[email protected] Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Så rundt om men fant ikke noe tråd om den så lager en. Ikke heng meg om det finnes en.. Litt hypp på telefonen selv, noen som har den og har noen erfaringer? StørrelseForm: Klassisk Mål: 110 x 49 x 15 mm Vekt: 97g Volum: 74 cm3 Display and 3D Størrelse: 2,4 tommer Oppløsning: 320 x 240 piksler (QVGA) Opptil 16 millioner farger med lyssensor Aktiv matrise-teknologi Styring av kontrast og lysstyrke Retningssensor Lyssensor Taster og inndatametode Numerisk tastatur Egne kamera- og volumtaster Talekommandoer Farger og deksler Tilgjengelige farger: - Hvit med deksler i lyseblått/brunt/olivengrønt - Grått med deksler i brunt/korallrødt/hvitt Utskiftbare Xpress-on™ -deksler Kontakter Micro-USB-kontakt med støtte for Mass Storage Class, USB 2.0 (høyhastighet) 3,5 mm AV-kontakt Strøm Standardbatteri BL-6F (1200 mAh Li-Ion) Taletid (maksimum): - GSM 5 t 30 min - WCDMA 3 t 30 min Standby-tid (maksimal): - GSM 372 t - WCDMA 406 t - WLAN 172 t Surfetid med pakkedata (maksimum): 5 t 54 min Avspilling av video (maksimalt): 4 t 24 min Innspilling av video (maksimalt): 3 t 30 min Avspilling av musikk (maksimalt): 29 t Gaming time (maximum): 4h Minne Minnekort: MicroSD som kan hurtigveksles, maks. 8 GB Internt dynamisk minne: opptil 50 MB Bilde og lyd Fotografering Kamera med 5 megapiksler (2584 x 1938 piksler) Bildeformater: JPEG, EXIF CMOS-sensor, Carl Zeiss-optikk, Tessar™TM-linse 20 x digital zoomli> Autofokus med totrinnsknapp ved bildetaking Brennvidde: 5,2 mm Fokuseringsavstand: 10 cm til uendelig Makrofokus: 10–50 cm Dobbel LED-blits Blitsmodi: på, av, automatisk og reduksjon av røde øyne Hvitbalansemodi: Automatisk, dagslys, overskyet, tungsten, fluorescerende Autoeksponering konsentrert mot sentrum av søkeren, eksponeringskompensasjon: Fra +2 til -2 EV med trinn på 0,33 Bildemodi: stillbilder, sekvens, selvutløser, video Scenemodi: automatisk, bruker, nærbilde, portrett, landskap, sport, natt, nattportrett Fargetonemodi: normal, sepia, svart-hvitt, livaktig eller negativ Lysfølsomhet: høy, middels, lav, automatisk Fullskjermsøker med rutenett Aktiv verktøylinje Dedikert kameratast Skyvedeksel som beskytter linsen og aktiverer kameraet Liggende (vannrett) retning Fotoredigerer på enheten TV-ut (PAL/NTSC) med videokabel CA-75U (selges separat) eller WLAN/UPnP Nokia XpressShare Nokia XpressTransfer Roterende galleri med støtte for NaviTM-tast Lysbildefremvisning fra galleriet med Ken Burns-effekt (automatisk zoom og panorering) og stereohøyttalere med 3D-lydeffekt Video Hovedkamera - Videoopptak med opptil 640 x 480 piksler (VGA) og opptil 30 bps - Opptil 8x digital videozoom Kamera på forsiden – Opptil 2x digital videozoom Filformat for videoopptak: MP4, 3GP; kodeker: H.263, H.264 Lydopptakformat: AMR, AAC-stereo Bildestabilisering Hvitbalansemodi for video: automatisk, sol, overskyet, lampelys, fluorescerende lys Scenemodi: automatisk, natt Fargetonemodi: normal, sepia, svart-hvitt eller negativ RealPlayer Filformat for videoavspilling: MP4, 3GP; kodeker: H.263, H.264 Direkteavspilling av video: 3GP, RM Videoavspilling i liggende modus Videosamtaler: opptil 640 x 480 piksler (VGA), opptil 30 bps Videoringetoner (tre innebygde toner) TV-ut (PAL/NTSC) med videokabel CA-75U (selges separat) eller WLAN/UPnP Album/blogg: Opplasting av fotografier/videoer fra Galleri Roterende galleri med støtte for NaviTM-tast Videodeling i sanntid til en annen kompatibel mobilenhet Støtte for videodeling (WCDMA-nettverkstjenester) Musikk- og lydavspilling Nseries-musikkspiller – Spillelister - Equalizer – Sortering etter artist, album og sjanger – Viser albumgrafikk – Skall Filformat for musikkavspilling: MP3, WMA, AAC, eAAC, eAAC+ Direkteavspilling av lyd Direkteavspilling av musikk via UPnP Egne volumtaster FM-radio 87,5–108 MHz med RDS-støtte FM-sender (88,1–108 MHz) Støtte for Visual Radio 3,5 mm kontakt for stereohodetelefoner Nokia Music Player Nokia Music Manager Støtte for Nokia Music Store Støtte for Nokia Podcasting Ringetoner: MP3, AAC, 64-toners polyfone (33 innebygde toner) Stereohøyttalere med 3D-lydeffekter Innebygde stereohøyttalere Synkroniser musikk med Windows Media Player Talefunksjoner og lydopptak Talekommandoer Forbedret taleoppringing Taleinnspilling Lydopptakformat: AMR, AAC-stereo FR, EFR, WCDMA og GSM AMR Digital stereomikrofon Tekst til tale Personlig tilpassing Profiler som kan tilpasses Ringetoner: MP3, AAC, 64-toners polyfone (33 innebygde) Videoringetoner (tre innebygde) Støtte for snakkende ringetoner Bakgrunner Skjermsparere Ringetoner Forhåndsinstallerte temaer Fargetemaer som kan endres Automatisk temaendring med Xpress-onTM-deksler. Kommunikasjon og navigering Driftsfrekvens GSM 850/900/1800/1900, EGSM 900 Automatisk skifte mellom GSM-bånd Flymodus Datanettverk GPRS klasse A, multispor klasse 11, maksimalhastighet 107/64,2 kbps (DL/UL) EDGE klasse B, multispor klasse 32, maksimalhastighet 296/177,6 kbps (DL/UL) WCDMA 900/2100, maksimalhastighet PS 384/384 kbps (UL/DL) HSDPA, maksimalhastighet 3,6 Mbps (nedlasting) WLAN 802.11b, 802.11g – WLAN-sikkerhet: WPA2-Enterprise, WPA2-Personal, WPA-Enterprise, WPA-Personal, WEP - WLAN- kvalitet: WMM, U-APSD - WLAN-veiviser TCP/IP-støtte Kan brukes som datamodem Lokal tilkobling og synkronisering Bluetooth versjon 2.0 med utvidet datahastighet Tilleggsløsninger muliggjør integrering i egen infrastruktur for telefonsentral (PBX) Digital Living Network Alliance-sertifisering UPnP-støtte MTP-støtte (Multimedia Transfer Protocol) TV-ut (PAL/NTSC) med videokabel CA-75U (selges separat) eller WLAN/UPnP Nokia XpressPrint SSyncML-støtte for lokal og ekstern synkronisering Anropsfunksjoner Innebygd handsfree-høyttaler Automatisk svar med headset eller bilmonteringssett Svar med valgfri tast Samtale venter, samtaleparkering, viderekobling Tidtaker for samtaler Logging av utgående samtaler samt mottatte og tapte anrop Automatisk ny oppringing Hurtigvalg Forbedret taleoppringing Støtte for faste anrop Vibrerende varsling (innebygd) Volumtaster på siden Demping på/av Kontakter med bilder Snakkende ringetoner Konferansesamtale med opptil 6 deltakere Videosamtaler: opptil 640 x 480 piksler (VGA), opptil 30 bps Trykk og snakk VoIP Meldinger SMS med støtte for sammensatte tekstmeldinger ved lange meldinger Sletting av flere SMS-meldinger samtidig Tekst-til-tale-meldingsleser MMS-meldinger, maksimumsstørrelse 300 kB Automatisk justering av bildestørrelse for MMS Felles innboks for SMS og MMS Cell broadcast E-mail Støttede protokoller: IMAP, POP, SMTP Støtte for e-postvedlegg Støtte for e-post med filtrering Støtte for Nokia Intellisync Wireless Email Støtte for Nokia Mobile VPN Websurfing Støttede oppmerkingsspråk: HTML, XHTML, WML Støttede protokoller: HTTP, WAP TCP/IP-støtte Nokia-webleser – Mini Map Nokia Mobile Search GPS og navigering Innebygd A-GPS Nokia Maps-program Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Har prøvd telefonen litt. Alt er helt herlig med den, men EN ting er sykt iriternde. Når man skal trykke på 3 tallet er det lett å trykke på den røde så man går helt ut. Jævla frustrerende når man skriver melding.. Lenke til kommentar
MSg Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Kjenner ei som har den, og hun har gått tilbake til den gamle hun hadde. Delvis på grunn av det du nevnte selv også; taster som er fomlette. Lenke til kommentar
thotta Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Nå er det kommet en meget omfattende software update for N79, men den er ikke tilgjengelig via Nokia "Software Updater"-programmet. Antakelig er den ikke gjort tilgjengelig for vår region enda. Noen som vet når den vil bli tilgjengelig? Eventuelt om Nokia pleier å drøye lenge med å la firmware bli tilgjengelig for vår region? Lenke til kommentar
edge Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Handla telefonen på Elkjøp i dag til 3799. Utrolig kul telefon. Liker tastene godt selv, men merker at jeg må se på tastene mer enn på andre telefoner jeg har prøvd(men fortsatt en real oppgradring fra LG Prada sitt tastesett ). Digg skjerm og rask i fisken trekker opp for meg Lenke til kommentar
vulgata Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hatt telefonen noen dager nå og er godt fornøyd , men har ett problem . Har fått ett meldingssymbol(konvolutt) opp til høyre som står å blinker hele tiden . Hvordan får jeg det bort ?? Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hatt telefonen noen dager nå og er godt fornøyd , men har ett problem . Har fått ett meldingssymbol(konvolutt) opp til høyre som står å blinker hele tiden . Hvordan får jeg det bort ?? Slett meldingene du har lagret på SIM-kortet. Oh, og denne telefonen kunne solgt så fantastisk mye mer hvis Nokia hadde spandert fem sekunder på å lage et bedre tastesett. Jeg er riktignok bortkjemt på E71/X1-byggekvalitet, men seriøst så skuffende taster (Da med fokus på de rundt navihjulet) på en ellers komplett (og elskbar) sak. Lenke til kommentar
