thesthammer Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Ja, det meste sier seg selv i tittelen.. jeg har av en merkelig grunn ikke lyd på dataen, kan heller ikke bruke mic. trykker jeg på den sier den at den ikke er "enabled" -"do you want to enable" ja- velger jeg, men ingenting skjer..... HVA GJØR JEG! Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Hvordan operativsystem har du? XP/Vista? Uansett, prøv dette: - Trykk windows tasten + R - skriv inn: services.msc - Naviger ned til "Windows Audio" i listen. - Høyreklikk på den og velg egenskaper/properties - Så velger du AUTOMATIC og eventuelt START. - Restart så PCeen og håp på det beste. Lenke til kommentar
thesthammer Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 hei, jeg har vista ultimate 64bit. den sto på automatic, da jeg trykket start kom - error 1068 the dependency service or group failed to start. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Om du trykker på "dependencies" inne på windows audio taben på services, ser du hva windows audio servicen trenger for å kjøre. Blant annet trenger den multimedia class scheduler servicen, og remote procedure call. Sjekk om de kjører. Hvis de kjører, sjekk om du finner lydenheten i enhetsbehandling. Om den ikke ligger der, sjekk om den er disablet i bios. Om den har et utropstegn foran seg i enhetsbehandlig, er det et driverproblem. Endret 28. desember 2008 av likferd Lenke til kommentar
thesthammer Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 fungerer fortsatt ikke.. Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Det kan være noe galt med audiosrv.dll. Det har skjedd til meg i allefall. Byttet den ut med en ny så funket alt igjen. Lenke til kommentar
thesthammer Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 jeg fant nå ut at det var den Multimedia class... som ikke var enabled.. når jeg prøver å enable den sier den Error 193: 0xc1 Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 sjekk eventlogg for mere informative feilmeldinger. Sammenlign event id-er der med eventid.net. Mulig det kan hjelpe å reinstallere lydkortdriver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå