TotalBlackOut Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Heisann! Skal nå gå til innkjøp av en mic til opptak av vokal/akk. gitar, helst i nedre prisklasse (7-800). Skal brukes til demo-innspillinger, og ellers bare for å bli vant til å skru lyd. Har en SM58 fra før, så jeg sikter meg inn på en kondensator. Har tenkt på TSM MT87 Har fått et pristilbud på 600 kr for denne. Fikk også et veldig bra tilbud på TSM MT47 til bare 1400 kr. Noen som har noen erfaringer med noen av disse mic´ene, eller evnentuelt noen andre i samme prisklasse? Og ville det vært en god idé å spytte i de ekstra 800 kronene for MT47? Takker for svar! Andreas Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Jeg har en neve med Behringermikrofoner, og er veldig fornøyd med de. Har fire B5-er som holder lenge til mitt bruk og mitt ferdighetsnivå, men ser de sprenger priskravet ditt litt. A/B- testet mot C2, og fant ut at forskjellen i pris var verdt den økte kvaliteten. Men C2 kan brukes de også, men de låter adskillig trangere. Du kan jo prøve deg på en C3. Relativt kresne bekjente ojer og akker seg over pris/kvalitet på den, har jeg hørt, men den har jeg ikke testet. Tipper en C3 er bedre enn B5, hvis du kan leve med den økte størrelsen. Mikrofonene jeg har nevnt, krever fantommating. Endret 28. desember 2008 av CastorFiber Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå