenke til kommentar

Billigste med quattro er en ripete stasjonsvogn som har gått en runde rundt jorda mer enn den jeg fant. I tillegg mangler den automatgir, skinnseter og klimaanlegg. Noe en daff cruisebil bør ha.

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15780035

 

Edit til edit ;)

 

Jeg ville også hatt quattro, men i det daglige hadde jeg nok foretrukket mye utstyr framfor firehjulstrekk.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Nå mente jeg ikke at 1995 var noe skjæringspunkt i seg selv. Tenkte mer på at problemene begynte å melde seg med første generasjon A4 og andre generasjon A6. Begge disse kom vel i perioden 1995 til 1997(?). Personlig ville jeg nok heller gått for en sen utgave av førstegenerasjons A6 enn en tidlig utgave av den andre. Og den du fant mangler jo noe vesentlig, nemlig motor ;)

Lenke til kommentar
Nå mente jeg ikke at 1995 var noe skjæringspunkt i seg selv. Tenkte mer på at problemene begynte å melde seg med første generasjon A4 og andre generasjon A6. Begge disse kom vel i perioden 1995 til 1997(?). Personlig ville jeg nok heller gått for en sen utgave av førstegenerasjons A6 enn en tidlig utgave av den andre. Og den du fant mangler jo noe vesentlig, nemlig motor ;)

 

Mangler motor? Trodde ikke 125hk var så lite jeg da men.

Hadde 90hk på mazdan min, men den var jo også mye lettere da. Hvor stor motor bør man se etter?

Lenke til kommentar

Kommer helt ann på hva bilen skal brukes til. Er det en racerbil man er ute etter, blir selvfølgelig 1.8 og 125 HK stusselig. Ser man derimot på en familiebil eller lignende så holder det lenge. Har selv kun en 1.8 motor og 125 gamp i min A4 avant fra 97. Men jeg vil ikke akkurat si at bilen drar dårlig for det.

 

Når det gjelder anbefalingene du fikk fra å ikke velge førstegenerasjons A4 så bunner det nok i oppfatningen av at multilinkproblemene ikke er rettet opp i, noe som er en stor misoppfattelse. De biler dette gjaldt fikk både en utvidet garanti, samt at på de bilene der problemet meldte seg så fikk man utbedret feilen gratis. Største fordleen med denne produskjsonsfeilen er vel at man kan få seg en komplett forstillingspakke til 3- 4. 000 kr.

 

Uansett så gjelder ikke denne feilen alle A4er fra denne perioden, da det bare er noen som er berørte. Selv har både jeg og faren min A4 fra denne generasjonen, og ingen av de bilene lider av disse symptomene. Min hadde vært på utbedring hos Møller i tillegg, noe som betyr at den har fått ny forstilling når den var ca. 2- 4 år.

Lenke til kommentar
Når det gjelder anbefalingene du fikk fra å ikke velge førstegenerasjons A4 så bunner det nok i oppfatningen av at multilinkproblemene ikke er rettet opp i, noe som er en stor misoppfattelse. De biler dette gjaldt fikk både en utvidet garanti, samt at på de bilene der problemet meldte seg så fikk man utbedret feilen gratis. Største fordleen med denne produskjsonsfeilen er vel at man kan få seg en komplett forstillingspakke til 3- 4. 000 kr.

Dette stemmer vel ikke helt? Ei i familien hadde en '97 A4 1.8 Quattro, og hu fikk hverken forlenget garantiperiode eller utbedret dette gratis. Etter noen år med bilen satt hun på verkstedregninger på flere titusener av kroner. Dette var riktignok hos Hamax, og ikke Møller.

 

Skal man ha Audi så bør man iallefall sjekke at kjente feil er utbedret, ellers kan det svi i lommeboka seinere.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Kommer an på hva du mener med "Audibilene".

Hvilke modeller har du tenkt på? Årsmodeller? Motorer?

Audi 80 er knall biler, 1997 A6 med 2,5tdi er ikke knall bil. Kommer an på hva du leter etter ;)

 

Hvor har du fra at R5 er dårlige motorer? Så lenge de får påkrevet service som de skal ha er de faktisk utrolig slitesterke og dravillige motorer.

Lenke til kommentar
Når det gjelder anbefalingene du fikk fra å ikke velge førstegenerasjons A4 så bunner det nok i oppfatningen av at multilinkproblemene ikke er rettet opp i, noe som er en stor misoppfattelse. De biler dette gjaldt fikk både en utvidet garanti, samt at på de bilene der problemet meldte seg så fikk man utbedret feilen gratis. Største fordleen med denne produskjsonsfeilen er vel at man kan få seg en komplett forstillingspakke til 3- 4. 000 kr.

 

Uansett så gjelder ikke denne feilen alle A4er fra denne perioden, da det bare er noen som er berørte. Selv har både jeg og faren min A4 fra denne generasjonen, og ingen av de bilene lider av disse symptomene. Min hadde vært på utbedring hos Møller i tillegg, noe som betyr at den har fått ny forstilling når den var ca. 2- 4 år.

 

Feilen er at det er flyttet mye tyngde langt frem på disse bilene..

 

Tviler på at både du og faren din har A4 B5 som ikke lider av disse feilene. Isåfall har de stått stille :p Det kommer igjen og igjen på disse bilene, men om man kan skru litt selv er det ikke rare kostnaden. 3000,- pr 60-70000km

Lenke til kommentar
Kommer an på hva du mener med "Audibilene".

Hvilke modeller har du tenkt på? Årsmodeller? Motorer?

Audi 80 er knall biler, 1997 A6 med 2,5tdi er ikke knall bil. Kommer an på hva du leter etter ;)

 

Hvor har du fra at R5 er dårlige motorer? Så lenge de får påkrevet service som de skal ha er de faktisk utrolig slitesterke og dravillige motorer.

 

2,5tdi V6 motoren som ble levert da a6 kom i ny utgave i 97 har hatt store problemer. Mener det var en alvorlig feil med veiven i disse motorene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...