thotta Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Nå er forøvrig software-oppdateringen tilgjengelig her i Norge Lenke til kommentar
vulgata Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hatt telefonen noen dager nå og er godt fornøyd , men har ett problem . Har fått ett meldingssymbol(konvolutt) opp til høyre som står å blinker hele tiden . Hvordan får jeg det bort ?? Slett meldingene du har lagret på SIM-kortet. Hvordan gjør man det ?? Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Støtter denne telefonen 16gb micro sdhc ? tenkte på: Sandisk Micro SD HC 16gb Edit: Fant litt mer info på hjemmesiden til nokia som ikek ser så bra ut: * Minnekort: MicroSD som kan hurtigveksles, maks. 8 GB Men leser at man kan ha 16 men da går telefonen eller lesinga tregere, usikker på nå om skal kjøpe et 8gb eller 16. Endret 20. februar 2009 av Digidice Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Va liv i denne tråden nei hehe, ingen som har denne telefonen neste eller ? Gi gass folkens, diskuter kule programmer og themes for denne telefonen. Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Virker ikke som om denne mobilen ble noen salgssuksess for Nokia Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Eg kjøpte denne telefonen nettopp og liker den veldig godt. Drar veldig godt nytte av GPS, FM sender og at den er ganske rask til Python utvikling. GL biten er litt treig, men så har eg heller ikkje tenkt å spela Quake 3 på den sjølv om det er mogleg. Telefonen har eit stort minus og det er tasteknappene, er altfor lett å trykke feil Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Etter noen dagers bruk må jeg si dette er den beste jeg har hatt. Den minner meg om Nokia N73 som jeg hadde for lengesiden. Er godt og kunne ha en sånn liten telefon igjen med samme finessene som min forrige N95 + mer godsaker. Den har jo det meste og er liten og passer i lommen så jeg kan ikke forstå hva folk ikke liker med denne. Knappene er helt ok, jeg bruker telefonen mye siden jeg har evig bruk av sms i abenomente mitt så den er helt ok og skrive på. Har hatt telefoner som er mye verre en denne på knappene. Treger ikke et sekund på at jeg gikk fra N95 8gb over til denne, min beste telefon til nå. Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Støtter denne telefonen 16gb micro sdhc ? tenkte på: Sandisk Micro SD HC 16gb Edit: Fant litt mer info på hjemmesiden til nokia som ikek ser så bra ut: * Minnekort: MicroSD som kan hurtigveksles, maks. 8 GB Men leser at man kan ha 16 men da går telefonen eller lesinga tregere, usikker på nå om skal kjøpe et 8gb eller 16. Lurer litt på å kjøpe denne selv, og er selfølgelig gira på et 16GB ort. Har du testet dette selv, eller bruker du et 8GB kort? Lenke til kommentar
genser Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 16 GB kort funker helt fint. Å lese større mengder fra kortet av gangen derimot tar tid, som alltid. Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Er tastene på denne så håpløse som mange skal ha det til? Lenke til kommentar
genser Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Nei. Prøv den i en butikk så ser du selv. Det er litt lite mellomrom mellom øverste rad talltaster og nederste rad funksjonstaster, men ikke en stor sak. Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Tenkte meg det, batteri tiden på denne skal være veldig bra Lenke til kommentar
edge Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Har brukt telefonen i noen måneder nå, og sitter med noen inntrykk: Tastene er egentlig helt greie, men er faktisk ganske tunge å trykke på om du skal skrive en liten stil. Men når man blir vant med telefonen, hvor knappene er osv så er det egentlig ganske smidig sånn ellers. Digger 3,5mm minijack i toppen, slipper adapter. Ellers er skjermen god, men ser på en måte ut som den er festet litt skjevt.. Ellers er kameraet godt og telefonen er rask og god. Batteritiden imponerer stadig, og telefonen varer en liten uke med jevn bruk med noen samtaler, litt kamera osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå