kip Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Er ikke helt sikker på om tittelen ble helt grei.men.... Her er det som jeg lurer på: Er under sterk vurdering å starte eget firma. Skal da sette opp databaser, lage hjemmesider, koble nettverk osv. osv for bedrifter.. :smile: I anledning dette er det en ting jeg lurer på: Finnes det en type forsikring som jeg burde skaffe meg?? Tenkte så ikke jeg gjør noe heilt på tryne galt i et nettverk og hele "sullamitten" tar kvelden.. ikke for at det kommer til å skje. men.. Det hadde vært fryktelig synd om jeg hadde blitt krevd på en masse dollar! Når jeg da kan ha en forsikring som ordner opp i dette... Takk for alle svar. Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Muligens et spm som f.eks If... og alle andre forsikringsselskap kan svare deg på! Det finnes helt sikkert en forsikring som kan dekke dette, finnes forsikinger for det aller meste! Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Det finnes. Og det koster masse penger. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Jepp ! Du kan tegne en s.k tabbeforsikring for deg og dine ansatte. Det vil jeg også anbefalle i tillegg til en "superbackupsystem" Lenke til kommentar
kip Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 tabbeforsikring for deg og dine ansatte.Det vil jeg også anbefalle i tillegg til en "superbackupsystem" superbackupsystem?? tenkte spørre dere først. ville ikke ringe de Blodtørstige hundene som sitter i forsikringenes lokaler!!! Lenke til kommentar
kip Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Det finnes. Og det koster masse penger. veit du sånn cirka?? Lenke til kommentar
fredster Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 For å bidra med det JEG kan (UPS/overspenningsvern), så har du her utdrag (cut`n paste) fra GjensidigeNor og If... sine vilkår : GjensidigeNor : Hver hovedmaskin/server, styringsenhet og telefonsentral skal, både på strømnett- og signalsiden, være beskyttet med sekundærvern (finvern/pluggvern) mot induserte overspenninger og transienter som for eksempel er forårsaket av lynnedslag. Sekundærvernet må være godkjent av GjensidigeNOR Forsikring. En oversikt over hvilke overspenningsvern som er godkjent finnes på http://www.gjensidigenor.no/bedrift, velg "Veiledning" og deretter "Forebygge" under "Sikkerhet og lovpålegg". Hovedmaskiner/servere, styringsenheter og telefonsentraler skal være tilkoplet avbruddsfri strømforsyning (online UPS) slik at utstyret kan tas ned/slås av kontrollert. If... : Utstyret skal på 230V-400V-, signal- og telesiden være beskyttet mot overspenning, nettstøy samt mot variasjon/brudd i nettspenningen. Utførelse: På 230V-400V-siden skal det være installert - grovvern i sikringstavle for utstyret - finvern i form av avbruddsfri strømforsyning (UPS). Batterikapasiteten må være tilstrekkelig, slik at hovedmaskiner, servere og PC'er kan tas ned kontrollert. På signal- og telesiden skal det være installert - vern på telelinjer - vern mellom utstyrets hovedkomponenter. Håper det er til nytte ! Mvh Fredster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå