Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil: Golf V - trenger hjelp til felg

odri1

Anbefalte innlegg

Jer er i planleggingsfasen i å gå til innkjøp av ny bil. Min Golf 3 har nå blitt for gammel og vil bytte ut denne. Jeg har sett meg ut at det blir 1,9 TDI modell fra 2005 eller nyere.

Men det jeg føler meg usikker på det er felger til min nye bil. har sett litt rundt etter hva jeg kan tenke meg og synes A8 felgene vil passe greit. Så først lurer jeg på hva prisene er på disse i enten 17" eller 18"

Den andre tingen jeg er usikker på er hvor store felgene skal være. Som jeg skriver ovenfor så er både 17 og 18" aktuelt. Hjemme her så har vi endel dårlige veier og jeg kommer til å kjøre på en litt humpete grusvei fra og til hytten. Men etter hva jeg har lest så hvis jeg velger 18" så bør jeg vurdere senk. har sett en som har 30 mm senk med 18" a8 felger og likte det jeg så. Men hvor mye vil jeg merke at den er senket? vil helst unngå å subbe nedi, er det like greit å bare ha 17"?

Jeg er ganske uvitende og kunne tenkt meg å vite litt priser på hvor mye jeg evnt vil måtte forvente å betale for 30 mm senk og 18" a8 felger

Håper noen kan hjelpe meg litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Enten du velger 17" eller 18" felg må hjulets rullediameter være innenfor 5% av det originale, så bilen blir ikke lavere med det ene kontra det andre valget. Det er kun senking som påvirker bakkeklaringen (forutsatt at du følger kravene for rullediameter).

Dersom du velger 18", må du velge lavere profil med samme dekkbredde, og du får ca 12,5 mm lavere dekksider enn dersom du har 17", noe som vil gi dårligere komfort, og mer skrangling på dårlige veier.

Lenke til kommentar

Stjeler tråden din litt jeg:)

Har selv en Golf V men eg har planer om å kjøpe 15" og standard dekkdimensjon til bilen. Ser at https://www.interdekk.no/ har bra utvalg. Er det trygt å handle fra dem, noen som har erfaring? Planlegger å kjøpe nye felger og sommerdekk mot slutten av februar så slipper eg å tenke mer over den saken når sesongen for omlegging kommer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjørte gjennom en bestilling på interdekk.no i går på noen nye lettmetall felger og nye sommerdekk av dim 195/65/15

Hvordan blir det med boltene som følger med, vil disse passe på Golf V? Bilmerket spesifiserer man når en handler felg over disk. Hvordan vet interdekk om de felgene jeg har bestilt passer til bilen min egentlig? Trenger jeg å sende en email som spesifiserer dette eller holder det med at jeg har gått inn via menyen på siden dems og valgt felger som passer for bilen min? Litt vel rotete innleg, så håper noen forstrå hva jeg spørr etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...