Gå til innhold

Koble strøm direkte på batteri-kontakten?

andjoha

Anbefalte innlegg

Heisann.

Sitter nå med min søsters Acer Aspire 5100 dissekrert foran meg, da hun har klart å brekke av den lille "pluggen" inni dc-jacken, hvilket naturligvis gjør at den ikke lenger lar seg lade!

Tenkte jeg skulle ta en titt på dette og se om det er noe jeg vil klare fikse på egenhånd ved hjelp av lodding/liming, men etter grundig utforsking tror jeg det vil kunne bli en litt for delikat affære med tanke på mine enkle verktøy og ikke så alt for mye erfaring med slike opperasjoner. (Jeg finner rett og slett ikke noe loddepunkt, virker på meg som at det befinner seg INNI selve hovedkort-plata... og at man skal komme til det gjennom et bittelite hull i plata rett bak dc-jacken..)

Så, jeg tenkte at, som en nødløsning, hun bare kan plugge laderen direkte inn på batteri-tilkoblingen på pc'en.

Noen som vet om en slik overgang finnes? Eller i det minste om det finnes slike plugger, slik at man kan mekke en overgang selv? (Og, ja. Jeg skjønner at man da isåfall må passe på riktig strømstyrke osv..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slå det fra deg, du kommer til å toaste hovedkortet.

Hovedkort i dag har gjerne tre lag med baner, kan være derfor du ikke finner ut hvor pluggen er loddet, men vil tro du klarer å finne hvor du kan koble deg til hvis du leter litt.

Batteriet er koblet til en krets i pcen som regulerer ladingen, den gir mindre enn 19v til batteriet, jeg kan tenke meg batteriet ditt leverer ut en 14-15 volt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...