qiny Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Jeg har nettopp kjøpt windows xp home. det er fordi at jeg har mange PC spill som jeg skal spille på macen. men jeg har lest noen steder at man må ha windows professional for å switche mellom windows eller Mac når man starter opp. er dette riktig? jeg vil gjerne ha macen tilgjengelig og. hvis man ikke kan forveksle mellom deisse her med home versjonen, vil jeg helst ikke installere home her. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Nei, man trenger ikke Windows XP Professional for å bruke BootCamp. Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Å kjøre os virtuelt er jo også en mulighet, skal fungere med en del spill. et eksempel er http://www.vmware.com/products/fusion/ , da kjører du eks windows xp mens du kjører mac os x, og du slipper å dual boote. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Å kjøre os virtuelt er jo også en mulighet, skal fungere med en del spill. et eksempel er http://www.vmware.com/products/fusion/ , da kjører du eks windows xp mens du kjører mac os x, og du slipper å dual boote. men i virtualisere et OS blir aldri like effektivt som å installere systemet Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Ville heller kjørt Boot Camp når det er snakk om spill. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Du formulerer deg noko dårleg; la meg hjelpe deg: Kva skal eg seie i kyrkja? Faen eller satan? Edit: Unnskyld. Eg skal helde meg saklek. Det er det same om du har pro eller home. For best ytelse bruker du BootCamp. Til skriveprogrammer og liknande dug nok virtuell Windows, men ikkje til veldig intensive programmer vil eg tru. Endret 1. januar 2009 av steffenz Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Bruk Boot Camp ja (bare søk i spotlight så finner du det). Lag en partisjon på 32GB og installer i vei. Å kjøre Windows virtuelt med VMWare/Parallels funker til mye, men ikke 3D-grafikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå