Petrvs Romanvs Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Ritualet fungerer, vips -> skyttsengel, ikke noe merkelig skulle en tru.. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Det er helt uvenstlig om chakra-punkter faktisk finnes. Det som er viktig er jo placebo-effekter det måtte skape. Dermed har det sin effekt og det er alt det er ment å noensinne gjøre. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Ritualet fungerer, vips -> skyttsengel, ikke noe merkelig skulle en tru.. Tja, jeg skulle like å se dokumentasjon på det. Ifølge Wikipedia-artikkelen din så skal en skytesengel vise seg og gi deg magiske hemmeligheter som lar deg binde satan og andre djevler til din kommando. Det minner litt om enkelte kristne sekter, der tegnet på frelse angivelig skal være at man møter Jesus. Det er det selvsagt ingen som gjør, så man modererer kravet litt når man først har fått folk på kroken. On topic: Alt jeg vet om chakraene er at det ikke virker på meg. Siden jeg er åpen av natur har jeg latt meg "behandle" på ulike måter, og også stilt min tid til rådighet for andre troende med behov for å frelse meg, inklusive et dusin møter med mormonske misjonærer og lange samtaler med Jehovas Vitner. Jeg har latt de troende bestemme vilkåret for at det virker, allikevel har det aldri gjort det. Jeg har derfor kommer til den konklusjon at vilkåret for suksess er at man tror på forhånd. (Eventuelt ønsker å tro så sterkt at man tøyer resultatene litt.) Min kone, som har strevet med rygglidelser og belastningsskader, har prøvet det meste, inklusive chakra-terapi og akupunktur. Det fungerer - desverre for henne - akkurat like dårlig som det meste andre. Nå skal det sies at hun ikke er blitt kurert av skolemedisin eller kiropraktikk heller. Det går mest i symptombehandling. (Det er forsåvidt bedre enn ingenting, siden hun er i full jobb.) Men legene er i hvertfall ærlige om oddsene. På den annen side kjenner jeg noen som tror fullt og helt på chakra-terapi og er "autorisert" til å utføre den på andre. Vedkommende er ironisk nok uføretrygdet og kommer nok aldri tilbake i jobb. Så i det tilfellet så virker ikke behandlingen på den som tror heller... Geir Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Nå skal det sies at hun ikke er blitt kurert av skolemedisin eller kiropraktikk heller. Godt å se du skiller mellom kiropraktikk og virkelig medisin, vil tro fysioterapauter setter like stor pris på å bli satt i samme bås som kiropraktorer som kjemikere og astronomer ville likt å bli satt i bås med alkymister og astrologer Håper forøvrig kona di blir bedre uansett metode Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 tom waits for alice: Eneste dokumentasjonen blir i så fall Crowleys skrifter og dets innvirkning på visse sekteriske bevegelser (der i blandt scientologi), noe særlig nytt var ikke Liber AL, dog har boken lurt både Crowley og mang en leser. Angående binding så er det søkt ettersom vesnene er primært av astral opprinnelse, men fremføres formularen på en meget potent måte så skjer det, en binder Motstanderen bare gjennom troen og nettopp den. At dette minner om andre kristne sekter finner jeg ikke det minste rart, men tenk på følgende: selv en zen-buddhist ser demoner like før sattori, men kaller det makyo. Selv så ser jeg på allle disse metodene (inkl. chakraer) som et verktøy som brukes for å utføre noe, men som man legger vekk etter bruk og ikke tenker mer over. Altså skifte mindset og gå videre. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Har ikke fulgt med på diskusjonen, men har lest om chakraene før, og det høres mistenkelig likt som det endokrine system, bare tilagt en del østlig mystisk vissvass. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Har ikke fulgt med på diskusjonen, men har lest om chakraene før, og det høres mistenkelig likt som det endokrine system, bare tilagt en del østlig mystisk vissvass. Korrelasjon medfører ikke kasualitet Det ligner, men det at det er "gamel medisin" (hva var statistikken for behandling med "gammel medisin" montro... Hmmmmm... ) blandet med tull og rør analogt med troen på at sykdom stammer fra ubalanse i "kroppens fire væsker" (slim, blod, gul og sort galle) er ikke inne på noe av det vi vet fra moderne medisin i dag De hadde ikke filla peiling på hormoner i "gamle dager", chakraer, qui og alt annet av "mystisk" opprinnelse er rett og slett bare tull og rør uten noe som helst hold i virkeligheten. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Har ikke fulgt med på diskusjonen, men har lest om chakraene før, og det høres mistenkelig likt som det endokrine system, bare tilagt en del østlig mystisk vissvass. Korrelasjon medfører ikke kasualitet Det ligner, men det at det er "gamel medisin" (hva var statistikken for behandling med "gammel medisin" montro... Hmmmmm... ) blandet med tull og rør analogt med troen på at sykdom stammer fra ubalanse i "kroppens fire væsker" (slim, blod, gul og sort galle) er ikke inne på noe av det vi vet fra moderne medisin i dag De hadde ikke filla peiling på hormoner i "gamle dager", chakraer, qui og alt annet av "mystisk" opprinnelse er rett og slett bare tull og rør uten noe som helst hold i virkeligheten. Har drevet med kung fu i noen år og der er qui store greier.... det er såklart bare tull, da du klarer AKKURAT det samme uten qui, qi eller chi.... Det handler bare om at når du begynner feks med noe så elementært som å slå på en pute så slår du ikke på langt nær så hardt som en som har trent lenger enn deg. Dette har ingenting med qui å gjøre (noe veldig mange tror ) men rett og slett hvor mange ganger du har slått fra før, altså hvor trent du er, ikke noe annet. Du utvikler jo muskler slik at slaget blir hardere og kjappere og ikke qui til å gjøre det samme.... Selv har jeg alltid blåst i nesa av dette da jeg fint klarer å slå like hard som en som tror han er full av qui, under forbehold at vi har trent like lenge da såklart... Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Selv har jeg alltid blåst i nesa av dette da jeg fint klarer å slå like hard som en som tror han er full av qui, under forbehold at vi har trent like lenge da såklart... And the winner is... RWS Av alle de "mystiske" østlige vissvass "åndelige" filosofiene er nok Falun Gong den mest ødeleggende, alt dette er kort sagt; Bad Medicine... Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Husker jeg så en dokumentar på National Geographic om en karate-fyr som mente at han kunne samle sammen enorme mengder energi mellom hendene sine og deretter "kaste" det på folk. Studentene hans var helt overbevist og de besvimte faktisk retter etter at han hadde kastet det på den. De kunne til og med stå bak en skjerm/screen så de ikke så direkte når han gjorde det. Han var selv også helt overbevist om det. Men så skulle han prøve det på en av skeptikerne som var med National Geographic og guess what? Det fungerte ikke! Fyren ble helt overrasket og skjønte ingenting. Det viste seg da (ifølge forskerne) at det hadde vært deres egen overbevisning som hadde forårsaket en fysisk besvimelse i hjernen av det! Det sier litt om den sterke forbindelsen mellom psyken og den fysiske delen av kroppen. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jupp. Jeg så et intervju med en norsk predikant som hadde vært på et av disse amerikanske TV-predikantshowene. Husker ikke hvilket, men dette hvor predikanten gir folk en "dytt" i brystet og de faller bakeover og i armene på en medhjelper, slått tilbake av den åndelige kraften. Han sa noen sånt som at "Jeg falt ikke, og følte vel etterpå at jeg kanskje burde gjort det." Han var attpåtil kristen, men hadde ikke denne "tillærte" forventningen om at dytten skulle slå ham overende, slik medlemmene av menigheten hadde. Jeg så showet noen ganger og la merke til at dersom menneskene var forberedt på dytten, så falt de som om de faktisk var dyttet overende. (Bakover, uten mulighet til å ta seg for.) Mens når de ikke var forberedt på den, så tok den noen tiendels sekund før de oppfattet hva som skjedde, og da var fallet tydelig skuespill, de falt så de ikke skulle slå seg. Geir Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 The ultimate qui-master Benny Hinn: Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Benny Hinn, ja. Sirkus for de religiøse massene. Geir Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Er jo faen ikke rart at folk besvimer når de er så overbevist om at det Gud som gjør det. Dette er jo sannsynligvis den sterkeste naturlige rusen kroppen kan gi deg. Litt samme greia som at man blir helt ape av å være på fotballkamp, eller raveparty for den saks skyld! Massesuggesjon er powerful shit. Lenke til kommentar
LaughingBuddha Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Lam Vam Ram Yam Ham Ke-Sham Ommmmmmmmm Disse lydene vil vibrere i de områdene som er knyttet til chakrene. Dr Glenn Morris som nevnes her oppe har grunnlagt et helt genialt system som heter Kundalini awakening process. Det er det mest effektive systemet for meditasjon og energiarbeid jeg har kommet over. Lærerne Santiago og Tao har også et ekstremt godt rykte. Hjemmesiden og reklameringen er rett og slett veldig cheesy og dårlig og yter ikke temaet respekt desverre, men kursene koster ikke mere enn et vanlig yogakurs, det du lærer er ekstremt effektivt og i motsetning til mye annet som har med kUndalini å gjøre veldig trygt. Via en rekke andre menneskers erfaringer kan jeg annbefalle dette og også Umaa tantra som også er drevet av Tao og Santiago på det varmeste. Men, man skal vite hva man melder seg på hvis man gjør det for dette er et eksetremt kraftig system som vil vekke Kundalini raskt og ta deg ekstremt dypt og høyt. Riktignok gjøres dette på en jordet måte, det var det som var Dr. Morris sitt store prosjekt å få til, men dette er alikevel ting som blows your mind. Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Lam Vam Ram Yam Ham Ke-Sham Ommmmmmmmm Disse lydene vil vibrere i de områdene som er knyttet til chakrene. Dr Glenn Morris som nevnes her oppe har grunnlagt et helt genialt system som heter Kundalini awakening process. Det er det mest effektive systemet for meditasjon og energiarbeid jeg har kommet over. Lærerne Santiago og Tao har også et ekstremt godt rykte. Hjemmesiden og reklameringen er rett og slett veldig cheesy og dårlig og yter ikke temaet respekt desverre, men kursene koster ikke mere enn et vanlig yogakurs, det du lærer er ekstremt effektivt og i motsetning til mye annet som har med kUndalini å gjøre veldig trygt. Via en rekke andre menneskers erfaringer kan jeg annbefalle dette og også Umaa tantra som også er drevet av Tao og Santiago på det varmeste. Men, man skal vite hva man melder seg på hvis man gjør det for dette er et eksetremt kraftig system som vil vekke Kundalini raskt og ta deg ekstremt dypt og høyt. Riktignok gjøres dette på en jordet måte, det var det som var Dr. Morris sitt store prosjekt å få til, men dette er alikevel ting som blows your mind. like kraftig som ? Lenke til kommentar
LaughingBuddha Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Det sentrale her er ikke om chakraer har en objektiv eksistens eller ikke det sentrale er at det er noe alle mennesker støter på når de gåår veldig dypt inn i seg selv og som har voldsom effekt på både kropp og psyke og at disse opplevelsene av indre fenomener er konsistente mennsker i mellom og mellom ulike kulturer. Hvis du ser på Hpoi indianere, kinesere, afrikanske stammer helt sør i afrika, aboriginere, finske samer, jødiske kabbalister, Keltiske "trollmenn", så har de alle svært konsistente oppfatninger av hva de ulike chakraene er og hvor de ligger og de jobber med dem på svært like måter. Det sannsynligjør at dette er noe som i vår indre verden har en objektiv eksistens. At beskrivelsene av de fysiske effektene ved å stimulrere disse også er såpass konsistent taler for det samme og at dette er krafitge ting. Videre er chakrene og ymse opplevelser knyttet til lignende energisentre noe mange har kommet over uten at de har hatt noen forkunnskap om fenomenet. I tillegg til det korrepsonderer chakraenes plassering godt med diverese kjertler i kroppen slik som pituary og pineal gland. Beskrivelsene av funksjonene til chakrene er også svært like hva man vet fra vestlig medisinks hold om kjertlenes funksjoner i kroppen og i forhold til psyken. Slik sett er det ikke viktig om chakraene rent faktisk eksisterer. Det interesante er at arbeid med det som ut fra indre opplevelse oppleves likt som det som kalles chakraer kan ha dramatiske psykiske og fysiske konsekvenser og at man kan etter all sannsynlighet se dette som en indre vei til å kontrolere ulike kjertler i kroppen. Det er gjort en rekke studier av meditasjon som viser ulike varianter av ekstraordinaær kontroll over kroppslige funksjoner. Ved Harvard har de bevist at tibetanske munker som praktiserer Tummo meditasjon kan øke kroppstemperaturen så ekstremt at de kan sitte i isvann i så mange timer de vil uten å fryse. På youtube kan dere finne en nederlender som har lært seg Tummo og demonstrerer dette i flere tvprogrammer. Videre er evnen til å være reaksjonsløs ovenfor en lyd på høyde med en pistol som avfyres på kloss hold demonstret. Det interesante her er at den del av hjernen som kontrolere vår respons på slike ekstreme lyder ligger i en del av hjernen som hjerneforskere intill da så det som umulig å kontrolere. Videre var det ikke sånn at munken ikke registrerte lyden, man så på hjernescannen at han registrerte at den var der, han valgte bare å observere den uten reaksjon. Evnen til å få hjertet til å stoppe å pumpe blod i mange minutter er også dokumentert. Forøvrig bør det også nevnes at scanning av hjernen til folk med laaaang erfaring med meditasjon viser en aktivitet i lykkesentrene av hjernen som ikke bare er større men i et annet univers enn noen andre som er målt. Forøvrig kan de også sku denne lykkeaktiviteten opp og ned som om de skrudde opp og ned på et stereoannlegg. Videre har også de som er blitt testet uten noen spesifikk trening i det vist seg å ha en evne til å lese annsiktsuttrykk som er like stor som de aller beste de har klart å grave opp og som er trenet i dette. Hvis dere leser destructive emotions av Daniel Goleman vil dere finne en rekke av denne dokumentasjonen. Det resterende kan lett finnes på nettet ved å søke på tummo og harvar etc. Alt dette viser at man gjennom meditasjon kan gå inn og kontrolere enn rekke ting som en skulle annta er umulige. Det burde gjøre skeptikere litt mere ydmyke i forhold til det som sies om chakraer og hva man kan gjøre med dette. Tummo er for eksempel nettopp basert på arbeid med chakrene. Jeg kan perosnlig for eksempel kjenne hvor tymus kjertelen sitter i brystet og jeg kan stimlure dens aktivitet på flere måter. Enten kan jeg gå inn å bare ville noe og bruke avspenning og konsentrasjon eller så kan jeg bruke et mantra som Yam som vibrere i området. Sier jeg Ya så blir den stimluert sier jeg yam blir den først stimluert og så roet og dermed balansert ved at aktivteten blir gjevnet ut. Poenget er anntageligvis at lydens vibrasjon skaper en reaksjon i nervene som ligger rundt og i selv kjertelen, ikke nødvendigvis at man ved lyden påkaller noen høyere krefter. Fordi jeg har oppøvet konsentrasjon og ekstrem sensitivitet så tranger jeg ikke mange lyder for å få en ganske krafig reaksjon. Den energien som produseres kan jeg sende rundt i kroppen og bruke til forskjellige ting. Hvis jeg er kåt, men ikke har noen mulighet til å få utløp for det der og da så er det et par ting jeg kan gjøre via min trening i slike ting. Enten så drar jeg den seksuelle energien opp i hodet og ut av kjønnsorganene ved opust og konsentrasjon. Da går ereksjonen rett ned og det som var en seksuell energi blir plutselig en annen og aseksuell energi når den kommer opp til hodet. Alternativt kan jeg sende energien til hjertet og thymuskjertelen. Da blir energien igjen transformert men da til det jeg ikke har et goodt norsk ord for men som kan kalles blissfull compassion energi, en ekstremt og nydelig form for kjærlig energi som retter seg utover. Alternativt kan jeg sende energi ned fra hejrtet eller thymuskjertelen ned til et sted bak skambenet (front punktet til den seksuelle chakraen). Da blir den seksuelle energien transformert til det kalles steam. Igjen en form for blisfull energi, men annerledes og den "steamer oppøver i kroppen automatisk. Man kan si det slik at jeg har ervervet meg evnen til selv å igangsette og kontrolere en haug med prosesser i kroppen som er like sterke som opplevelsen av en sterk joint, en haug magick mushroms eller exctasy. Det er en helt annen verden som folk flest i vesten ikke har noen som helst annelse om at finnes eller er innen rekkevidde. Men jeg blir bare klarere og klarere i hodet jo mere jeg gjør det, mere mentalt sunn og lykkelig og fysisk sunnere og sunnere Lenke til kommentar
LaughingBuddha Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Lam Vam Ram Yam Ham Ke-Sham Ommmmmmmmm Disse lydene vil vibrere i de områdene som er knyttet til chakrene. Dr Glenn Morris som nevnes her oppe har grunnlagt et helt genialt system som heter Kundalini awakening process. Det er det mest effektive systemet for meditasjon og energiarbeid jeg har kommet over. Lærerne Santiago og Tao har også et ekstremt godt rykte. Hjemmesiden og reklameringen er rett og slett veldig cheesy og dårlig og yter ikke temaet respekt desverre, men kursene koster ikke mere enn et vanlig yogakurs, det du lærer er ekstremt effektivt og i motsetning til mye annet som har med kUndalini å gjøre veldig trygt. Via en rekke andre menneskers erfaringer kan jeg annbefalle dette og også Umaa tantra som også er drevet av Tao og Santiago på det varmeste. Men, man skal vite hva man melder seg på hvis man gjør det for dette er et eksetremt kraftig system som vil vekke Kundalini raskt og ta deg ekstremt dypt og høyt. Riktignok gjøres dette på en jordet måte, det var det som var Dr. Morris sitt store prosjekt å få til, men dette er alikevel ting som blows your mind. like kraftig som ? Jeg har ikke sagt et ord om kraft i forhold til å påvrike andre. Det er den indre opplevelsen som teller. Hvis du googler kundalini og kundalini syndrome så vil du skjønne hva jeg mener. Det er en ekstremt sterk sak som vekkes til live og som mange har støtt på ved et uhell og dermed opplevd som ukontrolerbart og ekstremt smertefullt og destabiliserende. Hvis prosessen kontroleres vel er den merimot tilsvarende behagelig og balanserende som de grusomme opplevfelsene folk med kundalini syndromet beskriver. Men, uansett hvor kontrolert så er det en ekstrem prosess. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå