Gå til innhold

Forsikring mot skade??

Anbefalte innlegg

Er ikke helt sikker på om tittelen ble helt grei.men....

Her er det som jeg lurer på:

Er under sterk vurdering å starte eget firma. Skal da sette opp databaser, lage hjemmesider, koble nettverk osv. osv for bedrifter.. :smile:

I anledning dette er det en ting jeg lurer på:

Finnes det en type forsikring som jeg burde skaffe meg??

Tenkte så ikke jeg gjør noe heilt på tryne galt i et nettverk og hele "sullamitten" tar kvelden..

:woot:ikke for at det kommer til å skje. men.. :woot:

Det hadde vært fryktelig synd om jeg hadde blitt krevd på en masse dollar!

Når jeg da kan ha en forsikring som ordner opp i dette... :D

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tabbeforsikring for deg og dine ansatte.

Det vil jeg også anbefalle i tillegg til en "superbackupsystem"

superbackupsystem??

tenkte spørre dere først. ville ikke ringe de Blodtørstige hundene som sitter i forsikringenes lokaler!!! :evil:

Lenke til kommentar

For å bidra med det JEG kan (UPS/overspenningsvern), så har du her utdrag (cut`n paste) fra GjensidigeNor og If... sine vilkår :

GjensidigeNor :

Hver hovedmaskin/server, styringsenhet og telefonsentral skal, både på strømnett- og signalsiden, være beskyttet med sekundærvern (finvern/pluggvern) mot induserte overspenninger og transienter som for eksempel er forårsaket av lynnedslag. Sekundærvernet må være godkjent av GjensidigeNOR Forsikring.

En oversikt over hvilke overspenningsvern som er godkjent finnes på

http://www.gjensidigenor.no/bedrift, velg "Veiledning" og deretter "Forebygge" under "Sikkerhet og lovpålegg".

Hovedmaskiner/servere, styringsenheter og telefonsentraler skal være tilkoplet avbruddsfri strømforsyning (online UPS) slik at utstyret kan tas ned/slås av kontrollert.

If... :

Utstyret skal på 230V-400V-, signal- og telesiden være beskyttet mot overspenning, nettstøy samt mot variasjon/brudd i nettspenningen.

Utførelse: På 230V-400V-siden skal det være installert - grovvern i sikringstavle for utstyret - finvern i form av avbruddsfri strømforsyning (UPS). Batterikapasiteten må være tilstrekkelig, slik at hovedmaskiner, servere og PC'er kan tas ned kontrollert. På signal- og telesiden skal det være installert - vern på telelinjer - vern mellom utstyrets hovedkomponenter.

Håper det er til nytte !

Mvh Fredster

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...