Gå til innhold

På jakt etter nettverksadapter til min PS2

Movieheart

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter et nettverksadapter til min PlayStation 2 maskin. CD-spilleren begynner å bli ganske slitt på maskinen min og jeg vet ikke hvor mye lenger den vil vare. Så jeg tenkte derfor å flytte spillene over på harddisk og da trenger jeg et nettverksadapter.

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt etter, eventuellt noen som har et liggende som de vil bli kvitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Unofficial software called HD Loader and the newer HD Advance allow users to copy entire games to the HDD and run them without the discs. These pieces of software also allow you to use some standard HDDs in the PS2, however they will not be seen in the browser, or work with games using the HDD. While some argue that this improves performance and protects the potentially fragile discs, especially from young children, others claim that this only encourages piracy as rented games can be copied and kept forever (see rental piracy).
Lenke til kommentar
Unofficial software called HD Loader and the newer HD Advance allow users to copy entire games to the HDD and run them without the discs. These pieces of software also allow you to use some standard HDDs in the PS2, however they will not be seen in the browser, or work with games using the HDD. While some argue that this improves performance and protects the potentially fragile discs, especially from young children, others claim that this only encourages piracy as rented games can be copied and kept forever (see rental piracy).

Nettopp. Så når det er oppklart kan vi kanskje gå over til det spørsmålet jeg egentlig stilte.

Er det noen som har eller vet om plasser som selger nettverksadaptere til PS2.

Lenke til kommentar

Folk som sier at dette ikke går burde sjekke fakta først. Jeg har selv hatt intern HDD på min PS2 i minst 5 år nå. Fungerer som gull. Spill loader mye kjappere og man slipper å drasse på masse plater.

Det største problemet ditt er å få tak i nettverksadapteret siden disse er tatt ut fra salg (etter hva jeg hørte for et år siden). Den beste muligheten din er å sjekke qxl og finn.no. Kan evt sende mail til feks modnet.no å høre om de fortsatt kan klare å levere. Ebay klarer sikkert også å hjelpe deg.

Et par ekstra tips. Når du skal velge hdd så kjøp en maxtor. Er ikke alle hdder som virker like bra på PS2, men tror alle maxtor sine skal virke. Hvis laseren din er veldig dårlig kan du overføre spill till hddn ved hjelp av et program som heter winhiip.

Lenke til kommentar
Folk som sier at dette ikke går burde sjekke fakta først. Jeg har selv hatt intern HDD på min PS2 i minst 5 år nå. Fungerer som gull. Spill loader mye kjappere og man slipper å drasse på masse plater.

Det største problemet ditt er å få tak i nettverksadapteret siden disse er tatt ut fra salg (etter hva jeg hørte for et år siden). Den beste muligheten din er å sjekke qxl og finn.no. Kan evt sende mail til feks modnet.no å høre om de fortsatt kan klare å levere. Ebay klarer sikkert også å hjelpe deg.

Et par ekstra tips. Når du skal velge hdd så kjøp en maxtor. Er ikke alle hdder som virker like bra på PS2, men tror alle maxtor sine skal virke. Hvis laseren din er veldig dårlig kan du overføre spill till hddn ved hjelp av et program som heter winhiip.

Det er ikke du som heter Didrik? I så fall så er det den maskinen jeg kjøpte av deg i fjor sommer hvis du husker det. :p

Skal se om jeg finner noe på qxl eller finn. Har også prøvd å bestille gjennom Expert, men det gikk dårlig. Først sa de at de hadde funnet en leverandør og når jeg så prøvde å bestille da, sa de at de ikke kunne bestille det fra noen.

EDIT: Fant ikke noe på finn.no og qxl.no, men på ebay var det en god del. Nå har jeg ikke særlig mye erfaring med å handle fra den siden. Noen her som har et par tips til hva jeg bør være obs på osv?

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar

Stemmer det ja. Husker på deg ja. Har selv ikke handlet noe gjennom ebay. Men se etter hvor bra karakter og slikt de har. Evt høre med plasser som modnet og digistore. Har du flaks er det noen som vet om noen som har. Hvis ikke får du sjekke qxl/finn og lignende plasser en gang i blant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...