Badeand_83 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Windows logoen forvrenger seg og vil ikke starte. Safe-mode fungerer heller ikke og begynner å lete etter en fil som heter SPTD.sys dermed stopper å boote. Jeg har prøvd et annet skjermkort for å utelukke feil med skjermkortet. Har også prøvd: Siste fungerende konfigurasjon. Sikkermodus (Alle tre) Bilde av feilen er lagt ved. Endret 4. februar 2009 av Badeand_83 Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Kanskje dette kan hjelpe deg: http://www.tomshardware.com/forum/235298-4...ue-screen-death http://www.keirgordon.com/2007/09/vista-bo...corrupt-or.html http://forum.alcohol-soft.com/index.php?showtopic=28999 Måtte bli en del tilnærminger siden du ikke sier noe om hvilket OS du kjører (selv om bildet ditt ser ut som en XP-start screen), eller hvilke applikasjoner du evnt. har installert nylig. Endret 28. desember 2008 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Badeand_83 Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Symptomene er ganske like. Kjører XP ja, og alt oppsto under kjøring av Wow. Midt under spilling, hadde kanskje spillt i 3-4 timer, frøs plutselig bildet og ingenting reagerte. Så måtte da ty til restart-knappen, og ved oppstart kom ikke det velkjente "bip"'et, men et langt "biiip" fulgt av tre korte "bip, bip, bip". Skrudde da av maskina manuelt med knappen, da maskina ikke ville boote videre, og neste gang jeg da startet opp kom skjermforvrengningen og SPTD.sys-meldingen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Skadet systemfil grunnet hard resetten din. Sett startup servicen av sptd til disablet. Fremgangsmåte via recovery console finner du her: http://www.daemon-tools.cc/dtcc/f26/my-sys...-sptd-sys-6828/ Lenke til kommentar
Badeand_83 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Hei igjen. Prøvde framgangsmåten i siste post, men det fungerte dårlig da jeg ikke kommer inn i sikkerhetsmodus engang. Når jeg velger sikkerhetsmodus, og da trykker Esc for å stoppe loading av SPTD.sys, stopper pc'en i svartskjerm med med den blinkende "_" som indikerer at den jobber. Og hvis jeg prøver å reboote fra Windows-disk, kommer jeg forbi der "Setup is loading files", og så stopper det opp der "Setup is starting Windows". Hva gjør jeg galt? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Det er nok noe i konfigurasjonen din som ikke liker sptd.sys- filen, så det spørs om du ikke blir nødt til å prøve den midterste fremgangsmåten i min første post. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Hei igjen.Prøvde framgangsmåten i siste post, men det fungerte dårlig da jeg ikke kommer inn i sikkerhetsmodus engang. Når jeg velger sikkerhetsmodus, og da trykker Esc for å stoppe loading av SPTD.sys, stopper pc'en i svartskjerm med med den blinkende "_" som indikerer at den jobber. Og hvis jeg prøver å reboote fra Windows-disk, kommer jeg forbi der "Setup is loading files", og så stopper det opp der "Setup is starting Windows". Hva gjør jeg galt? If you are unable to boot into safe mode even if you pressed ESC when prompted, boot with your Windows cd into recovery console, log on to your Windows installation (requires Administrator password), and enter disable sptd (this will disable SPTD service). Reboot to check if your issue is solved. Note that you have to (re-)enable sptd service after the problem causing the crash is solved in order to get Daemon Tools working. Lenke til kommentar
Badeand_83 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Det er nok noe i konfigurasjonen din som ikke liker sptd.sys- filen, så det spørs om du ikke blir nødt til å prøve den midterste fremgangsmåten i min første post. Takk for svaret:) Men jeg må desverre fortelle at jeg er rimelig grønn når det gjelder slike ting, så jeg fikk egentlig ikke så mye ut av det. Hei igjen.Prøvde framgangsmåten i siste post, men det fungerte dårlig da jeg ikke kommer inn i sikkerhetsmodus engang. Når jeg velger sikkerhetsmodus, og da trykker Esc for å stoppe loading av SPTD.sys, stopper pc'en i svartskjerm med med den blinkende "_" som indikerer at den jobber. Og hvis jeg prøver å reboote fra Windows-disk, kommer jeg forbi der "Setup is loading files", og så stopper det opp der "Setup is starting Windows". Hva gjør jeg galt? If you are unable to boot into safe mode even if you pressed ESC when prompted, boot with your Windows cd into recovery console, log on to your Windows installation (requires Administrator password), and enter disable sptd (this will disable SPTD service). Reboot to check if your issue is solved. Note that you have to (re-)enable sptd service after the problem causing the crash is solved in order to get Daemon Tools working. Når jeg booter fra XP-disken, går maskina automatisk inn i denne modusen etter å ha lastet en haug med filer: I dette skjermbildet låser maskina seg, og nekter å gå videre. Før "Setup is starting windows" får jeg kun valgene om å F6=Install a third party raid or scsi driver, og F2= Automatic System Recovery. Sorry for at jeg er vanskelig, men står uten så mye kunnskap om dette, så trenger en guide som er ganske "For Dummies" Setter virkelig stor pris på dere som tar dere tid til å hjelpe:) Endret 1. januar 2009 av Badeand_83 Lenke til kommentar
kayennefetter Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Symptomene er ganske like.Kjører XP ja, og alt oppsto under kjøring av Wow. Midt under spilling, hadde kanskje spillt i 3-4 timer, frøs plutselig bildet og ingenting reagerte. Så måtte da ty til restart-knappen, og ved oppstart kom ikke det velkjente "bip"'et, men et langt "biiip" fulgt av tre korte "bip, bip, bip". Skrudde da av maskina manuelt med knappen, da maskina ikke ville boote videre, og neste gang jeg da startet opp kom skjermforvrengningen og SPTD.sys-meldingen. De "bip"'ene du refererer til er ikke tilfeldige. Forskjellige bip(ulik lengde og frekvens) betyr forskjellige ting. Det skal stå i manualen til hovedkortet hva akkurat de bip'ene du fikk betyr. Lenke til kommentar
Badeand_83 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Symptomene er ganske like.Kjører XP ja, og alt oppsto under kjøring av Wow. Midt under spilling, hadde kanskje spillt i 3-4 timer, frøs plutselig bildet og ingenting reagerte. Så måtte da ty til restart-knappen, og ved oppstart kom ikke det velkjente "bip"'et, men et langt "biiip" fulgt av tre korte "bip, bip, bip". Skrudde da av maskina manuelt med knappen, da maskina ikke ville boote videre, og neste gang jeg da startet opp kom skjermforvrengningen og SPTD.sys-meldingen. De "bip"'ene du refererer til er ikke tilfeldige. Forskjellige bip(ulik lengde og frekvens) betyr forskjellige ting. Det skal stå i manualen til hovedkortet hva akkurat de bip'ene du fikk betyr. Ifølge manualen: One continous beep followed by three short beeps: No VGA detected. Betyr det at pc'en ikke finner skjerm innplugget? Lenke til kommentar
Badeand_83 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Forsøkte å bytte skjermkort for å eliminere det. Gav ingen forskjell. Lenke til kommentar
Badeand_83 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Men det som er rart, er at feilmeldingen (biiiip, bip, bip, bip) kommer kun etter bruk av reset-knapp. Og da går pc'en i vranglås med en gang uten at vifter eller noe starter, kun powerlyset. Men hvis jeg slår av maskinen, og så starter den igjen, kommer det vanlige bip'et og maskina prøver å starte. Lenke til kommentar
Badeand_83 Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Ingen forslag? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Jo, mitt midterste i min første post..... Lenke til kommentar
Badeand_83 Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Det er nok noe i konfigurasjonen din som ikke liker sptd.sys- filen, så det spørs om du ikke blir nødt til å prøve den midterste fremgangsmåten i min første post. Takk for svaret:) Men jeg må desverre fortelle at jeg er rimelig grønn når det gjelder slike ting, så jeg fikk egentlig ikke så mye ut av det. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Jo, jeg skjønner det, men fremgangsmåten står jo tydelig forklart trinn for trinn. Bare følg den. Lenke til kommentar
Badeand_83 Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Forsøkte nå å starte opp med Ubuntu, med samme resultat som ved XP. Kom helt til alt var lastet og programmet skulle starte, så låste alt seg igjen. Kan det være HK som er ute og kjører? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Alltids en mulighet. Lenke til kommentar
Badeand_83 Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Fikk også et tips om at det kanskje kan være power også? Hvordan finner jeg ut om det er noen av disse tingene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå