sdf123 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Jeg har et GA-73PVM-S2H hovedkort med integrert skjermkort. Problemet er når jeg skal se på film feks, både via VGA og HDMI, så når det er kjappe scener så kommer det streker i bildet, nesten som det ikke greier å oppdatere bildet kjapt nok. Det er ikke noe med filmene å si, for jeg har sjekket flere forskjellige også formater. Tingen er at jeg har en pc til hvor jeg bruker samme hovedkortet til samme oppgave, som en htpc. Og der funker det utmerket. Er kanskje vanskelig å gi noe svar på, men om noen har vært borti det før kan jeg jo kanskje være heldig =) Alt av drivere skal også være oppdatert. Har også installer ffdshow og mediaplayer classic, hjalp ikke det heller. Brukte kun VLC først uten noen ekstra codecer. Lenke til kommentar
sanscript Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Akkurat som bildet blir kappet i? Mye? Har det samme på min Samsung 24 tommer på "bare" 5ms (6ms?) og med Geforce 8600GT, men det gjelder stortsett på spill, og jeg syns ikke det er så plagsomt. Hva slags typer skjermer har du? og innstillingene for skjermkortet? Jeg vil tro det er skjermen, men hvis det er pga innstillingene til skjermkortet så vet jeg ikke..... Endret 28. desember 2008 av exiplot Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Ja, det kommer sånne horisontale streker, akkurat som det blir litt kuttet ja. Og det kommer i hver scene hvor kameraet flytter seg litt fort. Dette gjelder både på en Benq 22" som er koblet via VGA og en Panasonic pv70 42" som er koblet via HDMI. Har ikke gjort noe annet med skjerminnstillingene enn at jeg har satt at skjerm 2 skal være klonet av skjerm 1, altså samme bilde på begge skjermene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå